Recenze - Muffin a čaj audiokniha



Pokud byste náhodou nevěděli, o čem je Muffin a čaj:
Daniel a Kit jsou dva šestnáctiletí spolužáci, kteří snad ani nemůžou být rozdílnější. Jeden je nejlepším studentem na internátě, k okolí se chová odměřeně a úzkostlivě si střeží své soukromí. Druhý má umělecké nadání, pořádek považuje tak trochu za zbytečnost a často dřív mluví, než myslí.
Zdálo by se, že přátelství mezi nimi je nepravděpodobné a cokoli hlubšího rovnou nemožné. Jenže muffin a čaj přece dokáží zázraky, to je známé přísloví. A pokud není, tak by mělo být…

INFORMACE O NOSIČI:
Stopáž: 7 hodin, 35 minut
Interpreti: Jiří Suchý z Tábora a Jiří Köhler
Nosič: 1CD nebo mp3
Nakladatelství: Témbr
Mobilní aplikace: Audiolibrix
Rok vydání: 2020
POSTAVY:
Daniel - nejlepší student internátního gymnázia
Cristian neboli Kit - rád kreslí a je zamilovaný do svého kamaráda
Teresa - matka Kita je velmi inteligentní a pro svého syna chce jen to nejlepší

OBÁLKA:
Původní ilustrace od německé ilustrátorky žijící v Polsku Darii Golab se velmi povedla. Každý čtenář má přesně danou představu o vzhledu hlavních hrdinů a kniha už od pohledu vypadá moc pěkně. 


MOJE HODNOCENÍ:
Knihu Muffin a čaj mám doma od vydání a pořád ne a ne se k ní dostat. Ale když jsem dostala příležitost vyslechnout si příběh jako audioknihu, neváhala jsem ani minutu. Na tento milý a sladký příběh jsem se těšila opravdu dlouho. 

Na portálu Audiolibrix najdete také téměř pětiminutovou UKÁZKU, která vás na poslech rozhodně naláká. Oba mladé dabéry jsem doposud neznala, takže pro mě bylo naprosto okamžité spojení hlasů s hrdiny a myslím, že se to oběma velmi povedlo.

V myšlenkách neustále převracel a zkoumal tu nebetyčnou záhadu, tu spletitou šifru, ten nerozluštitelný kód, jímž byl Daniel Morgenstern. 


Příběh Muffina a čaje se odehrává na internátní škole, kam na začátku školního roku přijíždějí postupně Kit i Daniel, znají se ale nejsou si nijak blízcí. Jak Daniel, tak Kit si jsou vědomi své sexuální orientace. Velkou náhodou se jejich cesty protnou a oba spolu začínají sdílet více času. A čím více spolu tráví čas, tím více si užívají vzájemné blízkosti. Jak Daniela tak i Kita totiž trápí samota.

Muffin a čaj je young adult příběh na poměrně krátkém rozsahu - knižně 270 stran a v audiopodobě na sedm a půl hodiny. Jedná se o LQBT tematiku, která je v současnosti velmi populární. Postavy Kita a Daniela mi téměř okamžitě přirostly k srdci. Vztah těchto mladých hošíků se vyvíjel pomalu a jemně. Musím ale uznat, že kdybych se ke knize dostala mladší, rozhodně bych byla nadšenější.

Theo své hrdiny vystavěl jako velmi filozoficky založené kluky s milou a něžnou povahou. Jediné, co mi na knize vadilo, bylo opakování. Jelikož se Kit s Danielem střídali ve vyprávění po kapitolách, společné scény na sebe v jednotlivých kapitolách navazovali. Takže se dokola stávalo, že jednu scénu začnete v jedné kapitole a v té druhé ji sledujete očima druhého. Zejména u poslechu mě to lehce štvalo, neboť jsem byla zvědavá, co bude dál. A takto mě to zdržovalo.

Oba interpreti se chopili svých postav skvěle a jejich intonace hlasu jsem si okamžitě spojila s postavami. Rozhodně tleskám za jejich výběr a doufám, že se brzy dočkáme i druhého pokračování v tomto sehraném duu. Audioknihu Muffin a čaj vám mohu doporučit, poslech jsem si užila, bylo to pohlazení po duši. Pokud hledáte milou young adult contemporary s LQBT tématikou, s touto audioknihou rozhodně nešlápnete vedle

Jak nemít strach, pomyslel si Kit. Je to děsivá, neznámá cesta vedoucí kdo ví kam. Nevidíš ani za první zákrut a musíš klopýtat úplně naslepo.

Za poskytnutí audioknihy na recenzi moc děkuji Káje a Témru

Žádné komentáře

Albatros