Recenze - Everless Panství zášti a lásky

Závěrečný díl ve kterém se za čas platí krví. Jak dopadne odvěký souboj mezi Čarodějnicí a Alchymistou? 


Autor: Sara Holland
Orig. název: Evermore
Název série: Everless
Pořadí série: #2
Rok: 2018, v ČR: 2020
Počet stran: 328
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Pavla Kubešová
Moje hodnocení: ✶✶✶

Čas je zbraň. Jen ona ví, jak ji použít. Závěrečný díl série.
Jules Emberová je na útěku z panství Everless. Byla obviněna z vraždy královny i Roana a na její hlavu je vypsaná odměna. Pronásleduje ji i skutečná vražedkyně, Čarodějka Caro. Jules ví, že coby převtělený Alchymista už prožila jedenáct životů, nemá však přístup ke vzpomínkám a zkušenostem, jež během nich získala – na rozdíl od Čarodějky ovládající své schopnosti dokonale. Podaří se Jules odhalit tajemství vlastní minulosti a očistit své jméno?


POSTAVY:
Jules - odhalila pravdu o své osobnosti, je převtěleným Alchymistou, stále se lituje, myslí na své blízké
Caro - čarodějka, která usiluje o zničení Jules - jsou odvěcí nepřátelé a neustále ji pronásleduje
Ina - sestra Jules, která se stala novou královnou, zlobí se na Jules za to, co provedla
Liam - pomáhá Jules jak jen může, je do ní zamilovaný a snaží se ji ochránit

OBÁLKA:
Obálky série Everless jsou pro mě jedny z nejpovedenějších fantasy sérií vůbec. Moc se mi líbí jednoduchý motiv, který neustále přitahuje mou pozornost a mé oko tak pokaždé objeví nový nepoznaný kousek. A spolu vypadají také úchvatně.


MOJE HODNOCENÍ:
Vloni jsem do rukou dostala Everless Panství krve a kovu a přečetla jsem ji na jeden zátah. Naprosto perfektní a originální start nové série mě neskutečně nadchl a já vyhlížela další díl, který se mi dostal do rukou rok poté. Ovšem to už taková hitparáda nebyla.

Everless panství zášti a lásky je po mě obrovským zklamáním. Co se autorce stalo, že z tak výborného prvního dílu sérii poslala doslova a do písmene do kopru? Originálně vystavěný svět založený na krvi se ve druhém díle vůbec neřeší a nijak nerozvíjí. Za celý druhý díl nepadla jediná zajímavá zmínka o světě. Jako by celý svět už vůbec neřešil krev a byli všichni v pohodě. Což nebyla pravda.


Řekni tolik pravdy, kolik můžeš, aby bylo těžší zahlédnout lež.


Jules, hlavní hrdinka ze které se vyklubal Alchymista, se změnila v neskutečnou fňuknu, která nedělá nic jiného, než že se stále jen lituje. Ví, že musí zastavit Caro a myslí si, že ji přechytračí tím, že jí bude utíkat nebo jí bude lézt na oči. O ničem jiném to bohužel není. Jules buď prchá od čarodějnice, nebo jí jde naproti. A k tomu všemu stále opakuje stejné informace dokola.

Romantická linka v této knize je tak umělá a nepřirozená, až to bolí. Jules se zčistajasna zamiluje do Liama a jejich setkávání a soukromé chvilky jsou opravdu nezáživné. Nikde ani sebemenší jiskřička chemie nebo nějaký postupný vývoj, nic. Najednou se milují a je hotovo. Byla jsem k jejich vztahu pasivní a ve finále mi nezáleželo na tom, jak to dopadne.


Lidé si nikdy neuvědomují, kolik tajemství může obsahovat jediná kniha.


Závěr mě také nijak nenadchnul. Autorka sice celý příběh nějak uzavřela, ale přijde mi to takové ušité horkou jehlou hlavně aby to bylo co nejdřív hotové a nikoho nic víc nezajímalo. Velmi jsem v této knize postrádala mapu, která k novým světům zkrátka a dobře patří.

Ale abych jen nekritizovala, zápletka Čarodějnice a Alchymisty byla zajímavá a závěrečné rozuzlení mi přišlo trefné. Celá kniha navíc byla mimořádně čtivá a první díl byl zkrátka top. Možná, kdyby jednička nebyla tak skvělá, možná kdybych neměla načteno už nějaké lepší young adult fantasy série, tak bych Everless Panství zášti a lásky mohla hodnotit kladněji.


Občas se stane, že člověk zůstane naživu, ale už nežije, jen přežívá, a já nevím, jestli by Liam bez tebe dokázal skutečně žít. 



Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Everless Panství zášti a lásky zakoupíte na eshopu se slevou!

Žádné komentáře

Albatros