Recenze - Malé sladké lži

Vyšetřování vraždy, které odkrývá i přízrak minulosti



Autor: Caz Frearová
Orig. název: Sweet little lies
Série: Cat Kinsell
Pořadí: #1
Rok: 2018, v ČR: 2019
Počet stran: 432
Nakladatelství: Cosmopolis
Překlad: Kateřina Elisová
Moje hodnocení: ✶✶✶

Cat Kinsellová bývala tatínkova holčička až do dne, kdy svého otce přistihla, jak flirtuje se sedmnáctiletou Maryanne ze sousedství. Když pár dní nato Maryanne beze stopy zmizí, Catin otec zapírá, že by ji znal. Od té doby se Cat tím tajemstvím užírá a jejich vztah tahle malá sladká lež navždy poznamená...

O osmnáct let později pracuje Cat jako detektiv u oddělení vražd a jejím nejnovějším případem je zavražděná žena Alice, která byla nalezena nedaleko hospody, již provozuje její otec.

Můžou spolu případy Alice a Maryanne souviset? Cat začíná vyšetřovat – ale když už se člověk noří do minulosti, zjištění se mu nemusí líbit...


POSTAVY:
Cat - pracuje jako detektiv u vyšetřování

OBÁLKA:
Obálka k této knize je rozhodně hezčí než původní obálka. Tři zápalky, z toho jedna spálená, mě na první pohled upoutala. 


MOJE HODNOCENÍ:
Když jsem si přečetla anotaci této knihy, zaujala mě natolik, že jsem se rozhodla si ji přečíst. Preferuji sice spíše thrillery nebo psychothrillery ale nad dobrou detektivkou nepohrdnu. Navíc se jedná o začátek nové série.

Malé sladké lži se na první pohled jeví jako thriller, ale jedná se o detektivku, která se nečte zcela snadno. Kriminální zápletka, složité rodinné vztahy a k tomu současný život hlavní hrdinky. Přišlo mi to celé trošku překombinované a asi bych s knihou byla daleko spokojenější, kdyby se autorka věnovala jen jednomu tématu. Navíc je kniha velmi obsáhlá a natahovaná. Hlavně ze začátku velmi dlouho trvá, než se něco začne dít.

Kriminalisté v tomto příběhu jsou navíc lehce neschopní - asi jsem zhýčkaná skvělými postavami ze série o Erice Fosterové od Roberta Bryndzy, ale aby nedokázali určit čas úmrtí, věk oběti a další věci poté, co našli mrtvolu, to mi přišlo jak z minulého století. Celkově musím říct, že jsem si k postavám nedokázala vybudovat žádný vztah a vlastně mi pak bylo celkem jedno, kdo za vraždou stojí.

Nápad prokládat minulost s přítomností byl skvělý, ale bohužel mi přišlo, že tento silný potenciál autorka nedokázala naplno využít. Velká škoda. Malé sladké lži jsou prvním dílem z nové detektivní série, takže věřím, že s dalšími knihami se autorka lépe rozepíše a série bude mít více šťávy.

Kniha je vyprávěna v ich formě hlavní hrdinkou Cat. Kromě současného vyprávění se vracíme do roku 1998, kdy sledujeme Cat jako malou a postupně se dozvídáme, co se v její minulosti stalo a proč si nerozumí se svým otcem. Jednotlivé flashbacky do minulosti se mi líbily. Obecně mám ráda retrospektivu a ráda odhaluji skrytá tajemství. Cat je velmi uzavřená žena, takže díky odkazům na minulost jí konečně můžeme přijít na kobylku. Bohužel ale musím zkonstatovat, že jsem si ji nezamilvoala.

Zhruba kolem 150.strany se kniha konečně rozjela, ale už mě zkrátka nedokázala natolik nadchnout. Závěr to vylepšil, ale asi v dalších dílech této série nebudu pokračovat. Do čtení jsem se musela nutit ale jsem ráda, že jsem si knihu přečetla.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Barče a Cosmopolisu. Malé sladké lži zakoupíte na jejich eshopu se slevou!

Žádné komentáře

Albatros