Recenze - Bez rozloučení

Někdy musíte nejprve ztratit všechno, abyste pochopili, co je pro vás opravdu důležité

Autor: Samantha Young
Orig. název: Play on
Série: Play on
Rok: 2017, v ČR: 2019
Překlad: Renata Heitelová

Nora O'Brienová utekla z Indiany do Skotska, přesvědčená, že dělá správnou věc. Po třech letech v nové zemi jí však zůstala jen vina a lítost. Pak do jejího života vstoupil Aidan Lennox, starší, světaznalý a přitažlivý hudební skladatel. Ačkoli byli každý z jiného světa, probudili jeden v druhém vášeň a sílu nevzdávat se, navzdory ztrátám, které v minulosti utrpěli. Dokud jim osud znovu nehodil klacky pod nohy. Teď pohání Noru kupředu zlost a bolest. Vztek ji přinutil převzít kontrolu nad životem. Konečně si plní sny, chodí na univerzitu, hraje divadlo, přesně, jak po tom toužila. Soustředí se na své cíle a vyhýbá se tomu, aby jí někdo znovu zlomil srdce. Není to však tak snadné, jak by si přála…

Nora - utekla od své rodiny, snila o vysoké škole, ale za daných okolností nemohla studovat
Aidan - hudební skladatel, stará se o svou malou neteř
Jim - skot, Nora s ním utekla od svých rodičů a vdala se za něj
Sylvie - neteř Aidana, které zemřela maminka, stará se o ni Aida,

Obálku této knihy máme naštěstí původní. Silueta ženy - Nory k ději dokonale sedí. Navíc ty barvy a odlesky jsou na knize dokonalé. Opravdu jedna z nejpovedenější obálek za poslední dobu.

V té chvíli se mi zřejmě pod extrémním žárem rozpustily kalhotky, protože Aidanovy drsné rysy se uvolnily a obdařil mě tím nejvíc sexy úsměvem, co jsem kdy v životě viděla.

Knihy Samanthy Young doma mám. Dokonce mám asi až na jednu knihu všechny, které od nás vyšly. A že jich nebylo málo, rovnou 8! Ale bohužel jsem se doposud nedostala k tomu, abych s autorkou začala. Bez rozloučení bylo mým prvním setkáním s autorkou a už nyní mohu říct, že se s ní rozhodně neloučím!

Bez rozloučení je kniha, která se odehrává ve třech časových rovinách. Nejedná se o minulost, nýbrž se děj posouvá dál. V první části sledujeme mladičkou Noru, která se seznamuje se sympatickým skotem Jimem. Brzy podléhá jeho kouzlu a především možnosti vypadnout z rodného města, které ji dusí. Pohled na nemocného otce, který již není tím, kým býval a jeho zdravotní stav je den ode dne horší, ji vyborcuje k tomu, že se zachová sobecky a uteče.

Ukradli mi mé srdce. Patřilo jim oběma. A teď se pro ně láme.

Ve druhé části Je Nora manželkou Jima, ale uvědomuje si, že není tak úplně šťastná. Oba mají od života trošku jiné představy. A poté náhle a bez ohlášení do Nořina života vstoupí Aidan, hudební skladatel a k tomu velmi charismatický muž, který se po smrti své sestry stará o její malou dcerku. Nora se musí rozhodnout, co v životě chce. Ovšem pokud se nyní začínáte děsit milostného trojúhelníku, nemusíte. Ten tu opravdu není. Věřte mi.

Třetí část se odehrává o pár let později a její děj vám nemohu prozradit, jelikož bych vám prozradila příliš z ději. Bohužel nemohu posoudit s autorčinými jinými knihami, ale takto mohu jen říct, že mi přijde, že autorka děj trošku překombinovala. Některé pasáže v ději byly příliš rychlé. Je škoda, že druhá část nebyla více rozepsaná. A zápletku, kterou navázala ve třetí části mi přišla jako z telenovely.

Aidan se objevuje na můj vkus v knize dost pozdě. Jeho postava mohla být více rozepsaná a třeba pár kapitol z jeho úhlu pohledu by mi taky nevadily. Kdyby Samantha pokrátila první část a prodloužila druhou část, změnila tu poslední zápletku, tak mohu s klidným srdcem dát plný počet hvězd. Takto beru jednu hvězdu za tyto nedostatky.

Bez rozloučení je milý, romantický a erotický román, který vám mohu doporučit. Kniha má přes 400 stran, takže se připravte na několik milých večerů strávených v její společnosti. Navíc nesmím opomenout další plus, a sice, že se v knize objevují narážky na jiné knihy. Autorka dokonce čte z Harryho Pottera dětem.

Jsem spokojená. Konečně.
Nebylo snadné se do tohoto bodu dostat a přísahám bohu, že se budu držet toho, co mám, vší silou.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Radkovi a Euromedii. Bez rozloučení ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!