Recenze - Jeden z nás

Lidé v sousedství mají tajemství. Někdo je i vinen, ale kdo? 


Autor: Shari Lapena
Orig. název: Someone we know
Rok: 2019, v ČR: 2020
Počet stran: 280
Nakladatelství: Kalibr
Překlad: Naďa Špetláková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶/a půl

Nový strhující psychothriller z pera bestselleristky Shari Lapeny, mistryně nečekaných zvratů.
Udržet tajemství mezi sousedy, kde každý každého zná, může být těžké. Vražedně těžké... Ovzduší na poklidném newyorském předměstí, kde jsou k sobě všichni milí a vstřícní, rozvíří anonymní dopis zanechaný v jednom z domů. „Omlouvám se. Můj syn se k vám nedávno vloupal. A nejen k vám.“ Čí je to syn? A co mohl odhalit? Dohady a podezření na sebe nenechají dlouho čekat. Pak je však jedna z místních žen nalezena mrtvá – a tento objev strhne lavinu napětí. Kdo ji zabil? Kdo ví víc, než říká? A mohl to být opravdu jeden z nás?


POSTAVY:
Amanda Pierceová - manželka Roberta, která zmizela beze stopy a brzy je nalezeno její tělo
Robert Pierce - manžel Amandy nahlásil její zmizení, je arogantní
Olivia Sharpeová - matka Raleigha, snaží se mít spokojenou rodinu
Raleigh Sharpe - teenager, který se jen tak pro zábavu vloupal do několika domů
detektiv Webb - má na starosti případ Amandy

OBÁLKA:
Osobně si myslím, že knihy Shari Lapeny mají velmi podobné motivy a díky tomu k sobě krásně ladí. Jeden z nás má opět vcelku prostý motiv, který je ale velmi zajímavý. 


MOJE HODNOCENÍ:
Shari Lapena si u nás získala oblibu svou první knihou Manželé odvedle. Od té doby rok co rok přináší na knižní trh svou novou knihu. Vloni to byl Nevítaný host jako pocta Agathe Christie, kterou vybočila ze svých zajetých kolejí psychothrillerů a zkusila detekrivku. Mně osobně se hodně líbila. Jeden z nás je autorčina nejnovější kniha ve kterém se vrací ke starému dobrému psychothrilleru mixnutému s detektivkou.

Velká řada knih z žánru psychotrhrillerů nesou vražednou zápletku. Pro mě osobně tato zápletka patří do thrillerů nebo do detektivek. Lapena je skvělá autorka a spolu s B. A. Paris se řadí k mým nejoblíbenějším autorkám z tohoto žánru. Lapena umí skvěle vykreslit atmosféru a své postavy nešetří. 


Všichni nosíme nějakou masku. Všichni máme do jisté míry co skrývat. 


Jeden z nás je zamotaný příběh o sousedech z městečka Aylesford, jejichž osudy jsou propletenější než se na první pohled může zdát. Hlavní zápletku tvoří zmizení krásné a mladé sousedky z okolí Amandy, jejíž charakter není nijak vysvětlený. Jaká byla, proč dělala, co dělala a co vlastně chtěla? To se bohužel z této knihy nedozvíme. Celý příběh je vyprávěn er formou, a poznáváme docela velkou skupinu lidí. Kromě Amandiny zápletky tu máme také mladého Raleigha, který se bezdůvodně vloupává do různých domů a i když nic nekrade, tak se majitelům vměšuje do osobních počítačů.

Jelikož mám v tomto žánru už něco načteno, málokdy se mi stane, že bych celou zápletku neodhadla. Ale u Jeden z nás mě Shari pěkně převezla. Celou zápletku jsem odhalila tak dvacet stránek před koncem, až dlouho poté, co jsem měla spoustu jiných teorií. Shari se podařilo mě pěkně převést. Musím uznat, že se konec opravdu povedl a čtení jsem si užila. Celá zápletka rozhodně není snadno čitelná a bavilo mě odhalovat nedokonalosti pod zdánlivě perfektní fasádou. 

Kniha se mi četla skvěle, děj mi rychle utíkal, velké množství postav se mi nepletlo ani poté, co jsem dva dny neměla čas knihu otevřít. Příběh měl dobré tempo, kterému rozhodně dopomohli krátké kapitoly. V této knize mě naštvalo opravdu hodně postav, spoustu jejich rozhodnutí jsem nepochopila, a k Amandě samotné jsem si neudělala absolutně žádný vztah. Konec je sice uzavřený, ale nabízí se mi myšlenky na pokračování, kterému bych se rozhodně nebránila. 

Záhadné zmizení, tajemství, lži a klepy, to vše tvoří knihu skvělým čtenářským zážitkem. Kniha mě velmi bavila a za mě asi nejlepší kniha od autorky a rozhodně doporučuji.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Radkovi a Euromedii. Jeden z nás ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou! 

6 komentářů

  1. Skvělá recenze, nalákala jsi mě :) Vypadá to,že se autorce tahle kniha povedla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Tahle kniha je naprosto skvělá a za mě nejlepší od autorky :-)

      Vymazat
  2. Ou jé. Tuhle knihu si prostě musím přečíst. Prostě musím!

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tuhle prostě potřebuješ! Pak dej vědět, jak se ti líbila :-)

      Vymazat
  3. Autorku Shari Lapena mám moc ráda. A na tuhle knížku si teď brousím zuby ještě víc! Díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat

Albatros