Recenze - Zaslíbená

Hollis padla do oka samotnému králi, ale získá si kromě jejích sympatií i její srdce? 


Autor: Kiera Cass
Orig. název: The Betrothed
Rok: 2020, v ČR: 2020
Počet stran: 272
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Ivana Svobodová
Moje hodnocení: ✶✶

Když se král Jameson veřejně vyzná ze svých citů k lady Hollis Briteové, Hollis to překvapí –
a nadchne. Koneckonců vyrůstala na zámku Keresken a odjakživa soupeřila s dalšími
šlechtickými dcerkami o královu pozornost. Získat si jeho srdce, to je splněný sen.
Ale Hollis si brzy uvědomí, že zamilovat se do krále a stát se královnou možná není ten
šťastný konec, který si představovala. A když se setká s neurozeným cizincem, který má
záhadnou schopnost nahlédnout přímo do jejího srdce, pochopí, že budoucnost, po které
opravdu touží, je úplně jiná, než by ji kdy napadlo.


POSTAVY:
Hollis - žije na královském dvoře, a přeje si, aby si jí král všiml, jakmile se tak stane je unesená vším, čím ji král zahrnuje
král Jameson - král Coroy, který si hledá nevěstu, zalíbí se mu Hollis
Silas - pochází z Isolte a do Coroy přišel hledat azyl, má velmi zvláštně modré oči, je nadaný v kování

OBÁLKA:
Pokud mohu na knize vychválit něco do nebes, pak je to celá obálka. Přední strana, zadní strana, bočnice nebo hřbet, to všechno si zaslouží bez debat pět z pěti. Zlatá na obálce je nádherná a rozhodně upoutá nejednu duši princezny. 


MOJE HODNOCENÍ:
Kiera Cass si získala obrovskou popularitu díky své sérii Selekce, kterou jsem četla ihned po vydání. Ačkoliv se nejedná o žádnou kvalitní literaturu, nedám na ni dopustit. Selekce je jednou z mých srdcovek, kterou budu mít ráda asi vždycky. Na jednu stranu se autorka snaží dále psát, napsala pokračování Selekce a nyní i novou sérii Zaslíbená, ale s každou další její knihou mám pocit, že trilogie Selekce je její strop a nic víc už od ní nebude dobré. Tato kniha se řadí k největším zklamáním letošního roku. 

Zaslíbená se odehrává v alternativní minulosti, ne žádné dystopické budoucnosti. Ovšem kromě tohoto faktu se o světě nic dalšího nedozvídáme. Kniha se nezabývá ani tolik politikou nebo nějakou zajímavostí z nového města, ona se nezabývá skoro ničím, bohužel. Už dlouho jsem neměla v ruce knihu bez zápletky. 


Vždy mi bylo jasné, že královnou nebudu.


Hlavní hrdinka příběhu Hollis je mladá a krásná dívka, která okouzlí krále a je z toho v sedmém nebi. Vůbec nesní o lásce, je zamilovaná do představy všeho krásného, co ji v životě po boku krále čeká. A zničehonic jí cestu zkříží mladík a insta-love je na světě. Ano, kdo si přečetl anotaci, tak věděl, že se to stane, ale že to bude až tak bez emocí, to jsem nečekala. A samozřejmě, je tu milostný trojúhelník, který vás ale nebude vytáčet, protože tu není žádný vývoj vztahu, chemie zkrátka nic, co by ve vás mohlo vyvolat další emoce. Hrdinové se skoro neznají, najednou se políbí a osudová láska je na světě. 

Zaslíbená se sice řadí mezi young adult příběhy, ale za mě si své čtenáře může hledat u daleko mladších čtenářů, v sekci middle grade. První polovina knihy je bohužel nudná a bez jediné zajímavé akce nebo zápletky. Hrdinka září blahem z přepychu, kterým je obklopená a zároveň zčistajasna nachází zalíbení v Silasovi. Další velkou záhadou je pro mě král Jameson, který se dívce dvoří, obklopuje ji přepychem a přesto se nevyslovuje. Dívka bez jakéhokoliv postavení ho následuje na každém kroku. 

A pak je tu závěr, kterým se autorka snažila o wov efekt. Kdyby první polovina byla o něco záživnější, pak bych možná i byla šokovaná. Tady jsem byla upřímně otrávená. Zápletka navíc byla ohraná a je jasné, že tak černé, jak se to zdá, to rozhodně nebude.


Nebyla jsem voják. Nebyla jsem zeměpisec. Nezískala jsem moudrost z knih ani jsem nebyla neobyčejně laskavá nebo pozoruhodná jakýmkoli způsobem, který by koho kdy zaujal. 


Jedno se Kieře upřít nedá, její příběhy jsou vyprávěny s pohádkovou jemností, ale vždy se objeví i krutost, kdy to celé na mě působí tak, že autorka dostane za úkol svůj příběh trošku opepřit něčím krutým až surovým, a ona otevře někde knihu a tam něco dá. Hodí bombu a pár lidí zabije, právě proto, aby naplnila úkol. Ale rozhodně to na mě nepůsobí tak, že by to měla celou dobu právě takto promyšlené. Jak v Selekci, tak i zde.

Zaslíbenou jsem s těžkým srdcem dočítala, opravdu jsem měla velká nutkání knihu odložit i přesto, že nedosahuje ani tří set stran. Za sebe vám od autorky doporučuji Selekci, tohle budu dělat, že nikdy nenapsala.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Zaslíbenou zakoupíte na eshopu se slevou! 


1 komentář

  1. Máš skvělý výběr knížek! Moc se mi líbí, jak nezaujatě píšeš recenze. Určitě bys měla zkusit začít číst něco o zdravé stravě, ba dokonce vyzkoušet obchod s bylinkami.

    OdpovědětVymazat

Albatros