Recenze - Dokonalá manželka

Dokonalá manželka robotka, která má mysl a tvář zmizelé ženy. Co se doopravdy stalo? A jaké je to být dokonalou náhradou?

Dokonalý život. Dokonalá láska. Dokonalá lež. Nový thriller autora bestsellerů Ta přede mnou a Věř mi, který neodložíte, dokud ho nedočtete. Když se vzbudí, bolí ji každičký kousek jejího těla a nepamatuje si, kdo je, kde se nachází ani jak se tam ocitla. Ma tak ji hned napadne, že je v nemocnici – že měla těžkou nehodu. Muž sedící vedle její postele tvrdí, že je její muž. Ona se prý jmenuje Abbie, je nadaná umělkyně, vášnivá surfařka, milující matka a dokonalá manželka. A také jí tvrdí, že měla před pěti lety děsivou nehodu a jen díky tomu, že je Tim vizionář a obrovskému technologickému průlomu byla přivedena zpět z propasti. Abbie je zázrakem vědy. Ovšem když se Abbie začnou vybavovat střípky vzpomínek, zjišťuje, že její předchozí život asi nebyl tak úžasný, jak jí Tim tvrdí. Může mu věřit? A co se vlastně před pěti lety stalo?

Autor: J. P. Delaney
Orig. název: The Perfect Wife
Počet stran: 368
Nakladatelství: ikar
Překlad: Milena Čapková
Moje hodnocení: ✶✶✶/ a půl

Abbie - manželka Tima, která zmizela, Tim vyhotovil její robotickou kopii
Tim - velmi nadaný v robotickém průmyslu, je také známou osobností, manžel Abbie
Danny - autistický synek Abbie a Tima
Sian - stará se o Dannyho, pracovala v zařízení pro děti s autismem

Lehce nenápadná světlá obálka této knihy je původní. I když to z anotace knihy není patrné, jedná se o scifi thriller, ke kterému obálka opravdu sedí.

Autor knihy Dokonalá manželka není u nás žádným nováčkem. Jeho dvě knihy u nás byly docela vidět, sama mám doma všechny autorovi knihy, ale přečtenou mám pouze knihu Věř mi, kterou jsem si příliš neoblíbila. I přesto jsem sáhla po jeho novince s chutí.

Ústřední hrdinka této knihy Abbi již není člověk - je robot. Osobně si myslím, že tato informace by měla být jasně napsána právě v anotaci, aby lidé věděli, co od knihy očekávat. Sama jsem pro čtení této knihy rozhodla bez toho, abych tušila, že půjde o příběh s roboty - až od lidí na IG jsem se o tom dozvěděla a díky tomu se změnila má očekávání. Nejsem moc velký fanoušek scifi příběhů, samozřejmě je možné, že jsem ten správný scifi příběh ještě neobjevila.

Zkonstruoval ti tělo stejně dokonalé jako závodní auto a ty se jenom musíš naučit, jak ho řídit.

Ke knize jsem si sedla jedno odpoledne a ani jsem se nenadála a byla jsem na sté straně. Tak rychle mi strany mizely pod rukama. Kniha je čtivá a celý děj se odehrává ve dvou rovinách, v přítomnosti a v minulosti. Kapitoly v přítomnosti, které tvoří většinu knihy jsou vyprávěny netradiční du - formou a jsou označeny čísly. Kapitoly z minulosti jsou vyprávěny dalšími vypravěči a jsou označeny psaným číslem. Vzhledem k tomu, že jsem knihu měla přečtenou opravdu rychle, tak mě tyto okolnosti nijak nerušili, ale dovedu si představit, že pokud čte někdo knihu jednu, dvě kapitoly za den, tak tomu tento styl vyprávění nebude vyhovovat.

Dokonalá manželka má dobrý start, ale potom se docela táhne. Robotka Abbi si zvyká na svůj život a začíná odhalovat, že nic není takové, jak je jí prezentováno. Začíná pátrat po tom, kam zmizela Abbi a celý příběh začíná být napínavý až ke konci. Od prvních stran mě zajímalo, jak to celé dopadne ale musím říct, že jsem část zápletky odhalila hned na začátku. Závěr byl napínavý a svižný a na můj vkus až moc překombinovaný.

Miluješ ho a nemyslíš si, že jsi mu byla nevěrná, ale když si to nepamatuješ, můžeš to s jistotou vyloučit?

Ztracená matka, robotická náhrada matky, šílený věděc a dítě autista. Asi jen těžko bych hledala šílenější obsazení postav nějakého příběhu. Danny je autistický chlapec, kterého osud mě opravdu zajímal a dojímal. Autor sám má autistické dítě a v doslova vysvětluje, že procedury, které v knize popisuje opravdu existují. Opravdu jsem netušila, že takové věci někdo praktikuje na dětech.

Stejně jako u knihy Věř mi, tak i u Dokonalé manželky jsem měla dojem, že se autor opravdu snaží svým vyprávěním šokovat, přinést něco nového. Neustále chtěl čtenáře svádět z cesty a překvapovat, až to celé moc zamotal. Rozhodně je zajímavá myšlenka o vytvoření dokonalé ženy robotky s mozkem a podobou ženy, která se ztratila. Na trhu je řada lepších thrillerů, zde je opravdu zajímavá a ojedinělá scifi tématika, kterou pokud máte rádi, rozhodně vás zaujme. Sama jsem z knihy nadšenější, než z autorovy předchozí knihy.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Radkovi a Euromedii. Dokonalou manželku ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!