Recenze - Ledové království a Ledové království 2

Oblíbení hrdinové úspěšných filmů v knižních příbězích


Autor: Lisa Ann Marsoli, Suzanne Francis
Orig. název: Frozen, Frozen II.
Rok: 2020, v ČR: 2020
Počet stran: 194
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Petra Vichrová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶✶
Kdo by neznal nesmrtelný příběh Anny, Elsy, Kristoffa se Svenem a Olafa a Ledového království?

V této knize najdete navíc i pokračování! Královně Else zní v hlavě tajemný hlas a láká ji do neznáma. Elsa ho následuje, protože doufá, že se od něj dozví, odkud pochází její kouzelná moc. Cesta ji zavede do začarovaného Kouzelného lesa, kde zjistí, že je nejprve potřeba napravit křivdy z minulosti. Pak teprve Elsa dorazí k bájné řece Atohallan a objeví, kým doopravdy je a kde je její místo v životě.


OBÁLKA A GRAFICKÁ PODOBA:
Jako dítě jsme měli doma několik Disney pohádkových knih s klasickými ilustracemi. Snažím se si postupně svou sbírku Disney pohádek rozšiřovat. Tato kniha přináší obrázky přes celou stranu až dvoustranu a jsou naprosto nádherné. Disney má skvělé kreslíře a jeho pohádky jsou plné nádherných barev. Navíc jsou v jedné vazbě oba příběhy, což se vyplatí také vaší peněžence. 


MOJE HODNOCENÍ:
Ledové království se okamžitě stalo hitem z Disneyho tvorby. Na českém trhu je celá řada publikací k filmům, ale i doprovodných knih k příběhu nebo postavám. Sama miluji Disney pohádky a Ledové království není výjimkou. Nyní vyšla nádherná publikace, která obsahuje oba filmové příběhy v jedné vazbě. 

Jako malá holka jsem měla doma klasickou Disney Popelku a Sněhurku, které mi dělaly společnost hodně dní. Četla jsem je a listovala v nich stále dokola. Disneyho příběhy jsou plné lidskosti, lásky, zvířátek a barev. Každá kresba je nádherně zpracovaná a i po letech v nich vidím jisté kouzlo. Ráda bych jednou měla doma ve své knihovničce celou edici Disney klasických příběhů, bohužel se v dnešní době dají velmi snadno sehnat. Trh v současné době nabízí několik velmi zkrácených příběhů. 


Ale zpátky k Ledovému království. Když jsem tuto knihu četla, okamžitě jsem se přenesla do příběhu, který dobře znám z filmového plátna. Kniha plná nádherných kreseb mě naprosto uchvátila. Kresby zabírají minimálně 90 procent z celé dvoustrany a text je do nich jen zakomponován. Proto je kniha ideální třeba jen na listování. Rozhodně si knihu zamilují také malé děti, které neumí ještě sami číst, protože jsou obrázky opravdu podrobné a naprosto identické, jako film. Moje malé předškolní neteře knihu milují. Sama jsem si knihu zamilovala a i po dočtení se k ní párkrát vrátila. Ano, možná jsem na chvíli byla zase tou malou holčičkou, která si podrobně prohlížela jednotlivé obrázky a postupně si vybavovala i hlasy a písničky z filmu. 

Kniha je natištěna na kvalitním křídovém papíře a formát A4 ještě umocňuje celý čtenářský zážitek. Zhruba sto stran se věnuje každému dílu, takže je to opravdu nezkrácená verze pohádky. Tato publikace se rozhodně řadí mezi mé nejoblíbenější z celé Disney řady. Samotný text je natištěn čitelně a s větší velikostí se bude dobře číst i začínajícím čtenářům a čtenářkám. 


Ledové království a Ledové království 2 ze srdce doporučuji všem, kteří milují Disney příběhy a samozřejmě každému dítěti!

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Ledové království a Ledové království 2 zakoupíte na eshopu se slevou! 





3 komentáře

  1. Ledové království miluji, celkově všechny knihy od Disney jsou nejlepší ♥

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy mají nádherné! Ta ilustrace je všude a prostě tam zapadá! Grafická podoba prostě pecka. Kupovala jsem knihy neteřím k Vánocům a byly nadšené. :)
    Já viděla první díl a celkem se mi líbil, ale není to mojr oblíbená kreslená pohádka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobry den, mohu se zeptat, jak konci 2.dil teto knihy? Respektive je dej uplny podle filmu nebo konci v polovine deje, vlastne v okamziku, kdy Elsa prekona Temne more? V jinem 2.dile Ledoveho kralovstvi, co jsem nasla (kniha udajne dle filmu) uplne chybi rozuzleni, zapletka sporu lidi z Arendelle a lidi z lesa, strzeni hraze... rada bych sehnala 2.dil knihy se vsim vsudy. Dekuji!

    OdpovědětVymazat

Albatros