Recenze - Všechno, co máme

AIMEE ZEMŘEL SNOUBENEC. ALE CO KDYŽ NENÍ VŠE, JAK SE ZPRVU ZDÁLO?



Autor: Kerry Lonsdale
Orig. název: Everything we keep
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2016, v ČR: 2017
Počet stran: 312
Nakladatelství: ikar
Překlad: Anna Křivánková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶


Měl to být svatební den, místo toho se všichni sešli na pohřbu. Pro Aimee byl James doslova vším – životní láskou, oporou, jistotou v těch nejtěžších časech. Jeho nepochopitelná a zbytečná smrt kdesi v Mexiku znamenala, že se jí zhroutil celý svět. Postupně však s pomocí přátel i sympatického malíře čerstvě přišedšího do města, opět začíná žít. Její plány na otevření vlastní kavárny a navázání nového vztahu však brutálně naruší zvěsti, že James stále žije. Aimee vyráží do Mexika, odhodlaná zjistit pravdu a postavit se temným tajemstvím Jamese a jeho rodiny…





POSTAVY:
Aimee - dívka z chudších poměrů, vyrostla po boku Jamese a zamilovala se do něj
James - snoubenec Aimee, který dva měsíce před svatbou zemřel
Thomas - bratr Jamese, snaží se pomoci Aimee
Ian - fotograf, kterému se Aimee velmi líbí

OBÁLKA:
Česká obálka je identická, jako zahraniční. Myslím, že k příběhu hezky sedí.


FILMOVÉ HODNOCENÍ: 
Film podle knihy zatím bohužel nenatočili, i když myslím, že námět by to byl velmi dobrý. Mně osobně se při četbě odvíjel před očima film.



MOJE HODNOCENÍ:
Všechno, co máme jsem původně čekala už od Ježíška, ale nakonec jsem knihu dostala až v lednu na recenzi. Ihned po přečtení anotace mě kniha zaujala a já se nemohla dočkat, až se do knihy pustím.

Kniha je napsána velmi čtivým a zároveň citlivým stylem. Autorka Kerry Lonsdale stvořila velmi zajímavý příběh, který mi nedovolil knihu odložit. Přečetla jsem ji za jeden den a kousek, což je u mě rekord - kord u ne zrovna tenké knihy. 

Aimee si měla brát Jamese, lásku svého života. Místo toho na den, kdy se měli brát, ho pohřbívá. Ovšem s ním nepohřbívá ani sebe a ani jejich lásku. Aimee ho velmi milovala a tak na něj nemůže zapomenout. Na radu svých přátel se snaží jít dál, ale o žádném dalším muži nechce zatím ani slyšet. 

I tak se ale na prahu jejích dveří objevuje mladý fotograf Ian, který je nesrmírně okouzlující a do Aimee se zamiluje. Jenže Aimee stále miluje svého zesnulého snoubence a na rovinu mu řekne, že je téměř vdova, a nedokáže zatím jít dál s dalším mužem. Ian to chápe a na její životní pouti ji doprovází coby přítel. Jenže co když James stále žije? 

Dokázali byste zapomenout muže, kterého jste hluboce milovali? A co kdybyste začali žít nový život a pak by se objevila šance, že je stále na živu? Nechali byste minulost minulostí nebo by vám to nedalo? Já osobně bych nedokázala žít s pochybnostmi a zachovala bych se jako Aimee. Ostatně nejen v tom jsem v Aimee viděla sebe samu. Tato hrdinka mi velmi sedla a líbilo se mi její chování i rozhodování. Když byla na dně a trpěla, velmi jsem s ní soucítila. 

Všechno, co máme je první díl trilogie, což jsem nejprve netušila. Dozvěděla jsem se to jen pár dní zpátky, když už jsem knihu měla doma. Trochu mě to zklamalo ale teď, po dočtení potřebuji další díl. 

Kniha si pluje na svých vlnách. Nejprve pomalý rozjezd, pak plutí bez problémů a následně přichází smršť. Druhá polovina knihy se nese v duchu napětí, hledání pravdy a Aimee čeká sáhnutí si až na dno svých sil. 

Rozuzlení jsem naprosto nečekala! Epilog, který následoval jsem sice trošku čekala, ale to, co si pro nás autorka připravila, opravdu ne. 

Jediné mínus vidím v tom, že pokud si přečtete anotaci, máte za to, že kniha začíná poutí Aimee za pravdou, ale není tomu tak. Aimee se vypravuje do Mexika, zjišťovat co se stalo, až v druhé polovině knihy.

Velmi se mi kniha líbila a mohu ji za sebe jen doporučit. Čtivo to není nijak náročné, ale za sebe mohu říci, že mě kniha nechtěla pustit až dokud jsem ji nedočetla. 

Za Všechno, co máme vděčím e-shopu Dobré knihy
Knihu můžete zakoupit v sekci společenské romány


Žádné komentáře

Albatros