Recenze - Supernova

Epické finále superhrdinské série je konečně tady!

Autor: Marissa Meyer
Orig. název: Supernova
Počet stran: 504
Překlad: Petra Jelínková Babuláková

Nova a Adrian se ze všech sil snaží zabránit odhalení svých skrytých identit. Zatímco zuří bitva mezi jejich alter egy a odlišnými světy, v nichž se pohybují, nad Gatlon City se vznáší daleko nebezpečnější hrozba. Na světlo vyplouvají tajemství, lži i zrady… a dělení na padouchy a hrdiny už dávno není tak snadné. Nova s Adrianem musí sjednotit zdánlivě nesmiřitelné strany konfliktu – pokud se jim to nepovede, mohou přijít o všechno. I o sebe navzájem.
RECENZE NA RENEGÁTY A PROTIVNÍKY NAJDETE ZDE

Nova - přišla mezi Renegáty, její identita Nightmare je brzy odhalena, ale ona se nevzdává
Adrian - Sketch a zároveň Sentinel, neví, čemu věřit - má rád Novu ale je na pochybách kdo ve skutečnosti je
Ace Anarchista - vůdce anarchistů a nej

Z celé série má právě Supernova asi nejhezčí a nejepičtější obálku. Líbí se mi motiv i barevné provedení. Knihy této autorky zkrátka po grafické stránce nemají jedinou chybu.

Knihy Marissy Meyer patří mezi velmi oblíbené a to nejen v zahraničí ale i u nás. Série Renegáti začala opravdu skvěle a první díl mě hodně bavil. Bohužel druhý díl Protivníci byl velmi vycpávkový a v knize se toho moc nedělo. Chvíli jsem váhala, zda se pustit do závěrečného dílu, ale naštěstí jsem neodolala!

Supernova je nejtlustší díl z celé trilogie a na to, že má přes pět set stran se čte opravdu dobře. Má větší písmo a i širší řádkování, než je standard a společně s autorčiným nadáním pro psaní vás bude bavit. Renegátská série je originální young adult scifi série, která není samé kliše, naopak. Celý příběh je vyprávěn er formě, takže se nemusíte bát ani zdlouhavých myšlenek hlavních hrdinů. Ačkoliv podtitul této knihy zní: V lásce a anarchii je vše dovoleno, kniha není příliš o lásce. Vztah mezi Novou a Adrianem je opravdu jen doplňkem celého příběhu, není pro děj nijak zásadní. Líbí se mi, že si Marissa jede o své a nenechává se nijak ovlivnit davem, který strká silnou romantickou linku do tohoto žánru jako to zásadní.

Stali se z nás superhrdinové, protože jsme věřili, že dokážete změnit svět k lepšímu za jakoukoli cenu.

Odhalení Novy bylo něco, co jsem očekávala už od prvního dílu, ale dočkala jsem se toho až ve třetím díle. Tady možná chápete, proč jsem chvíli váhala, zda budu v sérii pokračovat. Autorka si všechny trumfy a akci, které rozhodně nebylo málo, nechala až na závěr. Supernova je nabytá akcí od začátku až do konce. Na tento díl se opravdu vyplatilo si počkat. Knihu jsem přečetla za jeden víkend, a byla jsem ráda, že jsem na ni měla čas a nemusela ji odkládat.

V celé sérii je hodně postav, které jsou charakterově velmi reálné. Autorka nikoho nenapsala pouze černobíle, každý má svou stranu mince. A právě svět Anarchistů a Renegátů je tím skvěle vystavěn, protože postavy to opravdu nemají jednoduché. Kým být a komu věřit? Myslím, že právě toto dává knihám Meyerové takovou sílu a čtivost. Není snadné přiklonit se pouze k jedné straně.

Ovšem kromě samé chvály tu mám i několik výhrad. Celá série je opravdu rozsáhlá ale bohužel musím zkonstatovat, že si nedovedu pořádně představit svět nebo město, ve kterém se příběh odehrával. Jak se chovají ostatní lidé? Jaké je město, které chrání Renegáti? Nebo samotné vězení pro padouchy? Na toto vykreslení jsem byla nesmírně zvědavá, ale bohužel se tu Marissa příliš nerozepsala. A celkový děj v této oblasti byl taky docela zkrácen.

Ale kdo se nebojí, nemůže být statečný.

Ačkoliv jsem předchozí díly četla téměř před koncem, musím říct, že jsem se v ději zorientovala opravdu rychle. Hodně k tomu přispěl i jmenný rejstřík jednotlivých postav a jejich schopností, který se nachází v úvodu knihy. Superhrdinové versus padouši mě velmi bavili. Chvíli jsem byla na jedné straně a pak nacházela obavy, zda nefandit spíše straně druhé. Po počátečních obavách jsem se velmi rychle začetla a byla jsem zvědavá, jak to celé dopadne. Musím říct, že to skončilo v podstatě tak, jak jsem očekávala. Ovšem potom přišel epilog, který všechno otočil o sto osmdesát stupňů! Upřímně, Marisse tleskám za skvělé zakončení série, která rozhodně vyvolává velkou řadu emocí a otázek, ale také si říká o další díl.

Supernovu a vlastně celou sérii vám mohu jen a jen doporučit. Nenechte se odradit pomalým druhým dílem, protože třetí díl vám to bohatě vynahradí!

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Supernovu zakoupíte na eshopu se slevou!