Recenze - Bridgertonovi Vikomt, který mě miloval

Orig. název: The Viscount Who Loved Me
Název série: Bridgertonovi
Pořadí: #2
Rok: 2000, Rok v ČR: 2021
Překlad: Zdeňka Zvěřinová
Moje hodnocení: ***/a půl

Rok 1814 slibuje rušnou společenskou sezónu a vikomt Anthony Bridgerton má nejvyšší čas se oženit. Dokonce se už rozhodl, kterou z mladičkých debutantek si vybere - vyhlášenou krásku Edwinu Sheffieldovou. Jedinou překážkou je starší sestra jeho vyvolené, Kate - ta nejvšetečnější žena, jaká kdy poctila návštěvou londýnský ples. Tato troufalá intrikánka ho dohání k šílenství svým odhodláním překazit mu zásnuby, ale když Anthony zavře v noci oči, Kate ho stále víc pronásleduje v neuvěřitelně erotických snech... Vybral si vikomt za nevěstu tu správnou sestru? A co Kate? Dokáže toto rázné děvče ochránit před zpustlým ničemou Anthonym nejen sestru, ale i samu sebe? Zvlášť, když při každém setkání s ním pociťuje takový hněv a takovou touhu? Když se Anthonyho rty dotknou jejích, není si už jistá ničím...

Anthony - hejsek, proutník a nejstarší syn Bridgertonových nehledá lásku, nýbrž ideální manželku
Kate - sestra Edwiny, není úplně nejkrásnější, proto je její sestra pro Anthonyho ideální partií

Nové paperbackové vydání je moc hezké, jsem ráda, že změnily obálky oproti prvním návrhům. Takto k sobě jednotlivé díly ladí až na ty hřbety, za které bych vraždila. Proč když se na obálkách pracuje nyní jako na celku si jeden redaktor nedokáže pohlídat rozvržení?

Slyšela jsem, že měl víc milenek než já narozenin.

Jsem romantická duše, která velmi ráda vyhledává romantiky. Po první knize, ze které jsem úplně nejásala do nebe, ale ani ji nezatracuji, jsem se vrhla do příběhu hejska Anthonyho.

Vikomt, který mě miloval vypráví příběh nejstaršího dítěte rodiny Bridgertonových. Anthony je bratrem Daphne, která svůj příběh vyprávěla v knize Vévoda a já. Neuvěřitelnou oblibu této dvacet let staré sérii udělal seriál na Netflixu, který mám rozkoukaný. V současné době se podle druhé knihy natáčí série, ale spousta věcí byla naznačena již v první sérii.

Ale pravdou je - a ty to víš, i když to nemám dávat veřejnosti najevo - že jsem knihomol. Radši bych strávila den v knihovně, než nečinně bloumala po Hyde Parku. Myslím, že by se mi líbil život s mužem, kterého zajímá studium.

Jednička i dvojka mají naprosto stejnou šablonu, nevím přesně zda to byl záměr autorky, nebo to z příběhu tak vyplynulo. Dvojky často trpí tím, že jsou přepisem prvního dílu jen se obrátí role drsňáka z muže na ženu. v tomto případě se jednalo o zcela stejné dodržení šablony. Ale vlastně nemůžu říct, že by to bylo nějak na škodu. Série Bridgertonovi je zcela jasnou červenou knihovnou, po které sáhnete když hledáte odpočinek. Je to literatura která není hodnotná, co si budeme povídat, ale zase si na to ani nehraje. Bridgertonovi jsou vyprávěné v odlehčené atmosféře s dávkou humoru.

V celé sérii samozřejmě nechybí ani neznámá Lady Whistledownová a její pravidelná rubrika. Od anotace nebo první kapitoly mi bylo zcela jasné, jak kniha dopadne. I přesto mě ale kniha bavila a ráda jsem s ní trávila chvíle na pláži ve Francouzské riviéře. Ovšem stále u mě vede kniha Plamen a květ, pokud jste nečetli a máte rádi Bridgertonovi, doporučuji.

Měl ji rád, možná až příliš. Když nebyli spolu, toužil po její společnosti, a v noci o ní snil, přestože ji držel v náručí.

Od Anthonyho jsem čekala více erotiky než tomu bylo v jedničce, ale opak byl pravdou. Sama mám stále radši asi první díl. Možná to bylo tím, že mě bavila víc hlavní dvojice, nebo tím, že sice to byl hate-to-love, ale byl to příběh druhý. Nevím. Nicméně mezi Anthonym a Kate vznikne nejprve velká nesympatie a hrdinové se škádlí na každém kroku. A znáte to, co se škádlívá... Jejich vztah se vyvíjí pomalu, což je rozdílné oproti první knize.

Stejně jako byl Simon poznamenaný svým otcem, i Anthony si nese jisté věci po svém otci. Konkrétně představu, že i on musí zemřít v mladém věku. Proto se odmítá zamilovat, nechci nikomu zlomit srdce. Právě tyto prvky mě na sérii baví. Autorka používá i realistické a hlavně dramatické prvky, u kterých se člověk opravdu zamyslí. Už se těším na třetí díl! Pokud se vám líbila jednička, dvojku si musíte rozhodně přečíst!

Nikdy nepoznáš knihu podle obalu. Všichni lidé jsou svým způsobem učenci. Možná dokonce i ten vikomt Bridgerton, o kterém lady Whistledownová pořád tolik píše, může být srdcem učence.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Radkovi a Euromedii. Vikomta, který mě miloval ulovíte na stránkách Knižního klubu a Luxoru se slevou!