Recenze - Měla by sis s někým promluvit

Napadlo vás někdy navštívit terapeuta? 


Autor: Lori Gottliebová
Originální název: Maybe You Should Talk to Someone
Rok: 2019, V ČR: 2021
Počet stran: 392
Nakladatelství: Pragma
Překlad: Marcela Nejedlá
Moje hodnocení: ✶✶✶

Lori Gottliebová je jeden den terapeutka… a druhý den se její svět zhroutí a ona sama musí vyhledat péči odborníka. Svérázný Wendell Bronson ve svém kardiganu a s počínající pleší vypadá, jako by právě vypadl z příručky pro terapeuty – nic však nemůže být dál od pravdy… Světový bestseller, který dává čtenáři vtipnou, svěží a přitom velmi upřímnou optikou nahlédnout do světa psychoterapeutické péče z obou stran, ukazuje křehkost a jedinečnost lidského bytí a poskytuje odpověď na otázku, co je v životě skutečně důležité.
Věci, proti kterým se nejvíce vzpíráme, jsou často právě ty, na které se potřebujeme podívat.

OBÁLKA:
Kniha si ponechala svou původní obálku. Když jsem pátrala, jaký kabátek dostala kniha v jiných krajích, zaujalo mě, že nakladatelé ponechávali barevnou trikoloru žluté, modré a bílé, jen pozměnili jejich výskyt. Námět obálky zůstává stejný a za mě je to skvělá volba. Co jiného může více prezentovat svůj obsah než krabička s kapesníky?  


MOJE HODNOCENÍ:
Měla by sis s někým promluvit vyvolala v zahraničí velké pozitivní ohlasy, ale musím se přiznat, že jsem o ní do českého vydání neslyšela. Ano, absolutně jsem ji nezaznamenala, ovšem jsem ráda, že jsem ji objevila a přečetla si ji.

Každý z nás byť sebevětší introvert si čas od času potřebuje promluvit. Obecně platí, že sdílené trápení je poloviční trápení. Sama jsem taková, že se snažím se svým trápením nejprve popasovat sama, ale vždy se mi uleví když si s někým popovídám. Bohužel je také pravda, že ne vždy máme u sebe tu vhodnou osobu, která nás dovede vyslechnout a pomoct nám. Ale to je zcela jiná kapitola. 

Změna a bolest cestují společně. Nemůžeme dosáhnout změny bez ztráty, což je důvod, proč tolik lidí říká, že chtějí něco změnit, ale přesto zůstávají pořád stejní.

Měla by sis s někým promluvit je jiná než ostatní příběhy, které jsem doposud četla. Hlavní hrdinka Lori píše příběh o svých psychických trápeních a i o trápeních svých pacientů. Kniha má kolem šedesáti kapitol, které jsou povětšinou krátké. Každá kapitola se soustřeďuje na jednoho pacienta nebo život Lori před lety a v současnosti. Tyto kapitoly jsou různě namíchány a vy tak máte možnost číst životní příběhy na pokračování. 

Pokud strávíte zbytek života truchlením nad tím, že jste se nedostali do Itálie, nikdy nedokážete vychutnat výjimečnost a úchvatnou krásu... Nizozemska.

Kniha je plná krásných myšlenek, které nemusí být nijak hluboké, jelikož jsou výstižně pravdivé. Za mě tato kniha funguje naprosto jako terapie. U čtení jsem se mnohdy přenesla k vlastním problémům a měla jsem místy pocit, že si s Lori také povídám. Zároveň jsem ale ponořená do různých životních příběhů, které mě i rozbrečely. 

Někdy jsme my příčinou všech svých obtíží. A když dokážeme vykročit ze svých způsobů, stane se často něco ohromujícího. 

Měla by sis s někým promluvit je zcela unikátní kniha, která se ale rozhodně neřadí do lehké literatury. Sama jsem knihu četla zhruba dva týdny, za což po většinou mohli přípravy na svatbu, ale celkově se kniha nedá přečíst na jeden zátah. 

Štěstí se rovná realita minus očekávání. 



Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Ráďovi a Euromedii. Měla by sis s někým promluvit ulovíte na stránkách Knižního klubu nebo v Luxoru se slevou!



Žádné komentáře

Albatros