Recenze - Sama proti všem

Když se autorka stane součástí svého vlastního románu


Autor: Brian Freeman
Orig. název: Thief River Falls
Rok: 2020, Rok v ČR: 2021
Počet stran: 296
Nakladatelství: Kalibr
Překlad: Jan Jirák
Moje hodnocení: *****

Když nezbývá naděje, jen zoufalství. Když se z noční můry stane skutečnost. A není pomoci... Strhující psychothriller od Briana Freemana, spisovatele vydávaného ve 46 zemích. Stačilo pár měsíců, aby se Lise Powerové zhroutil celý svět. Úspěšná autorka bestsellerového thrilleru Sama proti všem ztratila během půl roku téměř všechny nejbližší. Teď žije sama, ukrytá v domě v lesích poblíž kanadských hranic. A právě tam se jednoho večera zničehonic objeví chlapec, který tvrdí, že ho pronásledují, a prosí ji o pomoc. Je zraněný na hlavě, nepamatuje si ani své jméno, ale ví, že se stal svědkem vraždy. Lisa se ho rozhodne chránit. Netuší, jak je to možné, ale jeho osud se v mnohém podobá hlavnímu hrdinovi jejího románu. A teď se v nebezpečí ocitají oba...
Moje děti jsou knihy, co jsem napsala, a bude lepší, když to tak zůstane.

POSTAVY:
Lisa - spisovatelka, který po smrti svých blízkých opustila rodné městečko a přestěhovala se do vlastního domu
Purdue - chlapec, který se u ní zčistajasna objevil a kterého se Lisa rozhodla chránit

OBÁLKA:
Někdy je opravdu lepší nepoužít originální obálku, ale vytvořit si vlastní. Kalibr zvolil svou a já jedině tleskám, protože se jedná opravdu o nádhernou obálku. Od barev, přes námět až k samotnému textu. Rozhodně upoutá. 

Nedívám se na svět jako jiní lidé. Žiju někde jinde. Pokud jde o mě, každé místo se změní v příběhy a zločiny, postavy a záhady.


MOJE HODNOCENÍ: 
Thrillery patří mezi žánry, které velmi ráda a často čtu kdykoliv během roku. Novinka od Kalibru mě nesmírně zaujala svou originální anotací. Knihu napsal známý autor Brian Freeman s jehož tvorbou se tak potkávám poprvé.

Sama proti všem není nijak náročný thriller, ve skutečnosti se jedná o knihu, kterou velmi rychle přečtete. To nejen pro svou délku tří set stran, ale zejména pro svou čtivost. Kniha mě vtáhla do děje zcela okamžitě a já ji téměř nemohla odložit. 

Pokud jde o mě, celý můj život je o zápletkách a postavách. Někdy mě to trochu děsí.

Hlavní hrdinka Lisa nemá zrovna na růžích ustláno. Její osobní život je plný životních tragédií a z její velké rodiny zůstala už jen ona sama a její bratr, se kterým ztratila kontakt. Ovšem její kariéra spisovatelky jen kvete. Její romány sklízí neuvěřitelně dobré ohlasy. Jednoho dne se u ní doma objeví chlapec, který si nepamatuje nic včetně svého jména, a jediné co ví, je to, že viděl něco moc ošklivého a někdo se ho teď snaží zabít. Lisa se vrhá do nebezpečí po hlavě a zjišťuje, že nemůže věřit zcela nikomu.

V jaké bublině jsem žila, že jsem se ke knize od Briana Freemana dostala až nyní? Sama proti všem je naprosto geniální thriller, který mě stále překvapoval. Po dlouhé době se mi stalo, že jsem zcela neodhalila celou zápletku a na konci mi lezly oči z důlků, jak to bylo skvěle promyšlené. Po delší době se jedná o thriller, který mě nesmírně překvapil, a já na něj budu ještě opravdu dlouho myslet. 

V mých knihách lidé umírají. Zabíjejí. Zrazují ty, kteří jim důvěřují. Přicházejí o ty, které milují. Není to hezké. Ale víš co? Takový je život. Psaní je zrcadlo. Když se někomu nelíbí to, co píšeš, třeba se mu nezamlouvá to, co vidí v odrazu. 

Na knize rozhodně musím vyzdvihnout silnou hlavní hrdinku, která je velmi odvážná a bojovná. Zároveň ale velmi přilne k chlapci, kterého zná jen pár minut a je ochotná pro něj obětovat i vlastní život. Kromě toho je kniha plná napětí a nechybí i akční scény. Druhým pilířem úspěchu této knihy je bezesporu zápletka příběhu, která není typickou, není tu žádná mrtvola, žádné tyranické manželství nebo tajemství u sousedů. Tu vlastně nevíte nic, jen to, že se můžete spolehnout jen a pouze sami na sebe. 

Závěr se autorovi povedl na jedničku s hvězdičkou. Celé finální rozuzlení se samotným závěrem bylo skvělé od nápadu přes realizaci až k samotnému zobrazení. Nic nebylo utahané ani příliš zrychlené. Nemám absolutně co vytknout a vám knihu obrovsky doporučuji. 

Když někdo potřebuje pomoct, všechno zahoď a pomoz mu. Přesně tak, jak bys sama chtěla, aby se lidi chovali k tobě. 


Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Ráďovi a Euromedii. Sama proti všem ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou! 

Žádné komentáře

Albatros