Recenze - Všechno, co dáme

Orig. název: Everything we give
Název série: Všechno, co máme
Pořadí: #3
Rok: 2018, v ČR: 2020
Počet stran: 296
Překlad: Anna Poskerová

Úspěšný fotograf Ian Collins udělal v životě jedinou chybu. Jeho matku to však stálo svobodu a jejich rodinu to dočista zničilo. Ian tak musel vyrůstat sám, daleko od svých rodičů. Po celou tu dobu se však nevzdal naděje, že svou matku znovu najde. Dnes má Ian všechno, co si mohl přát – kariéru fotografa, milující manželku Aimee a úžasnou dcerku Caty. Ke štěstí mu chybí jen dvě věci – článek v National Geographic a jeho matka. Když mu oceňovaný magazín konečně nabídne spolupráci, objeví se v Ianově životě po letech první velký zádrhel. Do života mu vstoupí James, bývalý snoubenec Aimee. A zatímco se Ian honí za kariérou a dávnými přízraky, vzdaluje se mu to jediné, na čem doopravdy záleží. Jeho rodina...
RECENZE na Všechno, co máme a Všechno, co jsme opustili najdete ZDE na blogu

Aimee - po všech událostech pohřbila lásku k Jamesovi a její srdce patří plně Ianovi
Ian - fotograf, který z celého srdce miluje svou rodinu, neví, kde je jeho matka
James - první láska Aimee, maluje a i on se snaží o své místo pod sluncem
Reese - bývalá přítelkyně Iana
Sarah - matka Iana, trpěla psychickou poruchou s rozštěpenou osobností

Stejně jako u předchozích dílů této trilogie, i závěrečný díl si ponechal svou původní obálku. Celou trilogii mám moc ráda, obálky mi přijdou povedené.

Série Všechno, co máme patří k jedné z mých nejoblíbenějších sérií vůbec. Není se tedy čemu divit, že jakmile vyšlo třetí a závěrečné pokračování Všechno, co dáme, ihned jsem po něm sáhla. Tato série je rodinným dramatem se skvělými hrdiny. První kniha se soustřeďuje na Aimee, druhá nám ukázala osudy její první lásky Jamese a třetí díl vyrovnává dynamiku z pohledu třetí hlavní postavy Iana. Pokud se obáváte, že tato série obsahuje tři stejné příběhy pokaždé z jiného úhlu pohledu, mýlíte se. Každý příběh je nový a pokud neukazuje co bylo dál, tak se zabývá minulostí, o které se v předchozích knihách nepsalo.

Jsem velmi ráda, že u nás vyšla trilogie kompletní, i když je každá z knih uzavřená. Nadšeně jsem se vrátila k jedné z nejlepších literárních postav, Aimee a k její rodině. V tomto třetím díle se celý příběh točí kolem Iana, kdy máme možnost poznat zákoutí jeho minulosti. Iana poznamenala ztráta matky v dětství, které předcházelo několik let soužití s nemocnu matkou. Ovšem i když s zdá, že je Ian s minulostí vypořádaný, stále není jeho 13.komnata uzavřená. Soužití Iana s Aimee navíc sužuje také stín první Aimeeiny lásky, Jamese, který se opět objeví v jejich životě.

Pokud bych měla hodnotit, který díl ze série byl nejlepší, Všechno, co dáme by to nebylo. Závěrečný díl je na třetím místě v mém hodnocení této série. Asi by se zas tolik nestalo, kdybych se k finále nedostala, ale po dočtení jsem ráda, že jsem se mohla vrátit ke svým oblíbeným postavám a uzavřít jejich příběhy. V tomto díle jsem nejvíce postrádala Aimee a přiznám se, že ačkoliv mám Iana velmi ráda, rozvleklý začátek způsobil, že mě Ian začal lehce nudit. Ovšem pak přišla druhá polovina a kniha se rozjela.

Ianův příběh je velmi smutný a ukazuje na trápení s psychickou poruchou, což je téma, se kterým jsem se v knihách zatím příliš nesetkala. Porucha rozdvojení osobnosti je velmi těžké onemocnění, které je ale zároveň velmi zajímavým tématem. Jak je možné, že člověk může vnímat více identit? Je mi líto lidí, kteří trpí tímto onemocněním a samozřejmě i lidem z jejich okolí.

Miluji autorčin styl, který mě vždy vtáhne do děje, i když u toho posledního to chvilku trvalo. Kerry dokáže vyprávět příběh natolik, že se člověku doslova promítá před očima a vy s postavami cítíte jejich emoce. Kerry se podařilo složit dokonalý celek složený ze spousty střípků, které jsou ukryté různě v jednotlivých dílech. Proto vám doporučuji číst sérii pěkně za sebou. Děj knihy nás přenese do přítomnosti, kde se vyprávění chopí Ian a v několika kapitolách také Aimee, a potom se vracíme v čase, kdy očima malého Iana sledujeme jeho těžké dětství.

Všechno, co máme je série o rodinných dramatech, lásce, tajemstvích a hlavně o životě. Její hrdiny si zamilujete. Série se řadí k mým srdcovým knihám a já vám ji mohu ze srdce doporučit.

Za poskytnutí knihy moc děkuji Ráďovi a Euromedii. Všechno, co dáme ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!