Recenze - Orange

Orig. název:
Název série: Orange
Rok: 2012, v ČR: 2020
Počet stran: 228
Nakladatelství: Crew
Překlad: Anna Křivánková

Šestnáctiletá Naho Takamija z malebného města Macumoto si žije docela obyčejně – chodí do školy, baví se s kamarády a připravuje se na budoucnost, kterou si samozřejmě maluje trochu narůžovo. Jednoho dne však její poklidně plynoucí život převrátí naruby jediný dopis, a ne jen tak ledajaký! Píše jí totiž její budoucí, o deset let starší já, které si přeje, aby si Naho jednoho dne nemusela vyčítat ty samé chyby...

Naho - plachá a stydlivá šestnáctiletá dívka, která jednoho dne dostane dopis od svého o deset let staršího já
Kakeru - nový spolužák, který se stane součástí party kamarádů

Manga série se mi dostávají čím dál víc pod kůži. Nová série Orange si v zahraničí vede velmi dobře, proto jsem ani já neodolala a pustila se do ní.

Orange je romantická série, která (alespoň zatím) nenese fantaskní prvky, mimo to, že na začátku příběhu dostane hlavní hrdinka Naho dopis od sebe samé z budoucnosti. Hlavní myšlenka této série se mi velmi zamlouvá a musím říct, že mě to dost fascinovalo. Co bych sama napsala svému šestnáctiletému já? Rozhodně jsou věci, které bych ráda změnila, jako asi každý člověk na Zemi. Ale zpátky k příběhu.
Tato romantická série se převážně odehrává ve středoškolském prostředí, kdy poznáváme partu přátel, kteří řeší klasické problémy mladých dospívajících. Vztahy, lásky, přátelství, emoce a dospívání. Střípky ve vyprávění jsou okamžiky z budoucnosti/přítomnosti, kdy sledujeme osudy o deset let starších hrdinů. Kam je jejich cesty zavály, jak a proč se stane, že Naho pošle dopisy svému mladšímu já? Před čím ji potřebuje varovat? A je vůbec možné změnit to, co se stalo?

Orange mě opravdu velmi bavila, jedná se o oddechovou sérii, u které můžete pěkně vypnout a odpočinout si. Po dočtení vám zůstane příjemný pocit a bude vás zajímat, co bude následovat. Série se dočkala také svého anime seriálu, po kterém rozhodně kouknu.
Kromě hlavního příběhu obsahuje první svazek také autorčin první počin, mangu Astronaut v barvě jara, které se nachází na konci příběhu a autorka ho tam přidala aby čtenáři nabídla také něco nového, jelikož její série vycházela v časopisech. Tato velmi dětská manga mě nebavila a když se bude nacházet v dalších dílech, nejspíš ji vynechám, ale na samotný Orange příběh se těším a rozhodně si nenechám ujít další díly!

Moc doporučuji!

Za poskytnutí mangy na recenzi moc děkuji nakladatelství Crew. Orange 1 zakoupíte na eshopu se slevou!