Recenze - Říkejte mi Win

Vydejte se spolu s hrdinou s modrou krví po stopě dávného zločinu

Autor: Harlan Coben
Orig. název: Win
Název série: Win
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2021, v ČR: 2022
Počet stran: 320
Nakladatelství: Kalibr
Překlad: Lenka Faltejsková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Bohatá dědička Patricia Lockwoodová byla před lety unesena a měsíce držena neznámo kde. Podařilo se jí uprchnout, ale věci ukradené její rodině se nikdy nenašly. Až do současnosti, kdy je ve svém bytě nalezen zavražděný samotář a dva pozoruhodné předměty: Vermeerův obraz a kufr s iniciálami WHL3. Windsor Horne Lockwood III., zvaný Win, neví, jak se tam jeho kufr a rodinný obraz ocitly. Jeho zvědavost ještě vzroste, když se od FBI dozví, že muž, který unesl jeho sestřenici, se podílel i na domácím terorismu. Oba případy jsou záhadou už celá desetiletí, ale Win je oproti FBI ve výhodě: má osobní vztah k případu, je nechutně bohatý a vlastní jedinečnou značku spravedlnosti.


POSTAVY:
Win - neboli Windsor Horne Lockwood je aristokrat, je mu přes čtyřicet a nechce se vázat, spolupracoval s CIA a je zvyklí si dělat věci po svém
Patricia - sestřenice Wina, kterou před lety unesli a znásilňovali

OBÁLKA:
Máme českou obálku, která vychází z originálu a skvěle se hodí do příběhu. Trošku mě překvapilo, že je kniha natištěna na recyklovaném papíře, nikoli na bílém jako vždy, ale ve výsledku to nevadí. Kniha je alespoň lehčí a věřím, že za vším stojí, opět, krize s papírem. 


MOJE HODNOCENÍ:
Už to tak nějak bývá zvykem, že k podzimu patří i nějaká kniha od mého oblíbeného autora thrillerů Harlana Cobena. Tentokrát jsem sáhla po jeho novince, jejíž zápletka sahá mezi aristokratickou smetánku. 

Peníze vám dávají čas, přístup, prvotřídní technologii a vybavení.

Říkejte mi Win je po několika autorových slabších románech opravdu skvěle nabitý thriller, který mě bavil od první až do po poslední stránku. Celá zápletka příběhu se odkrývá pěkně postupně, a čtenář poté spolu s hrdinou může pátrat po oněch tajemstvích a stopách zločinu. Co začíná jako ztracený poklad jeho rodiny a únos a týrání jeho sestřenice se postupně vyvíjí mnohem dál, než by na začátku mohl čekat. Pomalu zjišťuje, že je vše nejen provázané, ale hlavně že to souvisí s daleko horším zločinem. 

Win je skvěle napsaná postava, kterého jsem si velmi oblíbila. Je mu přes čtyřicet, má pevně stanovené přesvědčení a je takovým ochráncem bezbranných nebo ohrožených. Ačkoliv ovládá několik bojových sportů, má za sebou také spolupráci se CIA, je to aristokrat, který se podle toho umí chovat. Je sarkastický a svůj, a nenechá se zastrašit. V příběhu několikrát čelí nebezpečí, přesto nemá velký strach a snaží se si sám pomoci. Několikrát se dokonce přirovnává k Bruce Waynovi, což perfektně sedí. 
Všichni superhrdinové mají nějakou historku o svém původu. Vlastně asi úplně každý, když si to tak vezmeme. Takže tady je stručná verze té mé.

Říkejte mi Win je vyprávěna z pohledu Wina, který si nenechává stranou vtipné poznámky, nebo děj opepřuje i několika osobními vzpomínkami. Ne vždy se rozhodne správně, ale také kdo ano. Zkrátka a dobře, příběh mě bavil, hlavní hrdina mě bavil a zápletka nebyla průhledná. 

„Bude nejlepší, když pravdu vydolujeme my.“
„Proč?“
„Protože když bude ošklivá, můžeme ji zase zahrabat.“

Závěr se trošku protahoval, mohlo to mít větší spád, přesto jsem neuhodla, co a jak se ve skutečnosti seběhlo. Doufám, že se brzy dočkáme dalšího pokračování, které zatím ani v zahraničí nevyšlo. Pokud máte rádi thrillery, kde hlavním hrdinou není policista, ale svéhlavý hrdina, který se nebojí nějaké rány, a jde si tvrdě za svým, pak vám Wina mohu jedině doporučit. 

Historie naší rodiny, stejně jako tolika dalších, chudých i bohatých, je plná trhlin a záplat. 


Žádné komentáře

Albatros