Recenze - Srdcerváči 4

 Čtvrtý díl oblíbené LGBT série, který je ještě intimnější, než díly předchozí!

Autor: Alice Oseman
Orig. název: Heartstopper: Volume Four
Série: Srdcerváči
Pořadí: #4
Rok: 2021, v ČR: 2021
Počet stran: 384
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Romana Bičíková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶/a půl

Čtvrtý díl úspěšné série komiksových románů o lásce, životě a o všem, co se stane mezi tím.

Charlie si nikdy nemyslel, že by se Nickovi vůbec mohl líbit, ale teď spolu oficiálně chodí a Charlie pomalu začíná být připravený na to, aby vyslovil ta dvě slůvka: Miluju tě. Nick se cítí podobně, ale má toho v hlavě spoustu dalšího – třeba vyoutovat se před svým tátou a pak je tu taky ještě podezření, že Charlie možná trpí poruchou příjmu potravy.
Z léta je podzim a začíná nový školní rok a Charlie s Nickem poznávají, co všechno může láska znamenat. Srdcerváči jsou příběhem o lásce, přátelství, věrnosti, ale také o duševní chorobě. Ve střípcích příběhu Nicka a Charlieho se najde každý z nás.

POSTAVY:
Nick - snaží se bojovat se svými démony
Charlie - teprve nedávno se vyoutoval před ostatními, miluje Charlieho

OBÁLKA:
Zimní obálka je opět nádherná, jak jinak u této série. Přemýšlím, jak po čtvrté pochválit obálku a použít jiná slova a vlastně mě nic dalšího nenapadá. 


MOJE HODNOCENÍ:
Po tři čtvrtě roce je tu předposlední setkání s chlapci Nickem a Charliem. Ačkoliv mě minulý díl lehce zklamal, nakonec jsem se pustila do dalšího dílu a musím říct, že se mi tento čtvrtý díl líbil nejvíc ze všech.


Srdcerváči 4 vyprávějí zatím nejdelší časový úsek než v předchozích dílech. K některým pasážím se tu dostávám deníkovou formou v podstatě retrospektivně, což rozhodně příběh oživuje. Tento díl je zaměřený na Charlieho poruchou příjmu potravy. Toto téma je velmi důležité a v knihách jsem zatím o něm moc nečetla. V tomto LGBT grafickém románu mě to velmi zaujalo a líbilo se mi, jak se k tomu Nick postavil. 


V zimním díle se autorka zaměřila na velmi silné téma a od toho se odvíjí i celá atmosféra příběhu. Ovšem autorka se stále všechno snaží řešit pozitivně. Ukazuje, jak je důležité o problému mluvit a nechat si pomoct i od cizího člověka. V tomto díle nemají velký prostor vedlejší postavy, ale osobně mi to nevadí. V závěru najdete Učitelský minikomiks. 

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Albatrosmedia. Srdcerváče 4 zakoupíte na eshopu se slevou!




Žádné komentáře

Albatros