Recenze - Disney Princezna: Velká kniha pohádek

Krásná sbírka pohádek pro malé princezny

Autor: Walt Disney
Originální název: Princess Golden Story Book
Rok: 2017, V ČR: 2021

Vydej se s námi a svými oblíbenými princeznami do kouzelného světa, kde laskavé srdce vždy zvítězí nad zlobou a skromnost nad pýchou. Čeká tě šestnáct pohádek o Ariel, Belle, Locice, Jasmíně, Popelce, Růžence, Mulan, Sněhurce a Tianě. I ty můžeš být princeznou!

OBÁLKA A KRESBY:
Jestli jsem o některé Disney knize napsala a řekla, že jsou plné obrázků, tak nevím, jak popsat tuto krásku. Formátem je více A4, zato barevností a na množství samotných obrázků je daleko plnější než knihy o kterých jsem psala dříve, a za mě jedině dobře. Nahlédněte níže a přesvědčte se sami. Kniha tentokrát není na klasickém křídovém papíře, ale upřímně si myslím, že jí to nijak neškodí. Barvy a provedení je opravdu povedené a věřte, že vaše děti tuto knihu budou milovat!

Miluji Disney knihy, ale to už dobře víte. Jako malá holčička jsem měla nejradši příběh o Popelce a vlastně stále k ní mám velmi silný vztah. Většinou tu u mě vidíte samotné klasické příběhy, které znáte z TV nebo příběhy o myšáku Mickeym. Dnes se ale budeme věnovat ryze princeznám a jejich neznámým, za to velmi povedeným příhodám.

Velká kniha pohádek se dočkala svého druhého dotisku. Ačkoliv je pravda, že kniha vychází vlastně už potřetí, protože poprvé v češtině vyšla v roce 2014 pod názvem Zlatá kniha pohádek. Kniha změnila nepatrně formát, ale obsahově zůstala stejná. Kniha obsahuje celkem 16 krásných pohádek ve kterých poznáte staré známé příběhy, které znáte z TV ale objevíte i celou řadu nových a neznámých příběhů. Pokud máte doma malou princeznu, rozhodně si knihu zamiluje, ať na listování, tak na poslech.

Kniha začíná příběhem Královská svatba ze světa Na vlásku. Tento příběh můžete znát jako bonusový filmík k původní pohádce. Příběh dokonce vyšel i jako samostatná kniha, takže tady oceňuji, že se objevuje zcela samostatně. Jak se Flynn odvážil požádat svou Lociku o ruku se dočtete v tomto krásném příběhu. Dále následuje Popelka Všechno díky myškám, což je zkrácená verze klasické Popelky. Ovšem nesmutněte, s Popelkou se tu totiž nesetkáváme naposledy.

Ariel a malý delfín je dobrodružství, které následuje po konci prvního dílu. Ariel si stýská po rodných podmínkách, ale hlavně najde malé bezmocné mládě delfína a rozhodne se mu pomoci. Šípková Růženka a Přátelství víl je opět klasický pohádkový příběh. Sněhurka a kouzlo přátelství je milá pohádka, která následuje za šťastným koncem pohádky. Sněhurce se stýská po trpaslících, tak se pro ně rozhodně něco milého udělat.

Princezna a žabák a Tiana nevěstou je kouzelné vyprávění předcházející samotné svatbě Tiany a Naveena. U tohoto nemohu správně zařadit, jelikož jsem doposud nečetla klasický příběh ani neviděla filmovou verzi. Mulan a Přátelská pomoc je zase příběh, který jsme všichni už párkrát mohli vidět. Aladin a Jasmína a zamilovaný tygr je milé vyprávění, které hrdiny přivádí do cirkusu a tentokrát nekvete láska jen mezi lidmi, ale i mezi šelmami.

Šípková Růženka O užitečném dráčkovi je příběh, který ukazuje na to, že každý si může jít za svým snem. Kráska a zvíře jako Bella a statečné štěně je důležitým dobrodružným příběhem odehrávajícím se v průběhu klasické pohádky za níž následuje příběh Sblížení o tom, co se dělo před slavným plesem. Do světa Na vlásku se ještě jednou vrátíme s příběhem Z Locičina deníku, který vypráví události z klasické pohádky očima Lociky. Popelka nevěstou je snový příběh o přípravách královské svatby a problémech s tradicemi. Popelka a ztracené myšky je zimním příběhem o síle přátelství.
A poslední dva příběhy jsou opět svou zkrácenou verzí pohádek; Kráska a zvíře Zlomení kletby
Ariel a Mořská princezna.

Pokud stejně jako já milujete Disneyovky nebo je rádi dopřáváte svým ratolestem, tato sbírka je opravdovou nutností v knihovničce každé malé princezny. Společně s Nejmilejší sbírkou pohádek jsou to knihy, které v současné době doporučuji pro malé holčičky.