Recenze - Psáno s lítostí

Orig. název: Written With Regret
Název série: Regret Duet
Rok: 2019, Rok v ČR: 2021
Počet stran: 288
Překlad: Anna Poskerová
Moje hodnocení: *****

Hadley odmalička snila o pohádkovém životě. Přála si potkat toho pravého a žít šťastně až na věky. Málokdy se ale věci vyvíjí podle našich představ, a tak Hadley nečekaně otěhotní po sexu na jednu noc. Caven by si nikdy nepomyslel, že se jeho život ve vteřině obrátí naruby, dokud nenajde na prahu ležet miminko, zachumlané v tenounké dece, a dopis, v němž se píše, že má dceru. Netrvá dlouho a Caven si život bez malé Rosie nedovede představit. To jediné, čeho se bojí, je, že se matka jeho dcerky vrátí a bude ji chtít zpátky. Protože to, co provedla, se nedá omluvit... nebo ano
OD AUTORKY JIŽ VYŠLA SKVĚLÁ DUOLOGIE NEJTEMNĚJŠÍ ÚSVIT A NEJJASNĚJŠÍ SOUMRAK

Hadley - v útlém věku přišla tragicky o rodiče a od té doby si nese psychické následky
Caven Hunt - milionář, který jednoho dne najde na prahu svých dveří novorozeně
Rosie - dcera Hadley a Cavena počata během jedné noci

Musím se přiznat, že neskáču nadšením ani z jedné obálky, kterou tato kniha nese. Původní černá s párem působí velmi lacině a čtenář by ji od oka zařadil mezi erotické romány. Nicméně česká obálka je sice lepší, ale nepřesná. Caven má černé vlasy a Rosie je zrzka, chápu, že najít podobný pár je asi těžké, ale právě kvůli těmto detailům z obálky nejásám.

Některé děti mají dva tatínky nebo dvě maminky a některé mají maminku a tatínka. Ale t úplně nejvýjimečnější děti? Ty mají jenom tatínka, který je má rád dvakrát tolik.

Před dvěma lety vyšla duologie Úsvit a já ji zhltla na posezení. Když jsem před nedávnem objevila v edičním plánu novou knihu od autorky, ani jsem nečetla anotaci a hned jsem si ji přidávala na wishlist.

Psáno s lítostí je první díl duologie, která na sebe navazuje. Jedná se o jeden příběh rozdělený na dvě knihy, takže rozhodně dodržujte pořadí. Aly si mě získala již svou předchozí sérií, její styl psaní je neskutečně návykový a já se do jejích postav opět naprosto sžila. Je znát, že je autorka matka dokonce čtyř dětí, protože každá její kniha, kterou jsem doposud četla, se rodičovstvím také zabývá.

Na konci každé pohádky je jedna věc, která se nemění, a tou je štěstí až do smrti. To štěstí nebude moje, ale neminula noc, kdy bych se nemodlila, aby bylo její.

Již samotný prolog mě dočista zlomil, obrovská tragédie, kterou popisoval mi vyhnala slzy do očí. Musím se přiznat, že jsem si daleko víc zamilovala Cavena než Hadley. Caven je mužný hrdina, kterého si zamilujete a najdete v něm svého prince. Jeho postupný vývoj vás rozhodně nenechá chladnými. Hadley je žena, která si prožila velké množství bolesti, která se stále nevyrovnala s bolestí z minulosti a bojuje tak trochu sama se sebou. I přes její chyby si ji oblíbíte.

Alyiny knihy jsou plné bolesti, naděje, rodiných citů, lásky a lehké erotiky. Jedná se o literaturu pro ženy s hloubkou, která ve vás nenechá jen sladké pocity. Společně s hrdiny na stránkách knihy zažijete všechny jejich pocity. A závěr vás naprosto zamrazí, neboť si autorka ponechala obrovský zvrat na konec a na nás je několik měsíců čekat, než vyjde další díl.

Většina mužů má celých devět měsíců na to, připravit se na myšlenku dítěte. Bůh nebyl blbej. Věděl, že budeme potřebovat každou zatracenou minutu k tomu, abychom se připravili. Ale očividně měl i zvrácený smysl pro humor, protože měl dal jenom třicet šest hodin.

Psáno s lítostí je z drtivé většiny vyprávěno v současnosti z pohledu Cavena, ale místy je i pohled na dění od Hadley a nechybí ani kapitoly z minulosti. Zkrátka a dobře autorka vás o žádné podstatné informace z jejich minulosti neochudí. Autorka píše výborně a její knihy naprosto zbožňuji, a dodnes ve mně rezonují. Aly se stává mou oblíbenou hrdinkou a vy se máte rozhodně na co těšit!

Knihu jsem přečetla za dva dny a kdybych měla příležitost, přečtu ji na posezení. Knihy Aly jsou naprosto návykové a její hrdinové jsou lidští s chybami. Pokud jste od autorky ještě žádnou knihu nečetli, pak rozhodně doporučuji všema deseti!

Tohle je velmi emotivní kniha, která mě několikrát rozložila. Už se nemůžu dočkat pokračování, které je po skončení prvního dílu víc než nutné.

Ve scénářích, kdy jsem byl otcem, jsem si vyjmenoval všechny způsoby, jak bych v následujících osmnácti letech dokázal to dítě zkazit.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Ráďovi a Euromedii. Psáno s lítostí ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!