Recenze - Prohnilé město

KDYŽ NEMŮŽEŠ VYHRÁT, ZMĚŇ PRAVIDLA


Autor: Leigh Bardugo
Orig. název: Crooked Kingdom
Název série: Šest vran
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2016, v ČR: 2018
Počet stran: 432
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Julie Žemlová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶✶

Kazu Brekkerovi a jeho lidem se podařil nevídaný kousek, za který měli přislíbenou tučnou odměnu. Jenže místo toho, aby se o ni rozdělili, čekala na ně zrada. Proto musí napnout všechny své síly, aby získali to, co jim patří. V temných ulicích zkorumpovaného Ketterdamu se mezitím schyluje k válce. Nebezpečná smrtící droga jurda parem se tu stává předmětem boje o moc. Obstojí Kazova prohnanost proti nepřátelům a zůstanou mu jeho lidé vůbec věrni?



O ŠESTI VRANÁCH A PROHNILÉM MĚSTĚ JSEM NATOČILA VIDEO



POSTAVY:
Kaz - v 1. díle nám ukázal svou minulost, tady se s ní učí bojovat, vyčítá si, že jeho vinou zatkli Inej
Inej - s Kazem ji pojí zvláštní pouto, je odhodlaná mu stát po boku
Nina - griša, která se nebojácně drží své party a své lásky Matthiase
Matthias - miluje Ninu, je součástí týmu Kaze


OBÁLKA:
Prohnilé město je sice velká bichle, ale její vzhled je neskutečně krásný. Nejen že má nádherné červené strany a červenou předsádku, má krásnou obálku. Navíc přebal knihy je takový "plyšový", že bych ho nejraději pořád dokola hladila. Kromě vší této nádhery musím vyzdvihnout také dvě nádherné mapy a font písma, který se velmi příjemně čte. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Druhý a závěrečný díl této série jsem začala číst okamžitě po dočtení prvního dílu a rozhodně toho nelituji. Dozvěděla jsem se novinku, že Leigh pracuje na třetím díle, z čehož sice mám menší obavy, na druhou stranu se nesmírně těším na pokračování. 

Prohnilé město pokračuje tam, kde Šest vran skončilo. Našim hrdinům se podařilo nevídané - pronikly do Ledového paláce. Ovšem na konci byli zrazeni a samotná Inej byla unesena. Zbylá parta začala plánovat, jak Inej dostat zpět. Kromě toho je samozřejmě zajímá také zisk, který jim byl za předešlou práci odepřen. 

Leigh Bardugo se musí nechat, že umí napsat skvělé postavy. Všechny vrány jsou napsány skvěle a originálně. Mé srdce si bezesporu získali Kaz, Matthias, Nina a Inej. Tato čtyřka mě nesmírně bavila a každá jejich kapitola mě velmi těšila. 

V knize opět nechybí akce a napětí. Pokud jste v předešlém díle nalezly romantiku, tu jí je ještě míň, než v prvním díle. A musím se přiznat, že po všech těch romantických fantasy sériích mi to přišlo neskutečně k chuti. Mám ráda lovestory, ale někdy zkrátka nemusí být. A této sérii to rozhodně neubírá na kvalitě, možná právě naopak. 

Mezi Matthiasem a Ninou je láska, ale oba hrdinové vědí, kdy je čas na lásku a kdy na akci. Tento párek vojáka a griši jsem si zamilovala od první stránky. Jejich kočkování jsem hltala a bavila se s každým jejich zakopnutím. 

Opět nám autorka ukázala další střípky z minulosti hlavních hrdinů. Kaz je nesmírně zajímavá postava a mě tak mrzí, že už tato série skončila! Rozhodně by mohla pokračovat. Námět by na to byl, ale to neznamená, že série končí otevřeně. To nikoliv. 

Kniha mě nesmírně bavila, dokázala mě překvapit, napínat a i rozbrečet. Sice jsem to trošku čekala, ale stejně se to vše odehrálo tak náhle, že mě to dostalo. Ovšem i když mi to zdrtilo duši, jsem možná ráda, že to autorka napsala takto. 

Prohnilé město je ještě větší bichlička než Šest vran. A ačkoliv by se příběh mohl zdát prvoplánovým, rozhodně tomu tak není. Tato série rozhodně vyniká mezi young adult fantasy literaturou. Zde nenajdete jednu hlavní hrdinku, která neustále odhaluje nějaké dary, které jí pomáhají v nebezpečných situacích. Naopak, naši hrdinové si sahají za hranice svých sil.

Sérii Šest vran vám ze srdce doporučuji. Ve druhém díle bylo naštěstí menší počet hrubek, ale i tak se tam nějaké našly. Je to velká škoda a snad se to časem doladí k dokonalosti. 


3 komentáře

  1. Tuhle sérii jsem ještě nečetla. Jednou bych se k ní dostat chtěla, ale takových knih je spousty a většinou sáhnu po něčem jiném. Jednou se k ní však snad dostanu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Betty, určitě si na tuto sérii najdi čas, protože je skvělá :-) Opravdu jsem nečekala, že si mě tato série tolik získá :-)

      Vymazat
  2. Prohnilé město jsem zatím nečetla, ale určitě se chystám :) První díl se mi celkem líbil :)

    OdpovědětVymazat

Albatros