Recenze - Nick a Charlie (novelka Srdcerváči #2)

 Jak to bylo s Charliem a Nickem dál? 

Autor: Alice Oseman
Orig. název: Nick and Charlie
Série: Srdcerváči
Pořadí: novela #2
Rok: 2015, v ČR: 2022
Počet stran: 176
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Romana Bičíková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Stýskání lásku jenom umocňuje, že jo?

Všichni ví, že Nick a Charlie jsou dokonalý pár – jsou nerozdělitelní. Ale teď Nick odchází na vysokou školu a Charlie zůstane na střední sám. Všichni se ptají, jestli zůstávají spolu, ale co je to za hloupou otázku?! Vždyť tohle je Nick a Charlie, proboha! Jak se však nezadržitelně blíží chvíle, kdy se budou muset rozloučit, oba začínají pochybovat: je jejich láska opravdu dost silná na to, aby vydržela i vztah na dálku? Nebo jen oddalují nevyhnutelné? První láska koneckonců málokdy vydrží věčně…

MOJE HODNOCENÍ:
Sérii Srdcerváče mám ráda, grafické romány mám přečtené a vyhlížím závěrečný díl, který ve své domovině stále ještě nevyšel. Nakladatelství CooBoo vydalo již druhou novelu k sérii, kterou jsem si nemohla nechat ujít. 

Nick a Charlie dějově zapadá za 4. díl grafického románu, ale trošku předpokládám, že děj pátého dílu možná bude samotné novele předcházet. Přitom právě tato novelka je první, která vyšla o této dvojici? Že vám to teď není jasné? Rozumím, hned vysvětlím. Autorka vydala nejprve knihu Solitaire, která se soustřeďuje na Tori, sestru Charlieho. A v jejím příběhu už se samozřejmě vyskytuje i Nick. Po úspěchu její první knihy Alice Oseman napsala dvě doplňkové novely, a o pár let později se k příběhu vrátila v grafických románech. 


O čem je novelka? Námět je jednoduchý. Nastává poslední týden školy, kdy studenty čekají zkoušky. Zatímco pro Charlieho se jedná o běžné zkoušky, Nickovi jsou to zkoušky poslední, protože po prázdninách odjíždí na univerzitu. Nicka a Charlieho tak čeká vztah na dálku. 

Já a Nick jsme v pohodě. Proč to tak hrozně prožívám? 

Vlastně celá novela se točí kolem Nicka a Charlieho, což není žádné překvapení. Dá se říct, že se dá novela číst i samostatně, protože autorka v ději zopakuje nejdůležitější fakta ze série. Vůbec poprvé jsem tak mohla číst jejich příběh prostřednictvím slov, kde bylo jen sporadicky kreseb. Ovšem když se tu kresby nacházely, skvěle děj doplňovaly. 

Při čtení se budete stejně culit, jako u předchozích dílů. Nechybí chemie mezi hlavními hrdiny, jejich vztah opět postoupil dál, ovšem o to víc ho čeká těžší zkouška. Je jejich láska silná natolik, aby zvládla odloučení? Co mi v novele vadilo, bylo to, že to nebylo víc do hloubky popsané. A také ty sprostá slova, která si z původní série nepamatuji. 


S Nickem a Charliem jsem strávila milou hodinku, a těším se na jejich další osudy. Pokud máte komiksovou sérii také rádi, pak po knížečce rozhodně sáhněte

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Martině a Albatrosmedia. Nicka a Charlieho zakoupíte n e-shopu se slevou! 


Žádné komentáře

Albatros