Recenze - Amulet 3: Výprava v oblacích

Výprava v oblacích začíná! 

Autor & kresby: Kazu Kibuishi
Orig. název: Amulet: The Cloud Searchers
Název série: Amulet
Pořadí v sérii: #3
Rok: 2010, v ČR: 2019
Počet stran: 208
Nakladatelství: Paseka
Překlad: Michal Prokop
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Aby zachránila náš svět, musí zachránit ten jejich… Po všem, co prožila v předchozích dvou dílech, se Emily dozvídá, že síla, která ohrožuje říši Alledia, může zničit i její domov. Tajemný Leon Rudovous vede Emily, Navina a jejich výpravu do ztraceného města Cielis, které se má údajně nacházet vysoko v oblacích. Proti nim poprvé stane hrozivý lovec Gabilan, který by sám rád usedl na trůn. Hlas Amuletu zároveň našeptává Emily čím dál nebezpečnější myšlenky a k výpravě se přidává Trellis, syn elfího krále. Je překvapivým spojencem, nebo budoucím zrádcem? Komiksová sága Amulet se stala fenoménem a základním kamenem moderní tvorby pro děti a mládež. Bývá považována za pokračovatelku takových klasik jako Star Wars, Pán prstenů, Alenka v říši divů nebo série o Harrym Potterovi, jejíž americkou edici k 15. výročí Kibuishi ilustroval.
RECENZE NA DALŠÍ DÍLY ZE SÉRIE AMULET ZDE

MOJE HODNOCENÍ:
Před pár lety jsem přečetla první díly této komiksové série, a vlastně nevím, proč jsem se do dalších příběhů hned nepustila. Teď jsem si to vynahradila, a dala na ex hned několik dalších dílů. 

Amulet je middle grade série, která v sobě nese prvky Pána prstenů, Star Wars nebo Alenky v říši divů. Sám autor se nechal slyšet, že do Amuletu vložil vše, co sám má rád. Takže se jedná o přiznanou inspiraci, za což tleskám. Plus teda jak příběh, tak i kresby jsou naprosto dokonalé. A sama vidím ještě jednu podobnost, a to s mou teen láskou W.I.T.C.H. , kdo jste četli obě tyto série, pak jim určitě neujde podobnost se strážkyněmi nebo tajemnými světy a netvory. 


Výprava v oblacích se odehrává, jak z názvu vyplívá, v oblacích. Hrdinové se po posledních událostech chystají najít ztracené město Cielis, které nesedí nohama pevně na zemi. Při pouti potkají nové hrdiny, setkají se s celou řadou nebezpečí, a ocitnou se na vzducholodi, která jim změní život. Série má za mě rozhodně stálou kvalitu, ne-li stoupající. Stále si schovávám svých pět z pěti pro další díl, ač bych už tomuto dílu dala s klidnou duší rovných pět. 

Ač se jedná o čtení určené mladšímu publiku, nijak nepochybuji, že si sérii zamilujete i vy. Sama jsem si ji zamilovala, a i po letech, kdy jsem se k příběhu z Alledie vrátila, ihned jsem si vzpomněla na to, co se dělo v předchozích dílech a s radostí se ponořila do příběhu. Nečekejte nic krutého, morbidního, přesto chytře vymyšleného, dobrodružného se skvělými hrdiny, to už ano


Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Lukášovi a Pasece. Výpravu v oblacích zakoupíte u nich na e-shopu se slevou! 



Žádné komentáře

Albatros