Recenze - Jeho poslední slova

 Jste si jistí, že dokonale znáte svého partnera? 

Autor: Laura Dave
Orig. název: The Last Thing He Told Me
Rok: 2021, v ČR: 2022
Počet stran: 296
Nakladatelství: ikar
Překlad: Hana Vališová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Než Owen Michaels zmizí, podaří se mu zanechat své ženě Hannah poslední zprávu: DEJ NA NI POZOR. Hannah přesně ví, koho má Owen na mysli – svou dospívající dceru Bailey, která v dětství tragicky přišla o matku. A která nechce mít se svou novou manželkou svého otce vůbec nic společného. Hanniny zoufalé telefonáty Owenovi zůstávají bez odezvy, a k tomu zatknou jeho šéfa za podvod. Když policie začne vyslýchat i ji, rychle pochopí, že její manžel není tím, za koho se vydával. A že Bailey je možná klíčem k odhalení Owenovy pravé identity. Hannah s Bailey se společně vydávají na cestu za pravdou. Když však začnou skládat střípky Owenovy minulosti, brzy si uvědomí, že jejich životy už nikdy nebudou jako dřív...
Tolik bych chtěla mít s ní hezký vztah, nejenom kvůli Owenovi. Jde mi o víc. Táhne mě to k ní, přestože mě od sebe odstrkuje. 

POSTAVY:
Hannah - vyrůstala jen se svým dědečkem, snaží se sblížit s nevlastní dcerou Bailey
Bailey - dcera Owena a jeho první manželky, nemá úzký vztah se svou macechou
Owen - zmizel beze stopy, zanechal po sobě pouze vzkaz

OBÁLKA:
Máme původní obálku, ze které dýchá taková zvláštní atmosféra. Dominantní na obálce je bezesporu název knihy a žluté detaily včetně hřbetu. Čistá spokojenost. 

SERIÁLOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
V těchto dnech se připravuje seriál pod taktovkou Reese Witherspoon. Rozhodně se máme na co těšit. 


MOJE HODNOCENÍ:
Když jsem dostala nabídku k načtení rukopisu této knihy před vydáním velmi rychle jsem s nabídkou souhlasila. A vedly mě k tomu dva faktory, první skvělá anorace, druhá doporučení od samotné Reese Whitnerspoon.

Jeho poslední slova je rodinné drama pro ženy, které si ponechává svou záhadnou slupku od začátku až do konce. Příběh začíná hned v okamžiku, který naznačuje samotná anotace. Není tu tedy nikde žádné zbytečné natahování a příběh jde hned k věci. 

Stál si za tím, že kvůli své minulosti mám strach pustit si ho k tělu, protože se bojím, že by mě opustil, jako to udělali moji rodiče. Nikdy nepochopil, že jsem neměla strach z opuštění. Pravdou bylo, že jsem se bála zůstat s tím nepravým.

Představte si, že žijete ve šťastném manželství, svého manžela milujete a dobře se znáte. Jenže jednoho dne se dozvíte, že váš manžel není tím, za koho ho máte. A nemáte téměř žádné stopy, nevíte komu můžete věřit. Právě v takové situaci se ocitla Hannah, která ještě ke všemu se všemi možnými prostředky snaží ochránit svou nevlastní dceru Bailey. 

Kniha nemá příliš náročný děj, není tu příliš mnoho akce, není tu žádná mrtvola ani hektolitry krve, přesto musím říct, že jsem si knihu užila. Hrdinka Hannah se snaží odhalit pravdu, a pátrá na vlastní pěst. Od první chvíle vám rozhodně nebude jasné, co se vlastně stalo. Jaké je Owenovo tajemství, a společně s hrdinkou budete postupně rozmotávat klubko lží a bolesti. 

Pozorování dědečka při práci mě naučilo, že ne vše je pomíjivé. Existují věci, které se, ač do nich bušíte ze všech možných úhlů, ani nehnou, ale vy se nevzdáte. Udělali jste, co bylo třeba, ať už vás ta práce zavedla kamkoliv. 

Jeho poslední slova je dramatická kniha, která krásně ukazuje vývoj jednotlivých postav a soustřeďuje se na upevňující se vztah mezi macechou a nevlastní dcerou. Než samotné tajemství má v příběhu daleko hlubší roli upevňující se vztah mezi nevlastní matkou a dcerou. 

Děj je vyprávěn v ich formě Hannah v přítomnosti, ovšem několik kapitol je z minulosti, které čtenáři odhalují další střípky záhady, ovšem ačkoliv se jedná o okamžiky prožité v minulosti Hannah, hrdinka si na samotné odkazy na tajemství nevzpomene. Přišlo mi to ojedinělé a velmi lidské. Člověk mohl v minulosti zaslechnout různé věci, ale sám si je v daný okamžik nevybaví. 

Tvůj manžel je zapletený v podvodu za půl miliardy dolarů, takže se mi moc nechce ti věřit. Ovšem pokud to je pravda, pak jsi největší hlupačka na světě, která neví, co je její manžel zač.

Samotný závěr je takový hořkosladký, který mě lehce dojal, a mile překvapil. Čekala jsem trošku jiný konec, ale to se nekonalo. Za to si kniha rozhodně zaslouží o hvězdičku navíc. Knihu doporučuji čtenářkám Liane Moriarty. 


Za možnost přečíst si knihu na posudek před vydáním moc děkuji Káje a Euromedii. Jeho poslední slova zakoupíte na e-shopu se slevou! 

Žádné komentáře

Albatros