Recenze - V kůži supermodelky



Autor: Meg Cabot
Orig. název: Airhead
Pořadí v sérii: #1 
Rok: 2009
Počet stran: 254, v ČR
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Jana Jašová


"Šestnáctiletá Em Wattsová je newyorská středoškolačka, která místo módního stejnokroje třídních barbín nosí mikiny, zbožňuje čokoládu a kouše si nehty, zato se umí dívat kolem sebe a nejde daleko pro ironickou průpovídku. V hlavě má především počítače a spolužáka Christophera, ačkoli ten zatím nepochopil, že by mezi nimi mohlo být něco víc. Když spolu s ním Em doprovází mladší sestru na slavnostní otevření nového obchodního domu, netuší, že začíná nová kapitola jejího života odpovídající počítačovému "restartu". Poté, co se Em ocitá na nemocničním lůžku, zjišťuje, že už není sama sebou - a to doslova. Je to v cizím, pěstěném těle stále ještě ona, nebo už někdo úplně jiný? Proč má najednou jiný hlas, jinou tvář, jiné chutě i známé? Pomocí zápletky, v níž opět osvědčila talent nebát se nadpřirozených zvratů, přemýšlí zkušená americká autorka dívčích románů (Princezniny deníky, Mediátor) o tom, jaké je to stát se znenadání kráskou proti své vůli. Em sice nemůže za to, že je zčistajasna žádanou modelkou - ale hodlá s tím něco dělat. Jenže dá se naskočit do rozjetého vlaku existence, kterou doteď žil někdo jiný?"



Emerson Wattsová je obyčejná sedmnáctiletá dívka, která studuje na střední škole díky stipendiu. Patří spíše mezi třídní outsidery ale to jí nijak nevadí. Má svého nejlepšího kamaráda - Christophera, kterého potají miluje. Má mladší sestru Fridu, která se o sebe stará, je hezká a patří k oblíbenější části školy. Em o sebe nijak nedbá.

Jednoho dne musí jít Em se svou sestrou jako doprovod na slavnostní otevření obchodního domu Stark. Em se tam vůbec nechce ale musí na svou sestru dát pozor. Tam se poprvé v životě na vlastní oči setkává s Nikki Howardovou - nejoblíbenější supermodelkou a hlavní tváří značky Stark.
Frida hned za Nikki běží, musí ji vidět na vlastní oči, a málem na ní spadne televizor, který se uvolnil ze stropu, ale Em běží svou sestru zachránit. Okamžitě ji odhodí stranou, ale sama nevyvázne. Televizor na ní spadne. Nikki ale taky najednou omdlí.

Em se probouzí po měsíci v nemocnici a cítí se divně. Bolí ji hlava a její hlas jí přijde divný. Všichni před ní něco tají, ale ona stále neví, oč se jedná.
 
Jednoho dne ji z nemocnice odvezou dva mladí lidé - Brandon a Lulu. Lulu je spolubydlící a nejlepší kamarádka Nikki a Brandon je přítel Nikki. Em se poprvé na sebe podívá do zrcadla a v odraze spatří tvář Nikki. Celá se vyděsí. Ale postupně zjišťuje, že je to výsledek operace.
 
Nikki zemřela, ale jen její mozek prodělal klinickou smrt. Za to Em by nepřežila ve svém těle. Tyto riskantní operace jsou nelegální, ale provádějí se potají již několik let. Em je zoufalá ale nakonec musí přistoupit na jejich podmínky - musí hrát Nikki, nikomu nesmí říct pravdu, a musí dostát jejím povinnostem supermodelky, jinak její rodiče budou muset zaplatit dva miliony pokutu a k tomu výdaje se žalobou.

Pro Em/Nikki se otevírá zcela nový svět. Svět, do kterého nikdy nechtěla patřit, ale který se jí najednou docela i v některých ohledech zalíbí.
 
Ale zjišťuje, že Nikki nebyla žádný andílek - klidně se stýkala s přítelem své nejlepší kamarádky...
Em je pohoršená a je rozhodnutá v jejích špépějích nepokračovat.
Každý kluk by chtěl Nikki, ale ona chce jen toho, kdo o ni nejeví zájem, Christopher...


 
MOJE HODNOCENÍ:
Tato kniha je teenagerovská. Ale sáhla jsem po ní, protože mě zaujala obálka (která je moc povedená) a anotace. Napsaná byla v ich formě ale hovorovou češtinou, která mi lezla na nervy. Ale po půlce jsem to vůbec nevnímala a prostě jen a jen četla.
 
Když jsem se v ní dočetla o transplantaci mozku, odložila jsem knihu a začala jsem se smát :D ale do knihy jsem se brzy začetla a přečetla jsem ji za jedno odpoledne. Je to prostě taková oddechovka s otevřeným koncem.
 
Kniha je jednoduchá a ideální pro mladší čtenáře. Já si u ní  odpočinula ale vím, že už ji nikdy znovu číst nebudu.

65%

 

1 komentář

  1. Tuto knihu jsem také četla.. se stejnými pocity. Nicméně mi to přišlo originální, tak jsem četla dál. Pak jsem si řekla, že od toho potřebuji pauzu, protože už mi to lezlo na nervy (jelikož nejsem cílová skupina :-D ), po nějaké době jsem se pustila do druhého dílu, který jakž takž ušel a nakonec jsem "neodolala" pokušení zkusit i ten třetí a ten jsem už nedočetla a vím, že se tak už ani nestane. Jednoduše se to nedalo vydržet, nevím čím to bylo.. jestli celkově tím stylem, nebo těmi puberťáky.. Neberu to jako neúspěch, ale jako zkoušku síly mé psychiky, kterou jsem tím, že jsem nedočetla, ochránila! :-D

    OdpovědětVymazat

Albatros