Recenze: BEZPEČNÝ PŘÍSTAV


UTEKLA, ZAKOTVILA V PŘÍSTAVU A NAŠLA NOVOU LÁSKU

Autor: Nicholas Sparks
Orig. název: Save Haven
Pořadí v sérii:#-
Rok: 2010; v ČR
Počet stran: 304
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Dana Stuchlá


"Do Southportu se přistěhuje plachá Katie, jejíž minulost halí opar tajemství. Ačkoliv se zprvu brání navázat jakýkoliv vztah, postupem času se seznamuje se sousedkou Jo a Alexem a jeho dětmi a v ospalém jižanském městečku začíná zapouštět kořeny. Musí se tedy rozhodnout - zvolí život na útěku, nebo novou rodinu? Román Nicholase Sparkse, jednoho z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti, ukazuje, že v nejtěžších chvílích dokáže člověka zachránit jenom láska.."





Mladá, krásná žena Katie zoufale prchá od svého despotického a násilnického muže. Změněnou identitou, ostříhanými a obarvenými vlasy utíká do jiného města, kde chce začít znovu žít. Má velký strach ale snaží se být odvážná. Přijíždí do Southportu a tam se zabydluje. Seznamuje se s velmi milou Jo, a stávají se z nich skvělé kamarádky. 
Kromě Jo poznává i mladého vdovce Alexe s jeho dvěma dětmi. Ačkoliv se tomu zprvu brání, postupně se do Alexe zamilovává. Jenže netuší, že jí je její manžel v patách.

POSTAVY:
Katie (Erin) - plachá dívka, která našla odvahu utéct
Alex - ovdověl a od té doby žije sám pro své děti a obchod
Kevin - násilnický manžel Katie

OBÁLKA:
Bezpečný přístav je jediná kniha, kterou jsem si přála mít doma dvakrát, a to z důvodu obálky. FIlmová titulka se mi totiž neskutečně zalíbila a tak jsem byla nadšená, když jsem od sestry tuto knihu znovu dostala. 

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
Film jsem viděla a líbil se mi. Sice byl neskutečně zkrácený a několik věcí tam bylo jinak, ale už jsem si zvykla, že Sparksovy adaptace bývají změněné.



MOJE HODNOCENÍ:
Bezpečný přístav jsem dostala (poprvé) od mé maminky k Vánocům. Jelikož tohoto spisovatele zbožňuji, netrvalo příliš dlouho a já se do knihy začetla. Katie (Erin) si mě hned na začátku získala. Prokázala neskutečnou odvahu.


Kniha se mi od samého začátku četla velmi dobře. Jako ostatní knihy od Sparkse, se i tato velmi dobře četla. Děj měl poměrně rychlý spád a natahování bylo jen velmi málo. Příběh byl reálný, až na závěrečnou scénu v knize (ve filmu to vyřešili reálněji, ale to už patří jinam). Od knihy jsem se nemohla odtrhnout a celou dobu mě udržovala v napětí. Sice se dalo hned na samém začátku očekávat, že si Katii její manžel nakonec najde, ale i tak to řadím mezi nejlepší Sparksovi knihy. Určitě si knihu ráda znovu přečtu. Kniha se řadí mezi mé nejoblíbenější příběhy od Nicholase Sparkse. 

100%

Žádné komentáře

Albatros