Recenze - Svátky v kavárně nových začátků

 I dívka, která nemá ráda Vánoce může propadnout jejich kouzlu


Autor: Debbie Johnson
Orig. název: Christmas at the Comfort Food Café
Rok: 2016, v ČR: 2022
Počet stran: 216
Nakladatelství: Cosmopolis
Překlad: Jana Kordíková
Moje hodnocení: ✶✶✶

V Kavárně nových začátků, která stojí na vysokém útesu, si připadáte jako na konci světa. Podávají se zde lahodné čaje, skvělé chleby a originálně zdobené cupcaky. Turisty i místní tu čeká veselý smích, společnost a bezpečí. Jako denní specialitu tu totiž mají na menu srdečné přivítaní.

Becca Fletcherová neměla Vánoce nikdy v lásce. Letos je to ale jinak a na svátky se těší. Navštíví sestru Lauru, která se nedávno i se svými dětmi odstěhovala do Dorsetu a vede tam jednu trochu ošuntělou, ale o to víc jedinečnou, kavárničku. Snad prvně v životě se těší na svařené víno (k snídani, obědu i večeři) a maratony vánočních filmů, které obvykle považuje za čiré utrpení.
Brzy i ona podlehne kouzlu Kavárny nových začátků, která podává horkou čokoládu tak dobrou, že roztaje i Rebečino srdce. A dokonce uvěří i tomu, že zázraky se dějí právě o Vánocích…

V Kavárně nových začátků se nepodávají jen dobroty, ale nabízejí tu i druhou šanci prožít život na maximum…

POSTAVY:
Becca - zarytá odpůrkyně Vánoc, letos jede na svátky za svou sestrou a je rozhodnutá pokračovat ve své proměně
Sam - sexy surfař, kterého všichni dohazují Becce, jí se také líbí ale ona na vztahy není
Laura - sestra Beccy, která našla své místo pod sluncem právě v kavárně, která jí vlila do žil novou energii

OBÁLKA:  
Máme českou obálku, která se nese v duchu původních obálek, přesto mi přijde příliš jednoduchá. Daleko víc se mi líbí ta originální obálka. 

Moje sestra byla předurčena k tomu, aby byla zamilovaná. Aby žila v páru. Já ne. Já sotva snesu vlastní společnost, natožpak někoho jiného. 


MOJE HODNOCENÍ:
Jestli mě na něco snadno nalákáte, tak jsou to vánoční příběhy o lásce před Vánocemi. Proto jsem nemohla odolat novince, ačkoliv jsem nečetla předchozí díl. Ono to ve výsledku vůbec nevadilo, sice vám to lehce vyspoileruje kdo s kým je v prvním díle, ale u podobné literatury mi to nepřijde na škodu. Obzvlášť, když se nechystáte hned číst první díl.

Jsem zvyklá na samotu a ona je zase zvyklá na mě. Já a samota si dobře rozumíme. Nezlobím se, když kvůli ní v noci nemůžu spát, a je skvělé, že si domů můžu někoho pozvat, abych ji na chvilku zahnala.

Svátky v kavárně nových začátků je opravdu tenoučká a jednoduchá kniha, která v sobě nese dost klišoidní příběh. Ovšem na druhou stranu i ze samotné anotace je to patrné, takže mě proto nechápejte špatně, že bych to tím kritizovala. Hlavní hrdinka příběhu je Rebecca zvaná Becca, která není zrovna andílek. Je to dívka, která si v sobě nese bolestnou minulost, hodně pila alkohol, brala drogy, a chlapy střídala jako ponožky. Po sestřině tragédii se ale rozhodla změnit. 

Becca nemá ráda Vánoce, což dává všemožně najevo, a jak později pochopíte, má vlastně i důvod proč. V knize je celá řada odkazů na popkulturní filmy, seriály nebo postavy, takže se v mnohém najdete sami. Ale tím bohužel moje sympatie s hrdinkou končí. Becca si mě nezískala, a vlastně bohužel ani její milostný příběh na mě nijak dobře nepůsobil. Sam je hodný kluk, sexy muž, který Beccu ale docela uhání, což mi nebylo dvakrát sympatické. Nebo ty neuvěřitelné dohazovačské praktiky, které jsou ale bohužel dost ze života. 

Má rebelská stránka je zkrátka mohutnější než zadnice Kim Kardashian a občas komplikuje i naprosto běžné a příjemné chvíle.

Z názvu čekáte, že se bude jednat o velmi vánoční příběh, čekáte, že hrdinka bude narážet na samé vánoční věci, které jí změní pohled na tento svátek, ale opak je pravdou. Zas tolik Vánoc jsem z knihy nepocítila, bohužel. 

Já děti nemám. A zřejmě je nikdy mít nebudu. A už začínám mít dost toho, jak se lidi chovají, jako by se hodnota ženy určovala podle toho, co jí vyleze z vaginy.

Svátky v kavárně nových začátků jsou dost oddechovou knihou, od které ale nemějte přílišné očekávání. Za mě je to průměrná kniha, kterou jsem si přečetla, ale za rok už si na ni asi nevzpomenu. 

Člověk se totiž nemůže dívat na milovaného člověka, jak hrozně trpí, aniž by to s ním prožíval.


Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Barče a Gradě. Svátky v kavárně nových začátků zakoupíte na e-shopu se slevou! 

1 komentář

  1. Tento díl bych si chtěla v co nejbližší době přečíst. :)

    OdpovědětVymazat

Albatros