Recenze - Hypotéza lásky

Hypotéza lásky je jednou z nejlepších romantických komedií, co jsem četla!

Autor: Ali Hazelwood
Orig. název: The Love Hypothesis
Rok: 2021, v ČR: 2022
Počet stran: 352

Romantická komedie, která zbořila sociální sítě! Olive je doktorandka na Stanfordu. Na trvalé romantické vztahy příliš nevěří, zato její nejlepší kamarádka ano. Takže pokud ji chce přesvědčit, že s někým randí a její milostný život nabral správný směr, musí na to jít chytře. Vědci totiž potřebují důkazy. Proto Olive, jako každá jiná sebevědomá bioložka, zpanikaří a políbí prvního muže, na kterého narazí – Adama Carlsena. Mladý, v oboru uznávaný profesor má pověst přísného školitele. Byl tak jejich polibek největší chybou, kterou Olive v životě udělala, nebo se tohle setkání může vyvinout v něco víc? Kniha obsahuje také bonusovou kapitolu.
TIPY NA ROMANTICKÉ ČTENÍ NEJEN NA VALENTÝNA

Olive - maminka jí zemřela na rakovinu, proto ve svém studiu hledá lék; je velmi chytrá a vtipná
Adam - profesor na univerzitě, je velmi neoblíbený, ke studentům si nebuduje nijaké vztahy, je na ně přístný

Máme původní obálku, hip hip hurá! Tyto ilustrované romantiky se mi nejvíce líbí, jsem ráda, že jsme sáhli po té originální, a nevytvářeli nic nového.

A nenapadlo vás... tě... si doopravdy najít přítelkyni?

Troufám si říct, že žádná jiná kniha nebyla vloni tolik vidět, jako právě Hypotéza lásky. Na český překlad jsme si tedy museli dost počkat - ale ono se to vyplatilo. Mně se do rukou dostala reading copy měsíc před vydáním, a samozřejmě jsem dlouho neotálela a do knihy se ponořila.

Byl to příšerný nápad. Nejhorší nápad v dějinách všech příšerných nápadů. Až na to, že to vážně vyřeší její momentální problém a Adamův taky.

Hypotéza lásky je romantická komedie v žánru new adult ve které nechybí nic co by čtenáře z této cílovky měli rádi. Naopak, v knize toho najdete daleko víc, než se na první pohled může zdát. Máme tu skvělou hlavní hrdinku, která je jiná než ostatní. Je ponořená hluboko do svého studia, pro které nejen že má velmi pádný důvod, ale především ji opravdu baví a zajímá. Ačkoliv jí je přes pětadvacet nemá velké zkušenosti s muži. Není to ani tak o tom, že by na ně neměla čas, jako spíš nějak necítí potřebu mít partnera. Dokonce si myslí, že je možná "jiná" v tomto ohledu, což odkrývá velmi zajímavé, a v knihách dle mého názoru neprozkoumané téma.

Adam je tu naopak za pěkného bručouna, který je doslova a do písmene napaden v prvních stranách knihy Olive, která ho nečekaně políbí, a tím spustí celý kolotoč předstíraného vztahu. Líbilo se mi, jak si ty dva k sobě budovali cestu. Co postupně si mezi sebou odkrývali, nechávali postupně proniknout vzájemnou chemii. Bylo to chytré, zábavné, romantické. Mezi Olive a Adamem to jiskřilo, neustále se mezi sebou špičkovali, a panebože bylo to skvělý. Líbilo se mi i vědecké prostředí, které není tolik okoukané.

Vypadá to dobře. Jako vážně dobře. Nejspíš jsi jeden z nejhezčích chlapů, se kterými jsem za poslední týden mluvila, ale teď vypadáš ještě líp. Ne že by mně by na tomhle záleželo. Vůbec mi na tom nezáleží.

Kniha byla napsána jako fanfikce na Kylo Rena a Rey ze Star Wars, ale já si nemůžu pomoct, nemám ráda představitele Kylo Rena, proto jsem si u čtení představovala někoho jiného. Trošku mě tu překvapila opravdu pikantní scéna, kterou jsem popravdě nečekala. Ovšem nijak mi to čtení nezkazilo, naopak.

Protože to je on, Adam Carlsen, a já jsem... Já jsem já. Nejsem ničím zajímavá.

Hypotéza lásky se řadí k mým nejoblíbenějším romantickým komediím, kousek za Má mě rád, nemá mě rád, a rozhodně jsem ji nečetla naposledy. Kniha je napsána velmi lehce, stránky vám budou mizet doslova před očima, a vy se nebudete chtít s hrdiny rozloučit. Kniha obsahuje také bonusovou kapitolu, která vám umožní podívat se Adamovi do hlavy a zjistit jak přemýšlí.

To koukáte. vy pitomé romantické komedie. Sice se jako nějaká naivní husička zamilovala do chlápka, se kterým má předstíraný vztah, ale rozhodně s ním v dohledné době nebude sdílet jedno lůžko.

Za poskytnutí reading copy moc děkuji Káje a Euromedii. Hypotézu lásky si zakupte na e-shopu Knižního klubu nebo Luxoru se slevou!