Recenze - Srdce čarodějky

 Příběh Lokiho, boha falše a lži, a čarodějky, kterou třikrát upálili


Autor: Genevieve Gornichec
Orig. název: The Witch's Heart
Rok: 2021, v ČR: 2022
Počet stran: 368
Nakladatelství: Laser
Překlad: Anna Křivánková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Svou láskou k legendárnímu podvodníkovi Lokimu riskuje vyhoštěná čarodějnice hněv bohů… Angrbodin příběh začíná tam, kde většina čarodějnických příběhů končí: upálením. Po trestu od Odina za to, že mu odmítla poskytnout znalosti o budoucnosti, zanechá oheň Angrbodu zraněnou a bezmocnou v nejpustějších končinách vzdáleného lesa. Tam ji najde záhadný muž a přes její počáteční nedůvěru mezi nimi vznikne skutečná láska. Z jejich spojení vzejdou tři neobvyklé děti, každé s tajným osudem, které chce Angrboda vychovat na okraji světa, bezpečně ukrytém před Odinovým vševidoucím okem. Ale jak Angrboda pomalu obnovuje své prorocké schopnosti, zjišťuje, že její blažený život – a možná i celá existence – je v ohrožení. Román Srdce čarodějky bravurně přetváří severské mýty do nového, podvratného a dojemného příběhu.

POSTAVY:
Angrboda - čarodějka, kterou třikrát upálili ale ona to přežila, žije v ústraní, ale zamiluje se do Lokiho
Loki - severský bůh nadaný na schopnost měnit podoby, jeho otec byl obr, 

OBÁLKA:
Máme původní obálku, která je nesmírně podařená. Trošku mě jen mrzí, že je kniha v paperbacku, nikoli v hardbacku, který by si zasloužila. Ale i tak je provedení moc krásné.


MOJE HODNOCENÍ:
Severskou mytologii a obecně mytologii celkově mám moc ráda. Už na škole mě fascinovali řecké báje, a tuto vášeň jsem si přenesla i do dospělosti. Když jsem před lety četla Kirke, doslova a do písmene jsem se do příběhu zamilovala. Od té doby jsem doma nahromadila více knih s touto tématikou, ale ke čtení jsem se zatím pořádně nedostala. Až nyní se Srdcem čarodějky.

Lidé umírají. Příběhy pokračují jako poezie a písně. Příběhy o jejich činech. O jejich bozích.

Srdce čarodějky je příběh odehrávající se v severské mytologii, konkrétně na Ásgardu, který znají všichni fanoušči marvelovské série. Hlavní hrdinka Angrboda je nadaná čarodějka, od které se učí samotný Ódin. Ovšem její nadání se stane nebezpečným, a tak je zajata a následně upálena na hranici. Jenže nezemře, a tak ji upálí podruhé, i potřetí. 

Hojení bylo horší než upalování. Protože když jsem hořela, mohla jsem opustit své tělo. Nic jsem necítila. Stejným způsobem jsem pak vrátila srdce na místo. 

Kniha není rozdělena na kapitoly, pouze na tři části, i přesto s hrdiny prožijeme několik let. Ač bych původně čekala, že kniha bude více akční, spíše bych ji popsala jako romantickou, nebo atmosférickou, protože sledujeme většinou je setkání a dialogy mezi Lokim a Angrbodou. Jejich příběh mě bavil ale přesto bych ocenila více akce. 

A pak během několika minut opravdu usnul a ona ležela bdělá a naslouchala jeho chrápání. A také se jí něco podivně zachvívalo v hrudi, nějaké nevítané hlodání hluboko uvnitř, něco jako když se cosi probouzí, ačkoliv by to raději mělo zůstat spát, pokud možno někde v nejzazším koutku její mysli, kde by jí to nebylo na obtíž. 

Vztah mezi Angrbodou a Lokim je naplněn několika potomky, a ač mám načteno spoustu knih, až nyní jsem si uvědomila, že jsem moc příběhů, kde by se popisovalo těhotenství a následně i porod doposud příliš nečetla. Není to v knize nijak podrobné, to se zase nedivte. Ale odbité jednou větou to také není. 

Nikdy předtím se nedovolila zda něco smí říct. Loki, který se ptal, zda sní mluvit, byl jako ryba, která se ptá, zda smí plavat - a přitom plave.

První polovina knihy mě opravdu bavila. Jak jsem četla v jiné recenzi se kterou se ztotožňuji, je to taková balada ze severské mytologie, romantická balada. Druhá polovina byla dost natahovaná, a já si najednou začala přát, aby už byl konec. Ale poslední třetina knihy byla opět skvělá. Už se nejednalo o rozvleklou romanci, ale přišla ta pravá mytologický atmosféra a konec byl za mě víc než super.

Něco uvnitř jí říkalo, že to mezi nimi nevydrží věčně, poněvadž věčnost je přece jen hrozně dlouhá doba, a její manžel snadno podléhá nudě. A stejně se tou otázkou neustále užírala. 

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Srdce čarodějky zakoupíte na e-shopu Knižního klubu nebo Luxoru se slevou! 


Žádné komentáře

Albatros