Recenze - Protivníci

Jsi Anarchista nebo Renegát?



Autor: Marissa Meyer
Orig. název: Archenemies
Název série: Renegáti
Pořadí: #2
Rok: 2018, v ČR: 2019
Počet stran: 432
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Petra Babuláková
Moje hodnocení: ✶✶✶

Pokračování superhrdinské trilogie Renegáti od oblíbené autorky.

Ve městě Galton City pokračuje nesmiřitelný boj mezi Renegáty a Anarchisty. Nejenže disponují výjimečnými schopnostmi, ale podařilo se jim vyvinout nebezpečnou tajnou zbraň a hrozí, že svět, který doposud znali, spěje k zániku. V turbulentní politické situaci i Nova a Adrian začínají silně zpochybňovat vlastní ideje i city a hranice mezi dobrem a zlem se pomalu stírá. Vše směruje k velké válce, která může všechno změnit. Podaří se ji odvrátit?


POSTAVY:
Nova - vydává se za renegáta ale je pro ni čím dál těžší být jednostranná; její city k Adrianovi sílí
Adrian - stále tají svou druhou osobnost, děsí ho city k Nově
Ace - Noviin strýček, který ji zachránil před smrtí, nyní se ona snaží pro něj získat zpět jeho helmu, bez nějž nemá své schopnosti

OBÁLKA:
Nedokážu říct, která obálka z této série se mi líbí víc. Protivníci mají červený přebal a pod ním jsou modré. Renegáti to mají přesně naopak a tak k sobě ladí ještě víc. S obálkami knih Marissy nemůže být člověk nespokojen.

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Rok mi trvalo, než jsem se dostala k prvnímu dílu této série o superhrdinech a anarchistech. První díl se mi velmi líbil, a jelikož již byl k dispozici díl druhý, ihned jsem se pustila do pokračování. Bohužel, pro některé knihy je lepší mít mezi jednotlivými díly pauzu. 

Děj pěkně a přesně navazuje na první díl. Před celým textem se v knize nachází soupis všech postav - jejich přezdívek a schopností, což je jedině k užitku.V celém příběhu se vyskytuje opravdu velké množství postav, takže díky této pomůcce se v ději snadněji zorientujete. 

Milostná linka mezi Adrianem a Novou je velmi jemná a na mě asi až příliš pomalá. Na skoro tisíci stranách, co mají obě knihy dohromady, stále nedošlo k nějakému hlubšímu vývoji. A když jsem u těch negativ, také mi vadilo, že celá zápletka z prvního se opakovala ve druhém sílu. Už od začátku příběhu jsem zvědavá, co se stane, až se provalí, že Nova je ve skutečnosti Renegátkou, ale ani na konci této knihy jsem se toho nedočkala. Tyto dva fakty mě velmi mrzí. Po dočtení knihy jsem byla opravdu zklamaná. Přijde mi, že se z celého děje autorka snaží vyždímat co nejvíce to jde, včetně peněz za knihy.. 


"Jsou to nepřátelé. Sami se rozhodli - stejně jako Ingrid a Winston. Všichni musíme za své činy převzít zodpovědnost. Přijmout následky. To je jediná cesta, jak nastolit opravdovou spravedlnost." 


Svět Renegátů a Anarchistů je vykreslen skvěle. Schopnosti jednotlivých superhrdinů mě velmi bavily. Oba hrdinové mají dvojí identity, o kterých nikdo jiný netuší. 

Od knihy jsem měla obrovská očekávání. Jednička byla skvělá a doufala jsem, že mi dvojka zodpoví řadu otázek, které vyvolala. Možná jsem měla od knihy přehnaná očekávání. Bohužel jsem se ale ani nemohla začíst. Zvrat nastal až kolem poloviny, kdy jsem se konečně začetla. Ovšem to neznamená, že je první polovina nudná. Ta kniha je nabitá akcemi od začátku do konce. Ale asi se mi Protivníci zrovna netrefili do nálady. 

Protivníci sice nedosáhli kvalit prvního dílu, ale i tak musím říct, že kniha není zcela špatná. Kdo má rád styl psaní Marissy, přijde si na své. Její texty jsou mimořádně čtivé a neustále se objevují zvraty. Je pravda, že dvojka na konci nemá tak obrovský zvrat jako jednička, ale konečně se snad dozvíme, co se stane, až vyjdou napovrch tajemství hlavních hrdinů. 

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Protivníky zakoupíte na jejich eshopu se slevou! 





8 komentářů

  1. Já jsem Renegáty četla před pár měsíci a hrozně se těším, až se pustím do Protivníků. Možná se teď trošku bojím, že mám vysoká očekávání a budu nakonec zklamaná, ale doufám, že ne. Děkuji za recenzi a budu ke čtení Protivníků přistupovat s menším očekáváním, aby mě to nezklamalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, já byla z Renegátů vážně nadšená a moc mě mrzí, že jsem stejného nadšení nedošla u Protivníků :-( Držím palce, ať se ti líbí víc než mně :-)

      Vymazat
  2. Já jsem si zamilovala oba díly, ale dvojku jsem poslouchala jako anglickou audioknihu, tak to možná bude tím ;) Mrzí mě, že tebe tolik nenadchla...
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to taky dost mrzí, protože je to přeci Marissa... :-( Ale třetí díl si zaručeně přečtu :-)

      Vymazat
  3. Od autorky mám moc ráda Měsíční kroniky, ale nevím jestli je tohle můj pravý šálek kávy. Ale vzdledově jsou knihy moc krásné ❤️

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledově jsou knihy nádherné. A osobně si myslím, že by se ti líbily, jelikož máš ráda superhrdiny :-)

      Vymazat
  4. Marissa je skvělá autorka, ale tuhle její sérii asi spíše vynechám. Já mám ráda v knihách silnější milostnou linku než jakou popisuješ :)
    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak ta milostná linka zde je velmi chudá, bohužel. Ke štěstí by mi stačila větší jiskra :D

      Vymazat

Albatros