Recenze - Žij, dokud to jde

CO KDYŽ SE ZAMILUJETE DO ŽENY SVÉHO NEJLEPŠÍHO PŘÍTELE?


Autor: Camille Pagán
Orig. název: Forever is the worst long time
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2017, v ČR 2018
Počet stran: 280
Nakladatelství: ikar
Překlad: 
Moje hodnocení: ✶✶✶


Román o lásce, jaká doopravdy je… od nové hvězdy romantického čtení. Když se mladý spisovatel James setká s půvabnou básnířkou Louisou, nepochybuje, že potkal lásku svého života. Má to jediný háček – Lou je zasnoubená s jeho nejlepším kamarádem Robem. A tak v sobě James svoji touhu umlčí. Všichni tři se stanou přáteli. Léta ubíhají, a zatímco James se marně snaží dopsat svůj román, najít si vztah a především zapomenout na ženu svého nejlepšího přítele, Louisino manželství se hroutí. Útěchu hledá u toho, kdo při ní vždycky stál. Když se však James a Lou konečně poddají citům, které dlouho potlačovali, důsledky jsou zároveň krásné i strašné. A jakmile se zdá, že se rány přece jenom zahojí, život postaví Jamese před další výzvu – a tentokrát s určitostí poslední. Láska, odpuštění, umírání i naděje se propletou tak, že je nelze oddělit.


"Tenhle příběh skončí nějakou ztrátou," prohlásila tvoje matka. "Jsem teprve u první kapitoly, ale už je mi to jasné." 



POSTAVY: 
James - spisovatel, který se na první pohled zamiluje do Lou
Lou - píše básně, provdá se za Roba ale není šťastná
Rob - manžel Lou, nejlepší kamarád Jamese, miluje svou práci které obětuje veškerý čas

OBÁLKA
Původní obálka na sobě nese pouze název, o to víc mi přijde naše zajímavější. Je barevná, a hlavně má přebal z toho krásného hrubého papíru. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Romantických oddechovek není nikdy dost. Tato navíc svou anotací slibuje zakázanou lásku vyprávěnou ve stylu HIMYM. A jaké jsou mé dojmy z ní?

Žij, dokud to jde vypráví o mladém začínajícím spisovateli, který se zamiloval do ženy svého nejlepšího přítele. Tato tenká kniha klame svou tenkostí, neboť v sobě ukrývá téměř dvacet let.

První kapitola si získala mé srdce. Hlavní hrdina James nám (tedy dceři Lou) vypráví svůj životní příběh od okamžiku, kdy se seznámil s její matkou. Takový začátek příběhu se mi nesmírně líbil. Každá kapitola naznačuje časové období, takže se snadno zorientováváte v ději. Navíc není nikde zbytečně natahovaná a díky tomu vám dvacet let doslova přeběhne před očima.

Ale ozval se ve mně i rozum, který mě bohužel rychle opouštěl: Jamesi, ty mizero, je to manželka tvého nejlepšího kamaráda, takže je pro tebe stejně nedotknutelná jako kamenné tváře prezidentů na Mount Rushmore. 

Svět spisovatelů a básníků, kde nechybí zmínky o slavných spisovatelích se mi zamlouval. Ovšem přiznám se, že mi ani jedna z postav příliš k srdci nepřirostla. Knihu jsem četla a četla a vlastně mi bylo jedno, jak to celé dopadne.

Pak přišel závěr. Upřímně jsem z toho měla pocit, že už to samotnou autorku nebaví a chce to nějak ukončit - a to přímo velkým dojákem. Bohužel ani to mě nerozplakalo. Po dočtení jsem v sobě měla pocit prázdnoty a zároveň jsem si musea dohledat více informací k jednomu zvratu, který v knize nastal. Mrzelo mě, že se autorka neobtěžovala s bližším popisem nebo doslovem, kde by k tomu měla pár dalších slov.

Kniha byla oddechová a ideální jako čtivo, u kterého nepotřebuje přemýšlet a zároveň to kdykoliv odložit. Ovšem pokud hledáte milý a romantický příběh, ten tu bohužel nenajdete.


Každý příběh je jiný. A každý příběh končí ztrátou. 


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Euromedii. Knihu Žij, dokud to jde ulovíte na stránkách Knižního klubu. 


Žádné komentáře

Albatros