Recenze - Černooká

DLOUHODOBÁ DEPRESE | DÁVNÉ TRAUMA | DÍVKA S ČERNÝMA OČIMA



Autor: Anna Musilová
Rok: 2018
Počet stran: 288
Nakladatelství: Yoli
Moje hodnocení: ✶✶✶✶✶


Temný thriller o pozvolném propadu do deprese vyvolané dávným traumatem. 

Viktorie je osmnáctiletá studentka, která žije zdánlivě normální život. Chodí na střední školu, řeší rozpory s kamarádkou a právě prožívá první lásku. Skutečnost je však jiná, než se na první pohled zdá. Před lety zemřela Viktorii matka a ona se s tím dosud nevyrovnala. Jednoho dne spatří v zrcadle záhadnou dívku – přízrak s černýma očima, který jí začne podsouvat zvrácené myšlenky. Kdo je tahle nevypočitatelná Černooká? A dokáže ji Viktorie porazit?




POSTAVY:
Viktorie - osmnáctiletá dívka, které se začne zjevovat Černooká
Ema - mladší sestra Viktorie
Adam - Viktoriina velká láska
Nina - Viktoriina nejlepší kamarádka, která se ji snaží dostat z depresí a přivést ji do "normálního" života

OBÁLKA:
Krásná, temná a záhadná obálka nemohla být líp zvolena. Po dočtení jsem pochopila i užití všech tří barev a květin. Se svou temnou barvou krásně vyčnívá z řady Yoli knih a obálkou zaujme už na první pohled.

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
-



MOJE HODNOCENÍ:
Na knihu Černooká jsem se nesmírně těšila, čekala jsem, že se bude jednat o temný příběh, ale že se bude jednat o tak mimořádně silný příběh mě překvapilo. 

Hlavní hrdinka Viktorie je osmnáctiletá dívka, která se chystá na maturitu, prožívá první lásku a přesto není šťastná. Její život zastiňuje smrt její maminky, která zemřela před devíti lety na leukémii. Ani ona, ani její mladší sestřička nebo tatínek se ze smrti milované maminky nikdy nedostaly. Viktorie prožívá deprese a nejradši tráví čas sama. 

Autorka Anička Musilová do knihy vložila několik vlastních pocitů. Sama si prošla depresemi a proto není divu, že jsou Viktoriiny pocity tak mimořádně realisticky napsané. Z jednotlivých slov na mě dýchaly pocity a já spolu s hlavní hrdinkou pociťovala úzkost. 

Viktoriiny deprese vyústí v okamžiku, kdy se dívka pokusí o sebevraždu. V ten okamžik se jí změní celý život. Je mi nesmírně líto, že jí s tím nikdo nepomohl. 

Autorka je nesmírně sečtělá a v jejím psaní je to velmi znát. V knize jsou zmiňovány jiné úspěšné knihy a i jejich citáty. Navíc Anička má mimořádně skvělý styl vyjadřování, kdy ráda využívá složitých souvětí. Kniha je nesmírně čtivá a rozhodně vás neponechá chladným. Pasáže, kde se vzpomínali na maminku jsem nedokázala potlačit emoce a brečela jsem. Naopak při každém pohledu do zrcadla jsem se na vteřinu musela zamyslet a s obavami zabloudit očima raději jinam. 

Černookou jsem měla přečtenou zhruba za tři a půl hodinky a po dočtení jsem zůstala s pusou do o,  pocitem prázdnoty a bušícím srdcem. Dlouhou chvíli mi trvalo, než jsem všechno zpracovala a doteď ve mě rezonují pocity po dočtení tohoto thrilleru. Díky užití ich-formy nám je Viktoriin příběh představován jejíma očima a můžeme se vžít do její úzkosti. První polovina je temná ale její následná část je daleko temnější.

Hlavní hrdinky mi bylo nesmírně líto. Její život nebyl vůbec snadný a při příchodu Černooké se vše jen zhoršilo. Její deprese nebyly tak úplně její vinou. Její otec se sice ze všech sil snažil svým dvěma dcerám co nejvíce nahradit matku, ale i když jim dal vše co mohl, na psychickou podporu to nestačilo. Bohužel absolutně netušil, co se v hlavě jeho dcery děje a díky tomu nemohl zabránit všemu, co se později odehrálo.

Epilog knihy mě doslova zničil a já už se nyní nesmírně těším na další knihy od této autorky. Černooká je jednoznačně kniha, kterou by lidé měli číst! Sice je zaměřená na young adult ,ale myslím si, že neurazí žádného staršího čtenáře. Moc doporučuji!

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Euromedii. Knihu Černooká ulovíte na stránkách Knižního klubu 

9 komentářů

  1. Už po knize taky pokukuji :D AKorát jsem moc daleko z Čech :D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně sepsáno. Já jsem Černookou dočetla včera a vcelku se mi líbila.

    OdpovědětVymazat
  3. Tato kniha ma veľmi láka takže si ju pri najbližšej návšteve kníhkupectva určite kúpim :) Skvelá recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi pěkně děkuji za chválu :-) Kniha je to skvělá a rozhodně mimořádný knižní debut

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc fajn kniha, která stojí za to přečíst. Autorka, která knihu napsala si, prošla těžkým obdobím. I já jsem se nedávno dostávala z opravdu nepěkné životní situace. Je to ještě docela čerstvé, proto nechci nic vyzrazovat. Možná napíšu také knížku. Co vám ale poradím, jsou oleje z cibdol.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :-) Anička si prošla velmi těžkým obdobím a jsem moc ráda, že je nyní na tom líp. Ať se daří psát a budu se těšit v budoucnu na vaši knihu třeba :)

      Vymazat

Albatros