Recenze - Hlava plná lásky

 Dáma v nesnázích


Autor: Ali Hazelwood
Orig. název: Love on the Brain
Rok: 2022, v ČR: 2023
Počet stran: 352
Nakladatelství: ikar
Překlad: Jana Jašová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶/a půl
Ve spolupráci s Euromedia & Luxor

Bee Königswasserová se v životě řídí jednoduchým pravidlem: Co by udělala Marie Curie? Kdyby jí NASA nabídla vedení neuroinženýrského projektu, Marie by jistě neváhala ani vteřinu. Matka moderní fyziky však nikdy nemusela spolupracovat s Levim Wardem. Samozřejmě, Levi je přitažlivý, vysoký a má ty svoje pronikavě zelené oči, ze kterých se její neurony můžou zbláznit – ale co si o Bee myslí, dal jasně najevo už na doktorátu. Když se však zničehonic Bee začne ztrácet vybavení, záhadně jí mizí důležité e-maily a podřízení ji ignorují, zdá se najednou Levi být jejím spojencem. Dá nakonec Bee Königwasserová všanc své srdce?

POSTAVY:
Bee - její idol Marie Curie ji nesmírně inspirovala, má za sebou rozchod s přítelem, a těší se na stáž v NASA, je ztřeštěná a miluje kočky a Star Wars; ve čtyřech letech jí tragicky zemřeli rodiče, má sestru dvojče
Live - pracuje pro NASA, je velmi chytrý ale tichý a nesnáší Bee

Není dobrý nápad věřit, že lidi s vámi zůstanou napořád.

OBÁLKA:
Tleskám, jelikož máme původní růžovou obálku, která je naprosto perfektní. Miluju! 

Zármutek. Přirozená pomíjivost lidských vztahů. Skutečný zlosyn je láska: nestabilní izotop, neustále podléhající spontánnímu nukleárnímu rozpadu.


MOJE HODNOCENÍ:
Po loňském nadšení z knihy Hypotéza lásky jsem neváhala ani vteřinu se čtením další autorčiny knihy. Ač u mě vede výše zmiňovaná kniha, Hlava plná lásky mě také moc bavila, a stojí si jen půl stopy za autorčinou předchozí knihou. 

Zábavná perlička o mně: jsem celkem mírná holka, ale mám dost násilnické fantazie.

Hlava plná lásky je druhá kniha od italské autorky Ali Hazelwood, která pobláznila celý BookTook a Bookstagram nevyjímaje, vloni si ji zamilovali také čeští čtenáři včetně mě. Autorka vyměnila zápletku předstíraného vztahu za hate to love, a že to opět vykreslila naprosto perfektně, o tom není pochyb.

Chytrá romantika, jiskření, neokoukané prostředí, to jsou ingredience, které autorčiny knihy staví na vysoké příčky. Jde dohromady láska a věda? Samozřejmě že ano! Tento hravý příběh se skvělými dialogy a perfektní romantickou linkou je vyprávěn ich formou z pohledu Bee. 

No samozřejmě že musel přijít zrovna ve chvíli, kdy pomlouvám jeho neuroanatomické znalosti před jeho týmem jako totální kretén. Tohle je koneckonců můj život: planoucí koule špatně načasované spalující trapnosti.

Bee má piercing v nose, tetování a fialové vlasy, navíc je to hvězda ve svém oboru a leckdy mluví o věcech, kterým sice naprosto nerozumím, za to je hltám jako bych jí rozuměla. Může za to lehkost, jakou autorka příběh vypráví. Žádné zdlouhavé nebo hloupé pasáže. Samozřejmě se nejedná o knihu velké akce, ale přesto budete mít problém knihu odložit. 

Naprosto skvělé čtení od kterého se budete opravdu těžko odtrhávat, to je přesně Hlava plná lásky. Bee je sice chytrá a má ostrý jazyk, přesto se ale čas od času ocitne v nesnázích. Například když omdlívá, nebo když se nechá zavřít na hřbitově. A vždy jí přispěchá na pomoc ten, kterého z celé své duše nenávidí. Bee mě velmi bavila, a nikdy bych nečekala že to řeknu, ale scéna ze hřbitova se řadí mezi mé nejoblíbenější. 

Lidi jako Tim vždycky dopadnou zase na nohy. Na rozdíl od lidí jako já, kteří spadnou na metaforický zadek, zlomí si přitom půlku kostí, a ještě léta budou splácet účty za léčení. 


Jméno polské vědkyně Marie Curie je známé, dokonce i o jejích úspěších se mezi lidmi poměrně ví. Ale o čem jsem netušila, byl její milostný život. Jelikož ji Bee velmi obdivuje, díky ní se dozvíte spoustu zajímavostí z jejího života. 

Romantická kniha se skvělými hlavními hrdiny, hate to love linkou a originální prostředí, to je Hlava plná lásky. Tuto zábavnou romanci si zamilujete. Pokud jste si zamilovali Hypotézu lásky nebo Má mě rád, nemá mě rád, pak si zamilujete i Hlavu plnou lásky. Zda s přečtením váháte kvůli odbornému pozadí NASA, není se čeho bát. V knize sice jsou některé odborné termíny a procesy, ale nijak to nezdržuje od čtení a není toho tam příliš. 

Moje kariéra je jako příběh neopětované lásky, lemovaný pozitivně hodnocenými granty, které z politických důvodů nikdy nebyly financovány, příšerným šéfem místo rockové hvězdy, kterou mi slibovali, a teď e navíc NASA a NZÚ popichují jako hašteřivé tetky o Díkůvzdání.



1 komentář

Albatros