Recenze - Svět démonů

Pětice hrdinů, které čekají různé zkoušky a cesty. 


Autor: Sally Green
Orig. název: The Demon World
Série: Zloději démonů
Pořadí: #2
Rok: 2019, v ČR: 2020
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Jašová
Moje hodnocení: ✶✶✶


Po dramatickém útěku zlodějů dýmu z Rossarbu je všechno vzhůru nohama: princeznu Catherine všichni vidí jako zrádkyni. Tash má zlomené srdce, protože přišla o svého jediného přítele. Edyona hledají pro vraždu. March v srdci skrývá zradu svého nového milence. Ambrose touží po odplatě. Do toho všeho je armáda brutálního krále Aloysia při chuti a chce se zmocnit Pitorie i Calidoru. Svět hoří… a démoni mezitím spřádají vlastní plány.

Díky tobě jsem si uvědomila, že se muž a žena můžou doopravdy milovat - rozumět si a vážit si jeden druhého. Díky tobě jsem, kým jsem.

POSTAVY:
Tash - třináctiletá dívka, která ví hodně o dýmu
Catherine - princezna, která se má provdat za prince Zayna, ale ten je unesen
Ambrose - miluje Catherine a udělá pro její bezpečí všechno

OBÁLKA:
Sérii Zloději dýmu po grafické stránce rozhodně není co vytknout. Nádherná ořízka, kapitoly, mapy a samotné obálky jsou prostě skvělé. Opravdu se mi jako série velmi líbí. 

Někdy si myslím, že naše životy visí jen na nitkách. Ty se někdy přetrhnou nebo je někdo přerve, někdy jen zeslábnou léty. Ale pokud aspoň jediná nitka drží, tak žijeme dál. Třeba jim ještě jedna dvě nitky zbyly.


MOJE HODNOCENÍ:
Přesně před rokem jsem si přečetla knihu Zloději dýmu. Nyní, po roce jsem se dostala k pokračování, které pro mě bylo jedno z nejvíce očekávaných v tomto roce. Zloději dýmu se totiž řadily k nejlepším knihám, které jsem v loňském roce přečetla. Bohužel Svět démonů mu nesahá ani po kotníky. 

Poslední dobou si druhé díly sérií ponechávají klasický vzorec: výplňkový díl, jehož děj se rozeběhne až v samotném závěru. Nebylo tomu jinak ani u Světu démonů. V knize je i pěkně zpracovaný rejstřík osob popsaný podle zemí, odkud postavy pochází, ale je strčený tak nešťastně na konci knihy, že si ho nikdo před dočtením knihy prostě nevšimne. Velká škoda, že nebyl na začátku knihy.

Autorka Sally Green se se svými čtenáři příliš nemazlila, vynechala jakékoliv zmínky o ději z předchozího dílu, zkrátka a dobře prostě pokračuje tak, jako kdyby díly byly čteny hned za sebou. Sama jsem si musela ke čtení vzít k ruce jak knihu, tak i svou recenzi, kterou mimochodem naleznete zde. Jinak jsem se ztrácela v postavách a pozapomněla jsem děj. Když jsem pochopila souvislosti a začetla se, nastala doba plytkého děje, ve kterém snad stokrát zazněla slova o lásce.

Miluji tě.

Mám ráda příběhy o lásce, nebo příběhy, kde je součástí. Ale čeho je moc, toho je příliš. Ve Světě démonů se všichni jaksi spárovali, což by asi nebylo tolik naškodu, kdyby si neustále na každé stránce tu lásku nevyznávali několikrát. Vyznání lásky tak přinášelo nejvíce děje, bohužel.

Nejvíce prostoru zde dostali Edyon a March, kteří tvoří pár z LQBT komunity a který mi upřímně víc než v polovině začal lézt na nervy. Jejich vztah byl jako kolečko u vozu, pořád to stejné a jen stále dokola vyznání lásky. Má oblíbená Catherine z prvního dílu zde dostala daleko míň prostoru, než v prvním díle. Její postava se od předešlého dílu krásně vyvinula a její linka se rozjela. Bohužel se ale v tomto díle nestihl pořádně někam posunout. Jen Ambrose se projevil jako nesmírně urážlivý žárlivec, který mi také brzy začal lézt na nervy. Mrzela mě nepřítomnost Zayna, kterého autorka odstavila.

Svět démonů je jiný než náš, to je jistý.

Svět démonů jako takový je nesmírně zajímavý. Co jsou vlastně ti démoni zač a kde se berou? Bohužel, ač se z názvu knihy dalo očekávat, že se cosi o tomto světě a o těchto bytostech dozvíme, musím vás bohužel zklamat. Možná kdyby Tash nedostala tak žalostně málo prostoru, dozvěděli bychom se o démonech více.

A poslední hřebíčkem do rakve byla sprostá slova, která Tash s Gravellem neustále užívali. Ano, dotvářelo to jejich charaktery, ale po chvíli mě to prostě přestalo bavit. Na druhou stranu musím ale autorku pochválit, jak bravurně dokázala psát jednotlivé postavy jiným stylem. Jedna postava byla co na srdci, to na jazyku, další nešla pro sprostá slova daleko a třetí byla uzavřená a tichá. Možná i proto se kniha velmi dobře četla, i když přeskakovala vyprávěním z postavy na postavu.

Konečně po všem negativním přichází nějaká pozitiva. Kromě skvělé grafické úpravy, která prostě nemá chybu, oceňuji délku knihy. Navíc se v knize nachází i mapa, a fantasy kniha bez mapy je jako polévka bez vody. Dále byla kniha velmi čtivá a já byla zvědavá, co přinesou další strany.

Závěr se autorce povedl a nalákal na další díl, přestože většina knihy byla bez jakýchkoliv zvratů. A kdybych vám měla povyprávět o ději samotném, měla bych to shrnuté ve dvou větách. Pokud očekáváte akčnost, bohužel vás musím zklamat. Tento díl se zabývá spíše intrikami, politikou a vnitřním bojem nebo poznáním, než nějakou bitvou. A to i přesto, že se svět dostal do války.

Svět démonů možná doplatil na to, že jsem od něho měla dost vysoká očekávání. Zloději dýmu je skvělá kniha a otevírala skvělou sérii, kterou druhý díl ale bohužel pokazil. Snad si autorka nechala všechny esa v rukávu na třetí díl. Ovšem k němu už budu přistupovat s jistými obavami.

Když chceš být vůdcem jiných, musíš čelit těžkým rozhodnutím. Někdy je třeba obětovat vojáky. Prohrát bitvu, abys vyhrála válku.


Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Svět démonů zakoupíte na eshopu se slevou! 



1 komentář

  1. Na druhý díl Zlodějů dýmu se taky chystám, snad už brzy :D D9ky za recenzi!
    Marky (endlessbibliophile)

    OdpovědětVymazat

Albatros