Recenze - Královská láska: Kontroverzní princezna

Orig. název: The Controversial Princess
Série:  Královská láska
Rok: 2018, v ČR: 2020
Počet stran: 424
Nakladatelství: XYZ
Překlad: Hana Netušilová, Kristýna Vyhlídková

Být členkou královské rodiny je pro někoho splněný sen. Život moderní princezny Adeline má ovšem do pohádky poměrně daleko. Odmalička ji pronásledují novináři, veřejnost hlídá každý její pohyb i slovo a ona už má zavedených konvencí plné zuby. Bouří se a odmítá se provdat za muže, kterého nemiluje. Navzdory odhodlání zachovat si svobodnou vůli a žít jako normální člověk však cítí, jak ji zlatá klec královského paláce pomalu dusí… Plamen vášně v ní rozhoří až milostný poměr s Joshem Jamesonem, jedním z nejatraktivnějších herců Hollywoodu – s ním se Adeline cítí živá jako nikdy předtím. Půjde jen o další skandální románek, nebo má vztah krásné princezny a sexy filmové hvězdy naději na „něco víc“? A bude s ním souhlasit král? Adeline se zamiluje, zároveň ale ví, že poradci jejího otce udělají vše pro to, aby její lásku zničili…

Adeline - princezna a třetí nástupce v pořadí na britský trůn,
Josh Jameson - americký oblíbený herec

Původní černobílé obálky jsou za mě dost béčkové a nijak zajímavé. Česká obálka mě zaujala od prvního vzezření a díky tomu jsem si přečetla anotaci, která mě zaujala.

Možná chci zneužít princeznu.
Ujišťuju vás, pane Jamesone, že nepotřebuju zneuctít.

Ke čtení do karantény jsem si zvolila erotický román s tím, že to bude oddechovka, u které vypnu. Anotace zněla opravdu slibně a vzhledem k tomu, jak je autorka chválená jsem se s chutí pustila do čtení. Bohužel se ale ukázalo, že ne všechny erotické romány jsou oddechovky.

Kontroverzní princezna je první díl z duologie, která se odehrává v Londýně a vypráví příběh  smyšlené královské rodiny. Nejprve musím říct, že jsem velmi ráda, že si autorka vymyslela vlastní královskou rodinu, ovšem na druhý pohled jsem byla zklamaná. Autorka totiž jde s dobou a do královských členů nezapomněla vložit homosexuálního člena a k tomu přidala i problémové těhotenství. Proč mají autoři pocit, že když není v knize jediná zmínka o LQBT, tak je to špatně? V této knize tato postava nemá téměř žádný prostor, vlastně je pouze zmíněna a tím to končí.

Princezna Adeline je velmi kontroverzní a rebelská. Alkohol, párty a různí muži v jejím životě jsou na denním pořádku a všichni v jejím okolí o její neutuchající duši vědí. Ona sama se cítí dobře v tom co dělá, naopak protokol a jiné královské povinnosti jí příliš nevoní. Ráda by žila normálním životem, což je samozřejmě pochopitelné, na druhou stranu se chová dost nevděčně.

Hollywoodský herec Josh Jameson je téměř polobůh v lidské kůži. Lidi po něm šílí a nebude tomu jinak ani u moderní princezny. Jejich první setkání probíhá hned na začátku knihy. Josh je arogantní a odhodlaný princeznu pokořit a Adeline je mu zcela po vůli. Nikdy nebyla nikomu po vůli, ale Josh má nad ní obrovskou moc.

Josh zbořil všechny zdi kolem mě. Jenže já mu nemůžu otevřít své srdce. Protože by mi ho mohl snadno zlomit, až by mi ho vzali.

Erotických románů jsem přečetla už několik, ale za sebe musím zhodnotit, že Kontroverzní princezna bylo nejhorší, co jsem z tohoto žánru četla. Kniha má skoro 450 stran, což bylo opravdu moc. A co mi na knize tolik vadilo? Postavy mi přišly naprosto nevěrohodné. Jejich téměř okamžitá láska mi vzhledem k jejich minulosti neseděla. Celý příběh se odehrává ani ne v jednom týdnu, což je na takový rozsah opravdu dost. Dále americký herec přítomen na všech královských akcích i včetně soukromých v paláci?

Adeline má pouze jednoho bodyguarda Damona, který navíc jejímu vztahu s hercem přeje. U erotických scén mi chvílemi přišlo, že se autorka z Joshe snaží udělat Christiana Greye. No zkrátka a dobře, tato kniha naprosto nebyla pro mě.

Chci tebe. Miluju být tvojí svobodou. Chci být tvojí svobodou.