Doplňková kniha pro fanoušky Harryho Pottera | Plánek a kouzelná hůlka | FOTOrecenze

Autor: Erinn Pascal
Orig. název: Marauder's Map Guide to Hogwarts (Harry Potter)
Název série: Harry Potter
Počet stran: 72
Nakladatelství: Albatros

Slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti.“

Po celé roky žasli filmoví fanoušci Harryho Pottera nad Pobertovým plánkem, kouzelnou mapou Bradavic, která se poprvé objevila ve filmu Harry Potter a vězeň z Azkabanu. Teď mohou čtenáři poprvé na vlastní kůži okusit filmová kouzla s tímto krásným průvodcem tajemstvími Bradavic, ve kterém najdou také čtyři rozkládací strany obsahující kousky slavného plánku. Až se fanoušci dosyta pokochají textem, mohou otevřít hůlku, která je zároveň také fix s neviditelným inkoustem a světlo.

Ke knižní sérii Harryho Pottera jsem se dostávala delší dobu. Velký hype kolem celého příběhu na mě působil přesně opačně a tak se stalo, že jsem se do série pustila až celkem dost nedávno. Ale dnes mám přečtené všechny díly a mám je opravdu ráda. Dnes je mi líto, že jsem se do toho nepustila dřív, ale co už.

Pobertův plánek mají na svědomí Remus Lupin, Peter Pettingrew, Sirius Black a James Potter, kteří si hromadně říkali Pobertové. O tomto plánku se poprvé dozvídáme ve třetím díle série Vězeň z Azkabanu. Skalním fanouškům tedy nemohl chybět ani tento plánek mezi jejich nasbíraným merchem. A co to tedy vlastně je? Tento plánek celého hradu Bradavic a prostranství není jen běžným plánkem, který může mít kde kdo. S pomocí kouzelné hůlky kouzelníkovi dokáže ukázat to, co běžnému smrtelníkovi nikdy není dopřáno.

"Slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti."

Mít tak Pobertův plánek ve skutečném životě by potěšilo nejednoho mudla. Co takhle vidět, kde je jaký tajný průchod, kde se nachází profesorka, která vás nemá přistihnout při nepleše? No nezní to skvěle? Pomocí kouzelné hůlky, která je součástí vydání tak každý z čtenářů má možnost se na chvíli vcítit do role kouzelníka. Jeho kouzelná hůlka není jen obyčejnou maketou. Při zmáčknutí speciálního tlačítka tak čtenáři ukáže, co mapa skrývá.

Po hodinách prozkoumávání jednotlivých mapek ale kniha nabízí ještě jednu specialitu; v celé knize se nacházejí kapitoly o jednotlivých místnostech ze samotných Bradavic! Velká síň, Ošetřovna, Umývárna nebo Knihovna odkrývá svá tajemství u jednotlivých kapitol, které jsou plné ilustrací a fotografií. Pozor ale na spoilery! Publikace to sice není nijak obsáhlá, ale za to poukazuje na různé okamžiky ze všech dílů Harry Pottera. Autor ke čtenáři hovoří tak, že počítá s tím, že máze všechny díly dostatečně nastudované.

Sama jsem celou sérii četla zatím jen jednou, takže pro mě bylo opravdu zajímavým náhledem například to, kolikrát hrdinové skončily na ošetřovně. Ovšem kovaného fanouška může kniha dost zklamat, protože nepřináší opravdu nic nového. Celý obsah je krátkým shrnutím celé série a ti z vás, kteří mají nastudované jména Bradavických ředitelů nebo znají všechny nejdůležitější publikace z knihovny, pro ně to může být zbytečným kouskem v knihovně.

Ovšem na druhou stranu je tu magická hůlka a opravdový Pobertův plánek, který jsem s radostí prozkoumávala. Chvílemi jsem si připadala jako postava z filmové série a s nadšením jsem objevovala, co si pro nás autor připravil. Celá kniha tak ve finále působí jako taková malá encyklopedie Bradavic, jejíž grafická úprava je velmi povedená a krásně barevná. Nechyběly ilustrace ani fotografie z filmů. I když už tu máme celou knihu o samotném Famfrpálu, ani zde nechybí vysvětlení pravidel k této hře nebo dokonce rozebrání hřiště.

A pokud stále od této publikace nemáte dost, můžete si opatrně otevřít kouzelnou hůlku, ve které se nachází magický neviditelný fix, se kterým si můžete napsat neviditelný text, který bude vidět pouze a jen s kouzelnou hůlkou. Věřím, že s touto knihou prožijete dost zábavy. Na druhou stranu jsem od toho očekávala asi trošku víc. Jsem ráda, že mám tuto knihu ve sbírce, ale zas o tolik mě neobohatila :-(

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Pobertův plánek seženete na eshopu se slevou!