Dobrodružství Sherlocka Holmese

Sherlock Holmes a Dr. Watson na stopě zločinům

Autor: Sir Arthut Conan Doyle
Originální název: 
Rok: 2019, V ČR: 2021
Počet stran: 272
Nakladatelství: 1400
Překlad: Zora Woolfová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Dobrodružství Sherlocka Holmese je sbírka povídek z pera Arthura Conana Doylea.
Vypravte se zpátky v čase do viktoriánského Londýna a připojte se k světoznámému detektivnímu týmu – geniálnímu Sherlocku Holmesovi a jeho oddanému asistentu doktoru Watsonovi – při řešení některých z jejich nejznámějších případů.
Dílo, které poprvé vyšlo roku 1892, je první a nejlepší sbírkou povídek o legendárním detektivovi. Zároveň obsahuje některé z autorových nejoblíbenějších příběhů: Strakatý pás, Liga zrzavých, Pět pomerančových jadérek nebo Skandál v Čechách – v němž génia vydírá jeho někdejší milenka a Holmes změří své síly s jedinou ženou, která se kdy těšila jeho nepokrytému obdivu. OPRAVIT


POSTAVY:
Sherlock Holmes - neuvěřitelně chytrý soukromý detektiv, který má smysl pro detail
Watson - lékař a přítel Sherlocka, který ho doprovází u jeho případů

OBÁLKA:
Kdokoliv se na obálku podívá bez toho aby si přečetl název knihy, musí mu být hned jasné, že se jedná o knihu s příběhy Sherlocka Holmese. Ačkoliv příliš nemám ráda 

Ale běda, již mě ta nuda zase přepadá. Celý svůj život se jenom sanžím uniknout před všedností světa. A tyto malé problémky mi k tomu pomáhají.



MOJE HODNOCENÍ:
Jestli mi pandemie pomohla k nějakému knižnímu hrdinovi přijít na chuť, pak rozhodně k Sherlocku Holmesovi. Britský úspěšný seriál ze současnosti jsem zhltla téměř na posezení a konečně u nás vyšly i jeho povídky, které byly roky nesehnatelné. 

Není nic ošidnějšího než naprosto jasný případ. 

Dobrodružství Sherlocka Holmese jsem vyhlížela opravdu netrpělivě. Poté, co kniha konečně vyšla ale přišlo jedno zklamání. Anotace slibovala, že se v knize objeví i jedna z nejznámějších povídek Skandál v Čechách, ale bohužel v knize není. Celá kniha obsahuje 9 povídek z různých období. 

Jednotlivé povídky mají kolem dvaceti stran a ukazují detektiva v jeho plné síle. Ale i když se mi kniha líbila, nemohu vynechat i jednu výtku. Samotné kapitoly byly nesmírně krátké a já si k jednotlivým případům nemohla udělat jakoukoliv cestu. S odstupem času si beztak nevybavím, o čem která povídka byla. Ale to je zkrátka můj osobní problém, který mám k povídkám.

Mně osobně se z Dobrodružství Sherlocka Holmese nejvíce líbily tři povídky. Berylová korunka vypráví o bankéři, kterému je přes noc poničená vzácná korunka. Všechny indicie ukazují na jeho syna. Dále Strakatý pás, který vypráví o mladé ženě sirotě, které nečekaně zemřela její sestra dvojče a tím záhady nekončí. Ohyzdný žebrák je ženě, která se obrací na Sherlocka s pomocí nalezení jejího ztraceného manžela. Nenašlo se ani jeho tělo, tudíž se nemůže vyšetřovat ani vražda. Celkově tato povídka pro mě byla asi top one a byla jsem hodně zvědavá, co se z případu vyvrbí. 

Je to však hluboká pravda. Klíčem k rozhřešení bývá přece obvykle něco charakteristického. Čím bezvýraznější a obyčejnější zločin, tím hůře se dá odhalit, to oba dobře víme. 

Naopak mě zklamal Makléřův úředník který byl víceméně o pokusu o loupež. Ovšem celkově hodnotím sbírku pozitivně. Pokud máte Sherlocka v oblibě, pak si rozhodně užijete i tuto sbírku. Dál nám nezbývá než doufat, že časem vyjde i další sbírka, která bude obsahovat také Skandál v Čechách


Žádné komentáře

Albatros