Recenze - Americká princezna

Autor: Katharine McGeeo
Orig. název: American Royals
Série: Americká princezna
Počet stran: 432
Překlad: Hana Netušilová, Kristýna Vítková

Když Amerika zvítězila v Revoluční válce, nabídl lid generálovi Georgi Washingtonovi korunu. O dvě a půl století později sedí rod Washingtonů stále na trůnu.

Čím více se blíží okamžik, kdy se z princezny Beatrice stane první americká královna regentka, tím dusivější jí připadají povinnosti, které musela plnit celý život. O druhorozenou dceru, princeznu Samanthu, se nikdo moc nestará, a tak se ani ona o nic moc nezajímá… tedy kromě jednoho kluka, který je ale pro ni naprosto zapovězený. A pak je tu Samanthino dvojče, princ Jefferson. Kdyby se narodil o generaci dříve, byl by prvním následníkem trůnu, ale nové zákony o nástupnictví ho odsunuly až na třetí místo. Většina Ameriky zničující krásu svého prince naprosto zbožňuje… ale o jeho srdce se tu ucházejí hned dvě naprosto odlišné dívky.

Beatrice - prvorozená dcera a následník trůnu, je načase, aby si našla vhodného manžela
Samantha - mladší sestra Beatrice, princezna, která není v pořadí na trůn,
Jefferson - narodil se o pár minut po své sestře dvojčeti Samanthě
Nina - nejlepší kamarádka princezny Samanthy, nemá urozený původ
Daphne - bývalá přítelkyně Jeffersona, je rozhodnutá získat prince zpět
Teddy - má dobrý původ, ale jeho rodina už nemá peníze, je vhodným kandidátem jako ženich Beatrice
Connor - osobní stráž Beatrice, je do ní zamilovaný

Jsem ráda, že nám zůstala původní obálka, která k příběhu pěkně sedí. Poslední dobou ulítávám na těch ilustrovaných obálkách čím dál víc.

Miluji britskou královskou rodinu a mám slabost pro královské rodiny obecně, proto jsem nemohla vynechat tuto young adult knihu z amerického království.

Americká princezna je prvním dílem ze zatím dulogie, druhý díl vyšel v září letošního roku teprve v zahraničí, takže netuším, kdy se ho dočkáme my. Ovšem když jsem se do knihy myslela jsem, že se jedná o stand alone, takže pro mě konec byl docela překvapivý.

Příběh se soustřeďuje na tři královské sourozence. Beatrice, nejstarší princezna a následnice trůnu musí plnit etiketu a pomalu se připravuje na své královské povinnosti. Na první pohled se může zdát jako nezajímavá a nudná postava plně připravující se na svou úlohu, ale není tomu tak. Samantha, druhá v pořadí na královský trůn si užívá svého titulu princezna, je trochu divočejší a spolu se svým bratrem princem Jeffem si užívají života. Jenže Jeff má jisté pletky s její nejlepší neurozenou kamarádkou. Zkrátka každý z královských dětí je jiný a má jiné trápení s láskou.

Lítost není kouzelná guma, kterou vymažeš všechno, cos udělal špatně! Nemůžeš prostě říct je mi to líto a čekat, že všechno bude jako dřív. Ne, když jsi někomu ublížil!

Kniha je hodně dlouhá a zejména začátek se velmi dlouho vleče. Prvních šedesát stran bylo pro mě opravdu náročných, protože se děj příliš nehýbal z místa. Autorka chtěla čtenáře seznámit se všemi postavami a dovolit čtenáři, aby si na ně zvykl. Po těchto stranách se děj konečně začal hýbat a kniha mě začala bavit.

Celý příběh se soustřeďuje na královské děti a jejich románky. Americká princezna je napsána v er formě a má krátké kapitoly, které se postupně soustřeďují na jednotlivé osoby. Z tohoto důvodu je příběh jistě různorodý a čtenáři tak dovolí mít jasnou představu o celém příběhu. Sice nevidíme postavám do hlavy a neznáme jejich myšlenky, ale jejich kroky pečlivě sledujeme. Ačkoliv se nejedná o žádný složitý a promýšlený děj, líbí se mi, že autorka nepsala ploché postavy, ale pěkně barevné. Postava Daphne je sice záporná ale ukazuje se i její dobrá stránka.

Myslíš, že tvoji předchůdci nikdy nedělali chyby? Jistěže dělali. Historie našeho národa je protkaná jejich chybami v úsudku, jejich špatnými rozhodnutími, stejně jako jejich úspěchy.

Americká princezna je young adult vztahovka, která ve vás vyvolá dejavu Gossip Gils nebo i Selekce. S hrdiny budete prožívat plesy, třpyt luxusu, žhavé polibky, zakázanou lásku či vášnivé okamžiky. Dojde tu i na milostné chvilky, ale nebojte, žádné dlouhé erotické popisky, prostě budete vědět, že se to stalo ale nebudete součástí. Přiznám se, že jsem už dlouho neměla v ruce tak romantickou knihu. Je v ní spousta klišé a známých zápletek jako je zakázaná láska, domluvený sňatek, láska ke své osobní stráži. Ale více co, opravdu mě to bavilo a druhý díl si rozhodně nenechám ujít.

Musíte se připravit, že jediné, co mladá generace řeší, jsou jejich vztahy, o Americké monarchii nebo politice v zemi se mnoho nedozvíme. Proto kdyby autorka psala o jakékoliv jiné zemi, ani rozdíl nijak nepocítíte. Plus princezna Margaret, teta princátek jako by z oka vypadla skutečné princezně Margaret z britské královské rodiny. Od jejího jména, přes divokou povahu až k jejímu nešťastnému osudu. Jsem zvědavá, zda se o Americe dozvíme něco víc ve druhém díle.

Pokud máte rádi young adult romantické knihy, královské prostředí a samozřejmě Selekci, pak vám Americkou princeznu mohu jedině doporučit. Ale nečekejte žádnou náročnou a lepší literaturu, jedná se skutečně o oddechovku se zápletkami, které všichni dobře známe, které které vás budou bavit.

Vím, čím jsi. Ale už si vůbec nejsem jistý, jestli vím, kdo jsi.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Albatrosmedia. Americkou princeznu zakoupíte na eshopu se slevou!