Recenze - Tři temné koruny

Autor: Kendare Blake
Orig. název: Three Dark Crowns
Název série: Temné koruny
Rok: 2016, v ČR: 2019
Překlad: Alžběta Kalinová

První díl temné fantasy série plné vášní a intrik.
Na ostrově Fennbrinu se v každé generaci rodí trojčata – tři královny, rovnocenné dědičky trůnu. Mirabella ovládá živly. Lusknutím prstů dokáže přivolat plameny nebo prudkou bouři. Katharina může pozřít nejprudší jedy, aniž by ji zabolelo břicho. Arsinoe zase umí vykouzlit nejrudější růži i krotit šelmy. Každá z nich je jedinečná, ale jen ta nejlepší může získat korunu. V den jejich šestnáctin proto začíná souboj. A hrát se bude na život a na smrt.

Katharina - nejmladší z trojčat, žije mezi traviči ale příliš tímto darem neoplývá
Mirabella - elementárka, která vládne živlů, je nejlaskavější ze všech sester
Arsinoe - naturalistka, která má moc nad přírodou, je odvážná
Pietyr Renard
Camille - matka

Tři temné koruny mají svou původní obálku, která je na první pohled temné a zároveň zajímavá. Navíc je vyhotovena v hardbacku, takže se nemusíme bát, že bychom si ji příliš poničili. Přebal je na dotek "sametový", takže pokud jste si nakrémovali ruce, pak to na obálce bude rozhodně znát.

-

Nad čtením této knihy jsem chvíli uvažovala, protože jsem se děsila tolika stran. Přitom anotace zněla dobře hned na první přečtení. Nový a zajímavý svět. Tři dívky - královny, které se musí utkat a porazit dvě své vlastní sestry, K tomu přidejme magii a máme Tři temné koruny

V zahraničí má tato kniha neskutečně dobré ohlasy, takže jsem se dost obávala zklamání, kvůli vysokému očekávání. Naštěstí se tyto domněnky ukázaly jako mylné. Příběh tří sester je vyprávěn er formou. Kapitoly ze začátku jsou dost dlouhé a celkově je začátek dost rozvlekle napsaný. Autorka vymyslela nový a docela brutální svět, který ale není hned jasně vysvětlený. Pokud jste si přečetli anotaci, tak jste se dozvěděli podstatnou dějovou linku této knihy. Přiznám se, že to, co jsem celou dobu čekala přišlo až v samotném závěru. Na druhou stranu je jednička skvělým prvním dílem a dvojka má krásně na čem navázat. Rozhodně se pustím do dalšího dílu.

Natalia se na Katharinu usmála. Její dar mohl být slabý. Možná neměla vůbec žádný. Ale jako travička byla vynikající.

Tři sestry trojčata, která proti sobě stojí v souboji na život a na smrt. A to doslova. Tato zápletka mě nesmírně nalákala. Všechny sestry se nám postupně představují a mně osobně byli sympatické jen dvě z nich - Katharina a Mirabella. Katharina se představuje hned  v první kapitole. Tato mladá královna žije mezi traviči - tedy lidmi, kteří mají dar na jednotlivé jedy. Katharina by tento dar mít také měla, ale bohužel se jí s ním příliš nedaří. Před celou společností je nucena předstírat, že je s ní vše v pořádku, ale ve skutečnosti trpí. Má neustálé otravy a její tělo zdobí nejedna jizva.

Mirabella je jediná, u které se projevily její magické schopnosti. Katharina a Arsinoe se snaží svou magii pořádně probudit. Náznaky cítí, ale vědí, že to není to, co se od nich očekává. Kvůli tomu si také uvědomují, že jsou tím velmi oslabeny v boji proti zbývajícím dvěma sestrám. Dívky byly od sebe odděleny když byly malé, a ani jedna si na ty další nevzpomíná. Díky tomu ani o sobě netuší, že nejen ony mají problém s magií.

Tři temné koruny jsou pověstné svou 200.stranou, která naštvala nejednoho čtenáře. Co vám budu povídat, také jsem z této knihy nebyla dvakrát nadšená. Co se týče romantických linek a milostného trojúhelníku není to v této knize to hlavní, což ocení hodně lidí. Mně osobně se líbila romantická linka Kathariny, která se velmi pomalu začala rodit. Napsala bych vám ráda o ní více, ale nemohu, jelikož by se jednalo o spoiler.

"Chtěl bys snad, abych tě politovala? našpulila rty Arsinoe.
"Ne. To nikdy. Vím, že to, co čeká tebe, je horší. A líbilo se mi, cos právě udělala. Žes mi vyškubla dlaň z ruky. Žes chtěla, abych ti řekl pravdu o tom, proč jsem tady. U nás není moc takových, které by udělaly to samé."

Tři temné koruny jsou temnou young adult knihou, která je plná intrik. Pokud čekáte krvavý souboj hrdinek, pak vás musím zklamat. Ovšem co není v jedničce snad přijde ve dvojce. Alespoň já v to neskutečně doufám, protože ten konec mě neskutečně dostal do kolen. Knihu jsem posledních sto stran nemohla odložit a během posledních stran jsem jen nevěřícně kroutila hlavou a zuřivě listovala dál. Bohužel na pokračování si musíme nějaký čas počkat, i když ten konec je opravdu napínavý a nejzajímavější z celé knihy.

Ze začátku jsem měla problém se do knihy začíst. Měla jsem pocit, že jsem byla vhozena do neznámých vod nového světa. Navíc první část nás seznamuje s velkou řadou postav, ve kterých jsem se ztrácela. Kdybych si nezačala psát seznam, rozhodně bych knihu četla dvakrát tolik času, protože bych stále listovala. Velké množství postav má také negativní vliv na větší hloubku příběhu, protože se sice autorka snažila popsat všechny hrdiny a jejich kroky, ale nedalo se vše probrat pořádně do hloubky. Nedokázala jsem se pořádně sžít se všemi hrdiny.

Kniha Tři temné koruny mě nesmírně mile překvapila a já jsem opravdu moc ráda, že jsem si knihu přečetla. Knihu mohu doporučit všem milovníkům fantasy young adult, kteří mají rádi složitější příběhy a intriky.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Knihu Tři temné koruny zakoupíte na eshopu se slevou ZDE.