Recenze - Všechno, co jsme opustili

SNAHA O NÁVRAT DO STARÝCH KOLEJÍ, KTERÉ JIŽ VYBOČILI JINÝM SMĚREM



Autor: Kerry Lonsdale
Orig. název: Everything we left behind
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2017, v ČR: 2018
Počet stran: 350
Nakladatelství: ikar
Překlad: Anna Křivánková
Moje hodnocení: ✶✶✶

Aimee konečně našla klid. Po ztrátě svého snoubence Jamese dokázala vybudovat zbrusu nový život a najít i novou lásku. Ovšem po několika letech se stane přesně to, čeho se nebála jen ona. James, žijící po ztrátě paměti jako spokojený malíř v Mexiku, si vzpomněl. Přichází do světa, který jej již oplakal, ke vztahům, které dávno vyhasly. A k tajemstvím, které jsou stále stejně smrtící jako před lety…






POSTAVY:
James (Carlos) - ztratil svou paměť i svůj původní život, jakmile si vzpomněl na svůj předchozí život, zapomíná na dobu, kdy žil jako Carlos
Aimee - je šťastně vdaná za Iana a mají spolu dcerku
Natalya - sestra Carlosovi mrtvé ženy, miluje jeho dítě, s Carlosem měla vztah

OBÁLKA:
Ikar ponechal původní obálku, která krásně ladí k první knize. Ovšem obálka první knihy se mi líbila více. Jelikož je kniha vyprávěna z Jamesova úhlu pohledu, přišlo by mi vhodnější, kdyby na obálce byl právě James. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-

MOJE HODNOCENÍ:
Na začátku roku jsem přečetla knihu Všechno, co máme a velmi jsem si tuto knihu oblíbila. Příběh, prostředí, zápletka a především úžasná hlavní hrdinka, to vše obsahovala první kniha. V druhém volném pokračování se Jamesovi vrátí vzpomínky na jeho život jako Jamese a zapomíná na vše, co se s ním dělo, když se považoval za Carlose. 

Opravdu nezáviděníhodná situace, která není ani trochu příjemná. Jamesovi byl násilně sebrán jeho první život, a když si zvykl na nový, vrátil se ten starý. Co si budeme nalhávat, do takové situace by se nikdo z nás nechtěl dostat. Ale co když jste tímto způsobem přišly i o svou velkou lásku? 

V této knize mi nesmírně chyběla Aimee. Dočkáme se jí, ale jen velmi málo. Celé knize vévodí James a nemyslím, že je to úplně na škodu. Postava muže, kterému byl vnucen jiný život je nesmírně zajímavým tématem. Sledovat jeho myšlenkové pochody pro mě bylo velmi zajímavé. 

Kniha je vyprávěna celá o Jamesovi. Autorka opět střídá kapitoly z přítomnosti a minulosti, a díky tomu se dozvídáme více o životě Carlose v Mexiku. Autorce se opět nedá odepřít, že tento styl psaní jí naprosto vyhovuje a velmi jí jde! Děj je krásně přehledný a vše do sebe zapadá. Navíc Kerry umí napnout, takže když dočítáte kapitolu v přítomnosti a přicházíte s kapitolou do minulosti, jste napnutí jak to bude dál. 

Kdyby nevzniklo pokračování, nezlobila bych se. Na druhou stranu dvojku přijímám bez větších výhrad. Nebylo to tak skvělé jako jednička, ale neurazila. V zahraničí již vyšel i třetí díl a ten vypráví o Ianovi a jeho osudu. Ovšem pokud už nemusela vzniknout dvojka, trojka už mi přijde zbytečná. Ovšem láká mě, že ve třetím volném pokračování by mohla mít větší prostor právě Aimee.

Všechno, co jsme opustili bylo nesmírně milé a oddechové čtení, které mohu s drobnými výhradami  doporučit.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Euromedia. Knihu Všechno, co jsme opustili ulovíte na stránkách Knižního klubu



1 komentář

  1. Pěkná recenze, knihu ani první díl jsem nečetla a popravdě mě kniha ani moc neláká. :)

    OdpovědětVymazat

Albatros