Recenze - Štěstí pro lidi

LÁSKA 21.STOLETÍ | PÁR UMĚLÝCH INTELIGENCÍ | DVA OSAMĚLÍ LIDÉ


Autor: P. Z. REIZIN
Orig. název: Happiness for Humans
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2017, v ČR: 2018
Počet stran: 440
Nakladatelství: ikar
Překlad: Lenka Faltejsková
Moje hodnocení: ✶✶✶



Humorem nabitá romance pro 21. století. – Jennifer žije v Londýně, je single a není zrovna šťastná. Aidan by si přál, aby byla. Zdá se to prosté, že? To by ovšem Aidan nesměl být pokročilou robotickou inteligencí, se kterou si Jen každý den povídá v rámci jistého hi-tech projektu. Aidan zná Jennifer tak dobře jako nikdo jiný. Ví, jakou hudbu si přehrává nejčastěji, kam chodí jíst, o čem se na chatu baví s kamarádkami. Ví, že je vřelá, laskavá a vtipná. A tak se rozhodne napřít všechny své schopnosti k tomu, aby pomohl Jennifer najít toho pravého. Ale dokáže se umělá inteligence naučit inteligenci emoční? A co vlastně, doopravdy, dělá lidi šťastnými?


VIDEORECENZE BUDE BRZY ZDE: 



POSTAVY:
Jenna - má třicítku na krku, žije v Londýně a právě se vzpamatovává z rozchodu
Tom - osamělý Angličan žijící ve Státech, z nevydařeného manželství má dospělého syna
Matt - bývalý přítel Jenny, který se s ní rozešel kvůli jiné
Aiden - umělá inteligence se kterou pracuje Jenna
Aisling - umělá inteligence
Sinai - umělá inteligence

OBÁLKA:
Kniha mě na první pohled zaujala svou obálkou - od barev přes nápis ze dvou stylů písma až po detaily, které na obálce postupně objevuji. Jsem moc ráda, že ikar ponechal původní obálku, protože se mi velmi líbí.

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-



MOJE HODNOCENÍ:
Co vás napadne prvního, jakmile spatříte poprvé obálku knihy Štěstí pro lidi? Mě obálka nesmírně oslovila a z pohledu na ni jsem měla příjemný pocit s přesvědčením, že kniha bude pohlazením po duši. A přesně tím byla.

Štěstí pro lidi jsem četla v době, kdy jsem se chystala na závěrečné zkoušky k Absolutoriu a rozhodně jsem s ní nesáhla vedle. Kniha se mi četla dobře a přesto že měla přes 400 stran mi děj ubíhal mezi prsty. 

Štěstí pro lidi nám vypráví postupně čtyři hrdinové - ať už z masa a kostí nebo ti moderní sestaveni z jedniček a nul. Z tohoto důvodu se dozvídáme všechny detaily o životě Jenny a Toma a to včetně toho, co hrdinové sami nejprve ani netuší. 

Jenna a Tom jsou dva třicátníci, kteří neměli štěstí na partnery a žijí osaměle každý na jiném kontinentě. Ani jeden nevěří na seznamky, takže jaká je pravděpodobnost, že se tito dva cizí lidé seznámí? Nepravděpodobná. Jenže to by nesměl existovat Aiden - umělá inteligence, se kterou pracuje Jenna. Milý Aiden se totiž rozhodl pomoci své "kamarádce" nalézt své štěstí a spojí ji s Tomem. 

Dvě robotické inteligence - Aiden a Aisling mi velmi přirostli k srdci. Nejen svým vtipem ale také zajímavými postřehy děj příjemně oživovali a dodávali tomu to, co v jiných románech nenajdete. Navíc spolu samozřejmě také flirtovali. Nebojte se, žádná robotická svatba ani nic hlubšího se nekoná. Naopak! Někdo jim totiž začne jít po krku. 

U knihy jsem se nasmála, ale nepopadala jsem se za břicho. Ovšem i tak ji ze srdce doporučuji. Kniha mě bavila, nad dějem jsem přemýšlela a zajímalo mě, jak to s hrdiny dopadne. A fandila jsem i umělým inteligencím. 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Euromedia. Knihu Štěstí pro lidi ulovíte na stránkách Knižního klubu




3 komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Já jsem knihu ted přitáhla z knihovny a teď se na ní těším ještě víc :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, i mě kniha na první pohled zaujala a pokud je vážně dobrá... mám ji na seznamu. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Docela nad ní uvažuji, ale pořád si nejsem jistá, že bude to pravé pro mě :) asi to vyřeším také zapůjčením v knihovně.

    OdpovědětVymazat

Albatros