Recenze - Můj psí život

Povinná četba pro každého pejskaře

Autor: Martin Čáp
Orig. název: -
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2015
Počet stran: 224
Nakladatelství: Grada - Cosmopolis
Překlad: -
Moje hodnocení:✶✶✶✶

Vyprávění psího rošťáka Bertíka, který čtenáře provádí svými prvními krůčky, sžívání se s novými pány, problematikou čtení patníků a vůbec vším, co takový pes považuje za důležité.
Ve svých zápiskách malý bígl glosuje svět „dvounoháčů“ a odhaluje, co to znamená „psí život“.
Dovolte, abych se představil: Jsem bígl a mé celé jméno zní Alberto z Rododendronu. Jméno začínající na A znamená, že pocházím z prvního vrhu naší mámy, a onen šlechticky znějící přídomek je pojmenování chovatelské stanice. Jsem tedy čistokrevný bígl a doufám, že vše je jasné…
Humorný text Martina Čápa doplňují ilustrace Pavla Koutského.(databazeknih.cz)




Hlavním hrdinou je bígl Bertík, který se celým jménem jmenuje Alberto z Rododendronu. Tento psík toho má rozhodně co říct. Poznáváme ho ve chvíli, kdy se narodil a jako malé štěně to se sedmi sourozenci rozhodně nemá jednoduché. A co teprve když mu ti sourozenci začnou záhadně mizet, až zůstává jen on sám? Slibuje si, že tu záhadnu rozlouskne ale hlavně, že zůstane s maminkou.

Jenže i na něj dojde a odnese si ho domů jeden dvounoháč. Ani jeden to se sebou nejdříve nemá vůbec jednoduché. Bertík poznává dalšího pejska Bena, se kterým se skamarádí a od kterého dostává cenné rady do života. Bertíka čekají různá dobrodružství ale hlavně sžívání se se svým páníčkem a učení se novým věcem. 

POSTAVY:
Bertík - psí hlava pomazaná
páníček - svého pejska má rád, ale nemá to sním vůbec jednoduché

OBÁLKA:
Kniha je takový malý roztomilý paperback, který se vám vejde opravdu všude. Navíc je obohacena krásnými a vtipnými ilustracemi, které rozhodně stojí za prohlédnutí.


TAKŽE MŮJ PÁN SE NEZBLÁZNIL. POSTIHLA HO JENOM LÁSKA. KDYBYCH NEBYL HRDÝM BÍGLEM, KLIDNĚ BYCH PŘIPUSTIL, ŽE JSEM Z TOHO JELEN. 



MOJE HODNOCENÍ:
Jakmile mě dostala kniha Psí poslání, rozhodla jsem se podívat po další podobné knize. Nalezla jsem knihu Můj psí život i na zákadě toho, že mě její autor Martin Čáp učí ve škole. Knihu jsem si domů odnesla z veletrhu, kde jsem se seznámila s úžasnými lidmi z Cosmopolisu, kteří mi knihu dali na recenzi. 

Kniha se mi četla velmi lehce, byla plná vtipu a úsměvných hlášek někdy přechytračeného psíka Bertíka. Ale musím se přiznat, že někdy mě Bertík trošku štval, jeho kulturní a obecný přehled byl na vyšší úrovni, než leckterý současný člověk.

Ilustrace knihu nádherně doplňují a navíc usvěžují čtivo. Velmi se mi líbilo, když se Bertíkův páníček zamiloval, Bertík to nechápal a začal si myslet, že je jeho páníček nemocný. A pak se zamiloval i on sám. A že to byla velká lovestory!

Knihu rozhodně doporučuji všem milovníkům oddechové literatury a hlavně pro všechny, co mají ráda zvířátka, zejména tedy pejsky. Bertík je pes s velkým "P" a zaslouží si vaši pozornost. Jeho vtipné postřehy mě velmi pobavily. 

"VIDĚLS?" HOUKL JSEM NA BENA.
"CO JSEM MĚL VIDĚT?"
U VŠECH BLÁZNIVÝCH DALMATINŮ, CO ASI? KOLEM SE NESE NÁDHERNÉ STVOŘENÍ  ON SI HO ANI NEVŠIMNE. 
"TU ŠTRAMANDU, TU FENKU, CO ŠLA KOLEM. T POSTAVA, TA ELEGANCE, JAKO NĚJAKÁ BALETKA," ROZPLÝVAL JSEM SE A PŘITOM JSEM SE STYDĚL, PROTOŽE MI TAK DIVNĚ PŘESKAKOVAL HLAS. 


Knihu i e-knihu Můj psí život můžete zakoupit v nakladatelství Grada (Cosmopolis). 
Tímto jim moc děkuji za zaslání knihy.  

1 komentář

  1. Na to, že až tolik nečtu mě knížka hodně zaujala, ale bude to hlavně asi i tím, že pejsky miluju a ty ilustrace jsou prostě úžasné :D. Mám dva kluky, čokoládové labradory a jsou to moji miláčci. Teď jsem se rozšoupla a koupila jim nové elektronické misky , tak jsem zvědavá jak s nimi budou spokojeni :).

    OdpovědětVymazat

Albatros