Recenze - Náhradník audiokniha

Zpověď prince Harryho


INFORMACE O NOSIČI:
Stopáž: 19 hodin, 30 minut
Interpreti: Daniel Krejčík
Nosič: mp3
Nakladatelství: Práh
Mobilní aplikace: Audiotéka
Rok vydání: 2023

MOJE HODNOCENÍ:

Že miluji britskou královskou rodinu není žádná novinka, hltám každou zprávu o jejích členech. Biografie prince Harryho v zahraničí vzbudila neuvěřitelné ohlasy. A stejně tomu bylo i u nás. Čtenáři se dělí na dvě fanouškovské základny, a není se čemu divit. Já sama sice mám daleko raději jeho staršího bratra Williama, ale i tak je mi smutku Harryho opravdu líto. Do jeho autobiografie jsem se pustila v audiopodobě, a její názor jsem si potřebovala pořádně rozmyslet. 

Harryho mi bylo líto. Harryho jsem nechápala. Harryho pohled na věc je pouze subjektivní. Harry nechtěl mluvit s médii. Harry chtěl zmizet. Harry napsal knihu. Harry napsal autobiografii, aby všem řekl pravdu. Jeho pravdu. Náhradník, být náhradou za svého bratra v případě jeho skonu. Strašná myšlenka a o to hůře, zda-li to někdo opravdu takto bere. Dle jeho slov ho tak považoval nejen lid v Británii, ale také jeho otec a nepřímo i jeho bratr Willy. 

První část knihy mapuje Harryho dětství, šťastné okamžiky s matkou, její zmizení, jak onu tragickou srpnovou událost roku 1997 nazývali s bratrem, a následné dospívání. Harryho v dětství zastihla opravdu spousta utrpení: rozvod rodičů, oddělení od milované matky a její následná smrt, neustálý tlak médií, nová žena Charlese, a samozřejmě také výchova a absence lásky. Charles, jak ho Harry popisuje ve svých memoárech opravdu nebyl dokonalým otcem. Neustálý zájem médií a do toho dospívání podle protokolu.

Druhá část se zabývá časem Harryho v armádě, kde se cítil šťastný, ale dopadal na něj silný zájem médií, jelikož se kvůli stával snadným terčem a ohrožením pro celou operaci. Harry si našel mezi vojáky řadu přátel a velmi ho mrzelo, že kvůli tisku musel z různých operací odejít dříve, a ještě to tisk označil jako že utíká z boje. V této části také vypráví o svých láskách, zejména o Chelsea se kterou strávil řadu let. Měli se opravdu rádi, ale tlak tisku jejich vztah neustál. 

V té době Harry také poznal Kate, kterou si velmi oblíbil. Jsem ráda, že o ní v knize nepadlo křivé slovo. Dokonce mi přišlo, že k ní vzhlíží jako k sestře, kterou nikdy neměl. Ke konci této části se Harry rozpovídá i o svém žalu ze samoty.  Toho času žil se svým otcem a svou macechou v samotné části bytu, cítil nesmírnou osamělost a přišlo mi zvláštní, že on, který chtěl a toužil se brzy stát manželem i otcem, je stále sám. Velmi se mi líbila část, kdy popisuje svatbu svého bratra Williama s Kate, ač toho moc nového neřekl, bavilo mě to. Ovšem o jeho eskapádě na severním pólu, zejména tedy o omrzlině jeho pohlaví jsem se doslechnout opravdu nemusela.

A přichází třetí část, kdy potkává americkou herečku Meghan Markle. Dle jeho slov naprosto dokonalou, nejkrásnější ženu kterou kdyby směl nazývat partnerkou byl by tím nejšťastnějším mužem na světě. A tedy, ano, mohla bych mu věřit tu lásku a nadšení, ale bylo toho moc. 

Rozvleklá autobiografie prince Harryho, kterou načetl Daniel Krejčík ve vás opravdu vzbudí emoce. Kdo jste někdy zaznamenal nějakou kauzu z dřívějška, nebo tu současnou, najednou si při čtení/poslouchání knihy na tyto články vzpomenete. Harry v "náckovské" uniformě, Harry umře v armádě, Harry hodně popíjí atd. Nekonečné množství titulků, které princ svými slovy komentuje. 

A proč vlastně se Harry rozhodl svěřit světu se svými myšlenky a životem? Jak píše v úvodu, jelikož Willy ani jeho otec možná opravdu nevěděli, proč se s Meg rozhodli odejít z "firmy", a protože ho nikdo neposlouchal. Rozhodl se o tom napsat. 

Za poskytnutí audioknihy moc děkuji Audiotéce. Do své aplikace pořídíte na audioteka.cz

Žádné komentáře

Albatros