Recenze - Kavárna v Kodani

HYGGE | ŠEST NOVINÁŘŮ A JEDNA MANAŽERKA | ŽE BY VE VZDUCHU BYLA LÁSKA?


Autor: Julie Caplin
Orig. název: The little café in Copenhagen
Pořadí v sérii: #1
Název série: Romantické útěky
Rok: 2018, v ČR: 2018
Počet stran: 320
Nakladatelství: Cosmopolis
Překlad: Jana Chartier
Moje hodnocení: ✶✶✶✶


Vtipný příběh o lásce, štěstí a cestování, který vás chytne od první stránky! Popadněte teplou deku, hrnek horké čokolády a začtěte se…

Úspěšná manažerka Kate má přesně takový život, jaký si vysnila. Pracuje pro jednu z nejlepších PR agentur v rušném Londýně, je úspěšná, okouzlující a její přítel je tak… skvělý. Dokud jí tento skvělý přítel neukradne nápady, díky nimž je povýšen místo ní. Kate by ráda všem dokázala, že není tak mladá a nezkušená, jak si všichni myslí. Získat jako nového klienta velkého prodejce dánských bytových doplňků a nábytku je její šance. Protože práce je pro ni vším.

Proto musí absolvovat cestu do Kodaně. Co se zprvu zdá jako otravný PR výlet pro hrstku ještě otravnějších novinářů, jehož jediným účelem je získání zakázky pro Kate, se nakonec změní v cestu, která všem účastníkům změní životy. Během poznávání krás Kodaně a dánského přístupu k životu poznávají novináři i Kate sami sebe. A nakonec se ukáže, že všichni získali mnohem víc než jen námět na články nebo pracovní příležitost.


POSTAVY:
Kate - cílevědomá mladá žena, která touží po povýšení, má tajný vztah se  svým kolegou
Ben - novinář, který nemá rád lidi z PR 
Josh - kolega Kate, měl s ní románek

OBÁLKA:
Cosmopolis se rozhodl pro vlastní obálku a rozhodně tím nešlápl vedle, ba právě naopak! Obálku vytvářela Kateřina Brabcová, jejíž tvorba v našich vodách není žádnou prvotinou. Určitě se podívejte na její stránky. Do knihy jsem se zamilovala právě díky obálce, která mě přivedla k anotaci. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Jakmile jsem spatřila obálku tohoto příběhu, hned jsem zatoužila dozvědět se, jaký příběh přináší. Po dočtení anotace jsem měla jasno, že si knihu prostě musím přečíst. Období před Vánoc, Hygge, svět PR a žurnalistů. Zkrátka všechny přísady na knihu, která by se mi mohla líbit.

A jak jsem z knihy nadšená? Opravdu jsem od Kavárny v Kodani dostala přesně to, co jsem očekávala. Hlavní hrdinka Kate mi byla velmi sympatická. Na počátku to byla mladá cílevědomá žena, která toužila po pracovním povýšení. Zároveň měla tajný románek se svým kolegou Joshem. Vše se zkomplikovalo v okamžiku, kdy místo jejího vytouženého povýšení ji čekal nepříjemný šok.

Její tajný milenec totiž prezentoval Katiin nápad za svůj a díky tomu sklidil nejen celý úspěch ale navíc získal i povýšení o které Kate usilovala. Po tomto zjištění se není čemu divit, že už s ním nechce mít nic společného. Navíc v zápalu vzteku přijme zakázku, o které si dopředu myslí, že je prohraná. 

K jejímu překvapení ale nastane opak a získá zájem zahraničního klienta. Jako další krok ji čeká sehnat šest lidí, mezi nimiž jsou redaktoři, blogerka nebo jiní influenceři Hygge. Právě díky tomu se seznámí s Benem, novinářem, se kterým si lezou neskutečně na nervy. Cesta do Kodaně může začít.

Ano, ano, ano! Toto bylo tou pravou písní na mou bolavou duši. Vtipné, svižné, romantické a hygge. Čtení jsem si moc užila a odpočinula jsem si u něj. Děj nám byl představovám očima hlavní hrdinky Kate, která se zdržela zdlouhavých popisků a mile nám vyprávěla svůj příběh.

Hrdinové v této knize jsou jako ze života. Nikdo nemá pohádkový život, každý děláme nějaké chyby. Právě ta reálnost ty postavy dělala lepší. První setkání Bena s Kate bylo na pracovní akci, kde o sobě nevěděli a kde byli sebou vzájemně okouzleni. Toto setkání proběhlo jako z pohádky. O pár dní později se po telefonu setkávají znovu a to aniž by to jeden či druhý věděl. Náhody zkrátka existují. Oba na sebe prskají po telefonu jedy a Ben si získává přezdívku vzteklá liška. Další vývoj jejich vztahu mě velmi bavil.

Ačkoliv je to příběh ve stylu Hygge tak na vás nikde nekřičí reklamní bilboardy a nucené názory. Naopak. Je vám ukázána v praxi, což poznávají i samotní hrdinové. 

Týden v Kodani jsem hlavním hrdinům opravdu moc záviděla. Podle toho, co nám představila kniha, Kodaň zní jako skvělý únikový plán! Takže až budu potřebovat zmizet a tu o mě nebude žádná zmínka, jeďte mě hledat do Kodaně. 

Kniha nám bohužel neukázala zákulísí PR světa ale i tak jsem se dozvěděla zajímavé věci a kniha mě moc bavila. Dokonce jednu mou kamarádku dostala ze čtecí krize! Což naprosto chápu.


Pokud hledáte milý, romantický hygge příběh u kterého se budete místy culit je Kavárna v Kodani tou pravou volbou. Navíc má nádhernou obálku od naší ilustrátorky Kateřiny Brabcové. 

Za poskytnutí recenzního výtisku Kavárny v Kodani moc děkuji nakladatelství Cosmopolis (Grada). 


Žádné komentáře

Albatros