Jak jsem trávila Vánoce

MOJE VÁNOCE | TRADICE | RODINA | DÁRKY

Ahoj všichni! 

nejkrásnější svátky v roce jsou letos za námi a opět utekly jako voda. Miluji Vánoce a přiznám se, že každý rok jsem chytala vánoční náladu, ale bohužel letos mě jak si minula. Ovšem i přesto jsem si svátky nesmírně užila. Jak a s kým jsem je trávila se dozvíte v článku níže :-) 


Každý rok trávím Vánoce se svými rodiči a sestrou. Osobně si nedovedu představit, že bych sváteční dny trávila bez svých nejbližších nebo jen s přítelem. Poslední roky jsem trávila dopoledne s přítelem a odpoledne s večerem s rodiči. Takže letos přišla premiéra - poprvé jsme trávili s přítelem svátky u mých rodičů spolu. 

Ať chceme či ne, každá rodina má trošku jiné zvyky a tradice a letos jsme krásně zjišťovali drobné rozdíly v tradicích v našich rodinách. Je krásné a jedinečné, že tyto svátky slavíme všichni stejně a zároveň odlišně. 

Štědrovečerní večeří pro mě je každý rok řízek se salátem, který mi nikdy nechutná více než právě v onen slavnostní den. I přesto ale smažíme i klobásy nebo pečeme kapra. Můj táta totiž kapra opravdu miluje, takže Vánoce bez kapra by prostě nebyly Vánoce

Odmalička nám nosil stromeček Ježíšek. Na Štědrý den jsme jako děti po celý den nesměli do obývacího pokoje, kde byl připravený stojánek a ozdoby na stromeček, aby nám všechno mohl Ježíšek připravit. Ke dveřím jsme mu nosili cukroví a doufali, že přijde brzy a my brzy budeme moci ke stromečku. 

Mezi staré zvyky patří krájení jablka, pouštění lodiček ze skořápek nebo vyhazování střevíců - ani jednu z těchto starých tradic jsme nikdy nedělali. Z typických tradic jsme letos měli kromě večeře také poprvé jmelí. Jak to máte vy? Potrpíte si na staré tradiční zvyky?  

Letos byly Vánoce výjimečné a Ježíšek byl hodně bohatý. Moc si cením všech dárečků, které jsem dostala ale nejvíce jsem byla šťastná ze společně stráveného času. 

Co vy a vaše Vánoce? :-) 

P. S. v dalším článku se dozvíte, co mi nadělil Ježíšek :-) 

4 komentáře

  1. My také nedržíme žádné tradice, akorát krájíme jablko :) K večeři máme každý něco jiného - rodiče rybu (letos místo kapra pstruhy) a salát, brácha klobásu a salát a já klobásu a americké brambory :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí jablka jsou hezký zvyk :-) mamka umí kapra udělat tak, že z něj člověk vůbec necítí bahno :-) Hodně lidí má ke štědrovečerní večeři jiné jídlo, hlavní je, že se rodina sejde pohromadě <3

      Vymazat
  2. Vánoce trávíme už několik let s mamkou u ségry a jejího přítele v Praze. Letos asi poprvé jsme jedli včas, později přišla ještě mamka ségry přítele se svým přítelem. K večeři máme každý rok salát a kapra, párkrát jsme k němu ještě měli lososa nebo kapra na prirodno v troubě, ale smažený a salát musí být každý rok. Po večeři vždycky ségra je natěšená na dárky a tak je začnu postupně rozdávat.Mamka pokaždé rozbaluje nejdéle mívá nejvíce dárků a každým se vždycky dlouho kochá ���� A potom do noci koukáme na filmy povídáme, chodíme si pro další a další porce jídla ���� Vánoce miluju a letos jsem měla asi největší vánoční atmosféru. A 26.12. Jezdíme ještě na vánoční oběd k taťkovi. Letos jsme měli polévku, pilaf a svíčkovou. ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeé to je krásné! my vždy máme večeři hrozně pozdě :-( nikdy nestíháme a vše se dělá na poslední chvíli :D Vloni to bylo trochu lepší - trávili jsme Vánoce na chalupě, kde bylo víc místa :-) vánoční atmosféru jsem letos nenasála, což mě moc mrzí :-( jsem moc ráda, že sis Vánoce užila <3

      Vymazat

Albatros