Recenze - Loutkář

DALŠÍ ZAPEKLITÝ PŘÍBĚH | NAPĚTÍ, KTERÉ SE DÁ KRÁJET


Autor: Daniel Cole
Orig. název: Hangman
Název série: Hadrový panák
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2018, v ČR: 2018
Počet stran: 352 stran
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Michal Prokop
Moje hodnocení: ✶✶✶

Od případu Hadrového panáka uplynulo osmnáct měsíců. Hrůza z něj se stále vznáší nad Londýnem, detektiv Wolf zmizel. A jeho kolegyně seržantka Emily Baxterová čelí další sérii nezvyklých vražd – jejich oběšené oběti mají na hrudi vyřezáno slovo „NÁVNADA“. Stejně označená těla se začnou objevovat také v New Yorku a do vyšetřování se tak vloží i speciální agenti FBI Damien Rouche a Elliot Curtisová. S přibývajícími mrtvolami stoupá tlak médií. Stopy vedou k dvojici psychiatrů, k nimž zavraždění docházeli, ale ti jsou nalezeni rovněž mrtví – a na hrudi mají vyřezáno slovo „LOUTKA“. Kdo je však ten, který tahá za nitky?

Věděla, že je řada na ní.
Cítila, jak na ni upírají oči, a přece se nehýbala. 

Ohlédnutí za sebe jí potvrdilo, co už věděla: že jediná úniková cesta by se stejně dobře mohla nacházet na opačném konci světa.




POSTAVY:
Emily Baxterová - seržantka, která trochu víc pije, vyšetřovala i hadrového panáka
Damien Rouche - speciální agent FBI
Elliot Curtisová - speciální agentka FBI

OBÁLKA:
Knižní klub zvolil místo originální červené obálky zelenou a myslím, že rozhodně nešlápl vedle. Původní obálka mi přišla až moc děsivá. Naopak zelená obálka, plyšová na dotek se mi líbí daleko víc. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-



MOJE HODNOCENÍ:
Doposud jsem bohužel nečetla první díl z této série - Hadrového panáka, což je bohužel škoda. Myslela jsem, že díky tomu, že se jedná o nový případ, mi čtení prvního dílu chybět nebude. Opak byl pravdou. Pokud si chcete Loutkáře užít naplno, pak si nejprve přečtěte Hadrového panáka.

V poslední době mají velkou oblibu psychothrillery a přiznám se, že jsem v jejich pasti lapena stejně, jako ostatní. S radostí očekávám další lákavý titul a když vloni na podzim vyšel Hadrový panák, dvakrát jsem si ho málem koupila, ale pokaždé mi do toho něco přišlo. Dnes toho velmi lituji. Rozhodně to musím napravit.

Loutkář u nás vyšel pouhý měsíc po jeho vydání v jeho rodné hroudě, což je ojedinělé a o to víc výjimečné. Doufám, že podobně tomu bude i u jeho dalšího pokračování. 


"Loutky?" zeptal se Green a  jeho hlase se mísil zájem se skepsí. 
"Chovají se jako divoká zvířata vypuštěná na svobodu," pokračoval Lucas, "která se stahují k místu s největší koncentrací kořisti, a my... my se shlukujeme v tomhle obrovském množství a nevědomky se stáváme návnadou a doufáme, že budeme mít štěstí a že zemře někdo jiný. 


Loutkář je nesmírně akční a napínavá krimi kniha, která mi popravdě docela vyrazila dech. Tolik krve a mrtvých lidí jsem opravdu dlouho vstřebávala. Autor dokázal překvapit a nebál se zabíjet větší množství postav. 

Pokud mám něco vytknout, potom velké množství odkazů na předešlý díl. Rozhodně se nejedná o klasickou detektivní sérii, protože knihy na sebe dost důležitě navazují. Z tohoto důvodu jsem si chvilku připadala ztracená a tápala jsem, protože mi scházely znalosti předešlého dílu. Autor se příliš nezabýval ani připomenutím postav. Zkrátka a dobře se rozhodl pokračovat tam, kde skončil.

Lidé, kteří si na své tělo dobrovolně nechávají označit slova "Návnada" nebo "Loutka" mě nesmírně děsili. Rozhodně jsem ráda, že kniha neměla trojnásobek stran, protože bych z ní byla asi docela vyděšená. Také musím upozornit, že Loutkář není žádnou jednoduchou kriminální záležitostí, chvílemi byla složitá a já se ztrácela nejen v množství mrtvých. Naštěstí se čas od času objevila tabulka mrtvých, kde byly znázorněny informace, které o obětech měli vyšetřovatelé.

Seržantka Emily Baxterová mi nebyla vůbec sympatická. Nechápala jsem její podivný vztah k jejímu příteli a celkově se mi nelíbilo, jak se chovala. Stále jsem doufala, že se objeví předešlý vyšetřoval a ono nic.

Zhruba od 200.strany jsem jen nerada knihu odkládala. Z celé knihy není absolutně možné tipovat, kdo je oním vrahem. Nejen vyšetřovatelé jsou na mrtvém bodě, ale také čtenáři. Celá zápletka je skvěle vymyšlena a naháněla mi husí kůži. 

Závěr byl opět otevřený, takže se můžeme těšit na další pokračování. Já osobně se plánuji pustit do Hadrového panáka a potom si dám Loutkáře asi ještě jednou, abych se mohla do třetího dílu pustit bez jakýkoliv otazníků a nedořešených starých faktů. 


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Euromedii. Knihu Loutkář ulovíte na stránkách Knižního klubu.


Žádné komentáře

Albatros