Recenze - Nenech to být

PATNÁCT LET NEOBJASNĚNÁ SMRT MLADÝCH LIDÍ | TAJEMNÝ KLUB 






Autor: Harlan Coben
Orig. název: Don´t let go
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2017, v ČR: 2018
Počet stran: 312
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Drahomíra Michnová
Moje hodnocení: ✶✶

S bezkonkurenčně porcí napětí a emocionálního vhledu prozkoumal Harlan Coben ve svém novém thrilleru, jak mohou velká tajemství a malé lži zničit vztahy nejen v jedné rodině, ale v celém městě.

Detektiv Napoleon Nap Dumas se už patnáct let snaží nalézt odpověď na dvě otázky – kdo zabil jeho bratra-dvojče Lea a jeho přítelkyni Dianu a kam a proč zmizela jeho láska Maura. Teď se zdá, že natrefil na ty správné stopy. V souvislosti s vyšetřováním vraždy byly objeveny Mauřiny otisky prstů. S každým dalším krokem, který Nap učiní, se však vynořují nové otázky – o ženě, kterou miloval, o přátelích z dětství, o nichž si myslel, že je zná, o vojenské základně, poblíž které vyrůstal, a zejména o Leovi a Dianě, jejichž smrt byla temnější a zlověstnější, než si Nap vůbec dokázal představit.


ODKAZ NA VIDEORECENZI BRZY 



POSTAVY:
Napoleon "Nap" Dumas - policista, stále s sebou nosí stín bratrovi smrti
Leo - dvojče Napa, zemřel v osmnácti letech sebevraždou se svou dívkou
Diana - "slušňačka" a hodná holka, dcera policisty a přítelkyně Lea
Maura - přítelkyně Napa, zemřela spolu s ním

OBÁLKA:
Obálky knih od Harlana Cobena k sobě v knihovničce krásně ladí a musím říct, že na první pohled poznáte, že se jedná o knihu autora Harlana Cobena. Nejdříve mi vadilo, jak je přes celou knihu pouze text, ovšem časem jsem si zvykla a nyní jsem ráda, za specifickou titulku. Navíc každá z jeho knih má trefnou a výstižnou fotografii. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-



MOJE HODNOCENÍ:
Od Harlana jsem vloni četla Šest let, která se mi velmi líbila a věděla jsem, že se musím pustit do další knihy od tohoto autora. Bohužel jsem se k jeho knihám nedostala dřív, než po roce.

Nenech to být vypráví příběh policisty, který před patnácti lety tragicky ztratil svého bratra Lea, který společně se svou přítelkyní spáchali sebevraždu skokem pod rozjetý vlak. Kromě toho mu ve stejné době beze stopy a především bez rozloučení zmizela přítelkyně Maura, což hlavního hrdinu zdrtilo.

Nap, Leo, Diana a Maura byli všichni spolužáci. Po patnácti letech je nalezen mrtev další z řady jejich spolužáků - policista Rex. Nap začíná pátrat a postupně se dozvídá, že všichni byli členové Klubu spiklenců, o jehož existenci neměl sebemenší tušení. Docházejí mu souvislosti a začíná být více než přesvědčený, že smrt jeho bratra nebyla tak úplně sebevražda, jak se všichni domnívali.

Navíc se na místě vraždy Rexe objevují otisky prstů  Maury. Nap se rozhodne této záhad přijít na kloub. Doufá, že se díky odhalení záhady konečně vyrovná se svými děsy z minulosti.

Bohužel nemohu posuzovat za všechny knihy od autora, ale když porovnám Šest let a Nenech to být, vidím podobnosti. Obojí řeší staré tajemství a hlavní hrdina se snaží vypátrat stopy své dávné lásky. Ale tím podobnost končí. První polovinu knihy jsem se zmítala v nejasnostech a netroufala jsem si říct, co se stalo a proč. Mírnější začátek ale okořenila zběsilá druhá polovina knihy, která mě nesmírně bavila.

Začátek na vás vybafne velké množství postav - ať z doby před lety, tak ze současnosti, takže jsem se chvíli ztrácela a musela jsem se vracet pár stran zpět, abych se zorientovala. Brzy jsem ale postavy poznala a zajímalo mě, co se z příběhu vyklube. Tajemný Klub spiklenců zněl nesmírně záhadně a mě jeho rozuzlení dostalo na vážky, zda to bylo až příliš jednoduché nebo to mělo být více rozpracované. Ovšem po dočtení posledních stran jsem nabyla dojmu, že to bylo přesně takové, jaké mělo.

Závěr mě nesmírně překvapil. Rozpletení příběhu bylo nečekané a přišlo zničehonic. Musím říct, že jsem to neodhadla. Ač jsem se lehce obávala, že po čtení takových zapeklitých knih, jako je například Loutkář, budu mít s zápletku odhadnutou, mýlila jsem se. Harlan mě naštěstí dokázal překvapit.

Čtení další knihy od tohoto autora rozhodně nebudu dlouho oddalovat, protože píše nesmírně zajímavě. Tento thriller mohu doporučit všem příznivcům thrillerů, zapeklitých příběhů nebo objasňování starých a nedořešených věcí.


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Euromedii. Knihu Nenech to být ulovíte na stránkách Knižního klubu

Žádné komentáře

Albatros