Recenze - Opravdové zločiny 2

 Po stopách opravdových zločinů podruhé


Autor: Lucie Bechynková
Rok v ČR: 2022
Počet stran: 312
Nakladatelství: BizBooks
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Mrazivá nálož skutečných krimi případů. Pokračování bestselleru podle oceněného podcastu.
Vydejte se do nejtemnějších koutů lidské duše s vydatnou dávkou slavných zločinů, které jsou skrz naskrz nasáklé krví! Lucie Bechynková, moderátorka a spoluzakladatelka napínavého podcastu Opravdové zločiny, vás neochudí ani o ty nejmorbidnější detaily. Známé případy doplňují rozhovory s elitním kriminalistou i s lidmi z odvrácené strany zákona, kteří strávili podstatnou část života za mřížemi. Připravte si nervy – dostanou vážně zabrat.


OBÁLKA:
Musím se přiznat, že když jsem viděla poprvé obálku dvojky, lehce mě zamrazilo. Ty ruce bez života mi vyrazily dech. Přesto se ke knize skvěle hodí a já už jsem moc zvědavá, jak bude vypadat trojka. 

PODCAST:
S Radimem jsme začali podcast poslouchat někdy v loňském roce, v momentě, když už byly Opravdové zločiny velmi známé a oblíbené. Podcast mě baví, i když jsme stále spoustu epizod pozadu, posloucháme dám. 


MOJE HODNOCENÍ:
Osobně nemám srovnání s předchozí knihou, protože jsem ji ještě nečetla, ale rozhodně to plánuji napravit. Ke dvojce jsem se dostala až po té, co mám za sebou několik podcastových epizod.

Opravdové zločiny 2 je kniha, která obsahuje příběhy skutečných lidí - ať už se jedná o oběti, tak i o jejich strůjce. Sama čtu ráda psychothrillery a sem tam i nějakou detektivku, běhá mi z těchto knih mráz po zádech, ale když si představím, že nečtu fikci, ale pravdivé příběhy, mé dojmy jsou daleko hlubší. 

Zájem veřejnosti o zločiny je v poslední době nesmírně populární, a já sama jsem ráda, že se o starých případech mluví i dnes. Že staré a mnohdy i zapomenuté křivdy neumírají s jejich obětmi. Je mi velmi líto, že je stále spousta lidí, kteří se nikdy nedozvěděli, co se s jejich příbuznými stalo. Osobně si myslím, že je daleko horší se nikdy nedozvědět pravdu, než čelit kruté realitě. Nemožnost pohřbít blízkého člověka, nevědět, kde jeho ostatky spočinuly je kruté, protože stále můžete mít nějakou naději. 

Ale copak je možné nechat násilnou vraždu kamarádky jen tak být? Copak nikoho dalšího nezajímalo, co se tehdy mladé dívce stalo? 

Čtení Opravdových zločinů 2 mě velmi pohltilo, o většině případů jsem osobně neměla zdání, a mrazilo mě z toho, co všechno se stalo. Ač se jedná jen o malý výčet zločinů. Podcast Lucie Bechynkové a Báry Krčmové ráda poslouchám. Při čtení knihy jsem měla pocit, že mu opět naslouchám, takže za mě knižní provedení bylo zpracováno velmi příjemně a čtivě. 

Jedinou výtku mám k tomu, že jednotlivé příběhy nebyly vyprávěny vždy stejně. Někdy se začínalo zločinem a vracelo se k minulosti, někdy se příběh vyprávěl od samé minulosti. Nebo i samotné zobrazení zločinu bylo jednou z pohledu oběti, jednou z pohledu zločince, a to mě trošku rušilo. 

Oceňuji, že je v knize spousta nového, co se ještě v podcastech neobjevilo. Líbily se mi kapitoly o Warrenových a jejich případech, které se v knize vyskytují. Zamrazil mě hned první případ, a to případ chlapce Adama Walshe. Asi jako většině lidí mě vždy rozpláče, když jsou obětí zločinu děti. 

Nikdy však prý podle něj nesmíme zapomenout na svoji víru - Bůh dokáže porazit Ďábla, stačí ho poprosit a nikdy vás nenechá na holičkách, je to přece Bůh.





Žádné komentáře

Albatros