Recenze - Rok plný svátků a Medvídkem Pú

Jak tráví Medvídek Pú Vánoce, Velikonoce nebo třeba Valentýn?

Autor: Walt Disney
Originální název: Celebrate The Year With Winnie The Pooh: A Disney Holiday Treasury
Rok: 1999, V ČR: 2021
Počet stran: 192
Překlad: Karel Kopička

Medvídek Pú rád slaví svátky se svými kamarády. Vždycky přitom zažije nějaké nečekané dobrodružství. Ve Stokorcovém lese však neslaví jen apríla, ale také Valentýna, Velikonoce a hlavně Vánoce, ke kterým patří pohoda a spousta krásných dárečků.

OBÁLKA A ILUSTRACE:
Jestli je něco u Disneyho knih téměř jistota, pak jsou to dokonalé ilustrace plné barev a vřelé lásky. Druhé vydání této krásné knihy je vytištěno na kvalitním křídovém papíře a vypadá opravdu nádherně. Na každé straně je ilustrace různé velikosti a označení stran je příhodně laděno podle příběhu, který vypráví. Valentýnský příběh má číslo stránky v srdíčkách, velikonoční příběh má zase pro změnu kraslici a vánoční adventní věnec. Jedná se o malý detail, který mě velmi potěšil.

Je to až k nevíře, že o Medvídkovi Púovi píšu teprve druhou recenzi. Do rukou se mi dostalo druhé vydání nádherné knihy Rok plný svátků s Medvídkem Pú který patří do edice Knihovnička Medvídka Pú.

Rok plný svátku s Medvídkem Pú vypráví celkem šest kratších příběhů, které jak již z názvu vyplývá vyprávějí o různých svátcích v roce. Opět se v knize setkáváme nejen s Púoem ale se všemi známými a oblíbenými postavičkami ze Stokorcového lesa.

Medvídek Pú slaví svátek svatého Valentýna začíná v okamžiku, kdy Pú všude ve svém domečku nalepí plstěná srdíčka. Nečekaně se u medvídka objeví klokánek a žádá Púa o pomoc s valentýnkou. Medvídek Pú slaví Velikonoce. Na začátku příběhu najde Pú obrovskou kraslici v lese a nikdo netuší kde se vzala. Medvídek Pú slaví apríl, příběh, ve kterém se hrdinové domluví, že si ze sebe nebudou tropit žerty. Medvídek Pú slaví Halloween, v tomto krásném dobrodružství se hrdinové domluví, že se každý převlékne.

Medvídek Pú slaví Den díkůvzdání by mohl být pro české dítko zvláštním příběhem, ale opak je pravdou. Vše začíná milou snídaní na louce, kde si přátelé povídají. Najednou začnou přemýšlet nad uplynulým rokem a začnou říkat, za co jsou vděční. Krásné zobrazení neznámého svátku pro české dítě. Medvídek Pú slaví Vánoce je posledním příběhem v knize, tím nejkouzelnějším.

Rok plný svátků s Medvídkem Pú vám mohu ze srdce doporučit, je to krásná kniha plná milých příběhů, které můžete číst stále dokola.