Recenze - Srdcerváči

Orig. název: Heartstopper: Volume One
Série: Srdcerváči
Rok: 2018, v ČR: 2019
Počet stran: 288
Překlad: Romana Bičíková

Grafický román o životě, lásce, a o všem, co se stane mezi tím.
Charlie je nervák, přiznaný gay a přemýšlivý kluk, někdy možná až moc. Nick je zase veselý, měkkosrdcatý hráč ragby. Tihle dva se potkají na stejné škole a okamžitě se stanou přáteli, ale mohlo by z toho být i něco víc…?
Minulý rok nebyl pro Charlieho Springa dvakrát dobrý, ale aspoň ho už nikdo nešikanuje a má tak trochu přítele, i když je to občas protiva a chce se scházet jen tajně. Nick Nelson o Charliem něco slyšel – o jeho coming outu minulý rok a o pár měsících šikany. Ale nikdy neměl příležitost si s ním promluvit. Až do začátku ledna, kdy se Nick a Charlie potkají na jedné společné hodině. Rychle se z nich stanou přátelé a Charlie se do Nicka brzo hodně zakouká, i když ani nepomyslí na to, že by u něj snad mohl mít šanci. Ale láska dovede překvapit a občas na vás ty dobré věci čekají přímo za rohem…

Charlie - je mu 14 let, chodí na klučičí školu a netají se tím, že je gay
Nick - je mu 16 let, hraje ragby a spřátelí se s Charliem
Ben - potají se schází s Charliem ale na veřejnosti chodí s dívkou

OBÁLKA A KRESBY:
Srdcerváči dostaly naprosto stejnou grafickou úpravu jako originál. Dokonce si drží i stejný počet stran, což mi přijde fantastické. Jednotlivé kresby nejsou nijak náročné, naopak jsou jednoduché. A právě v tom vidím celé kouzlo tohoto grafického románu.

Grafický román s LGBT tematikou, to bylo spojení, které mě nesmírně zaujalo. A když se objevila obálka s ukázkou bylo jasno, tato kniha mě nemine. Přečetla jsem ji za jedno odpoledne a velmi se mi líbila.

Pokud jste četli knihu Solitaire od autorky Alice Oseman, který před časem vyšel i u nás, můžete se těšit na volné pokračování příběhu. Tedy vlastně Srdcerváči knize Solitaire časově předcházejí, ale vycházejí až nyní. Nick i Charlie se vyskytují v ději Solitaire a autorku zajímalo, jak se vlastně tyto dva seznámili a tak začala psát a kreslit jejich příběh. Sama jsem Solitaire nečetla a vlastně to ani neplánuji.

Hlavním hrdinou celého příběhu je čtrnáctiletý chlapec Charlie, který se spolužákům přiznal, že je homosexuál. Nejprve ho kolektiv šikanoval a posmíval se mu (vždyť Charlie chodil na klučičí školu), ale postupně si na to zvykli. Na začátku příběhu už jsou ale s tímto faktem všichni smíření. Charlie se potají setkává s Benem, který se s ním na veřejnosti nikdy nesetkává. Charlie je z toho smutný. Ovšem brzy se začne kamarádit s heterosexuálním Nickem, se kterým si skvěle rozumí

Netrvá dlouho a Charlie se do Nicka zamiluje. Ale co Nick? Srdcerváči jsou krásný příběh o tom, jak se z přátelství může vyklubat láska. Obsah celého příběhu by se dal shrnout do dvou tří vět, což by někoho mohlo odradit. Tady vás chci ale nalákat. Příběh není nijak složitý a to je jeho hlavní kouzlo. Kresby v tomto grafickém románu má na svědomí sama autorka Alice Oseman, takže si můžete být jisti, že vše vykreslila přesně dle svých představ

Už chápu všeobecnému nadšení celého příběhu. Kresby jsou jednoduché a natolik roztomilé! Navíc hlavní hrdiny si prostě zamilujete.

Ale co to autorka provedla s koncem? Jak to, že to skončilo zrovna takhle? Ano, bude druhý díl, ale jak dlouho budeme muset čekat? Ne moc dlouho, naštěstí. Egmont vydává druhý díl již na konci října, takže měsíc po vydání prvního dílu!

Srdcerváče jsem si naprosto zamilovala a vím, že se k němu budu znovu vracet. Tento grafický román vám ze srdce doporučuji!

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Srdcerváče zakoupíte na eshopu se slevou!