Recenze - Zrada vítězů

Zrada má řadu podob. Každá z nich někoho bolí, kvůli některým se i umírá…

Autor: Marie Rutkoski
Orig. název: The Winner´s crime
Název série: Kletba vítězů
Počet stran: 384
Překlad: Martina Chramosilová

Kestrel svolila ke sňatku s korunním princem a zajistila tak herranskému lidu svobodu a územní autonomii. Sama se však ocitla ve zlaté kleci císařského paláce. Svoje nové postavení ovšem hodlá maximálně využít. Chce změnit kruté válečné taktiky svého národa a tak se bez Arinova vědomí stává tajnou informátorkou herranského mistra špionáže. Pouští se do nebezpečné hry, za kterou hrozí trest nejvyšší – smrt. I když je skvělá lhářka, po čas přestane mít své intriky pod kontrolou a věci se jí začnou vymykat z rukou.
Vymyslí Kestrel způsob, jak neztratit svoji čest a svou lásku, aniž by zároveň nezradila císaře, otce a celý svůj národ?

Kestrel - dcera valoriánského generála, dostala na výběr: buď se vdá nebo narukuje do armády
Arin - otrok, kterého si koupila Kestrel na trhu, později se ukázalo, že se jedná o prince

Série Kletba vítězů dostala zcela nové české obálky, které jsou nesmírně povedené. Už nyní se nemohu dočkat třetího dílu, který bude mít nádhernou modrou barvu. V jeden okamžik mě mrzelo, že si Fragment neponechal ty originální obálky, ale tyto jsou tak krásné, že jsem na smutek rychle zapomněla. Navíc jsou na omak tak příjemně "plyšové". V knize tentokrát nechybí mapa, což je velkým plusem.

-

Jelikož jsem se k prvnímu dílu Kletby vítězů dostala až se zpožděním, kdy už na světě byl i druhý díl, mohla jsem číst oba díly pěkně za sebou. Vždy mám radši, když mohu číst sérii za sebou, jelikož se mi potom k sériím hůře vrací. Ať jsou sebelepší.

Hned v úvodu bohužel musím konstatovat, že Zrada vítězů je slabší než její první díl. Doufám, že si to u mě série ve třetím díle vyžehlí. Na ten se můžeme těšit již na podzim tohoto roku! Za mě dvojka byla taková výplňková kniha, která se dala dost zkrátit. Bohužel. Dost času se v knize nic moc nedělo. Tato série celkově není příliš akční, což by ale nevadilo, kdyby se dělo cokoliv jiného.

Romantika mezi Kestrel a Arinem nijak moc nepokročila. Kestrel se stala Arinovým zajatcem ale posléze mu utekla a dostala se až k princi, kterému dala své slovo, že se stane jeho ženou. Samotný král by svatbu rád viděl ihned, ale Kestrel se brání. Kestrel se ze všech sil snaží zachránit svůj lid. Ale kde je její otec? Kde je mocná Arinova armáda, která si přišla vzít zpět to, co jí bylo ukradeno? To jsou jen dvě malé otázky z toho, co mi v knize nedávalo smysl.

Kniha je opět vyprávěna ze dvou úhlů pohledu, takže máme přehled o tom, co se kde děje a plánuje. Pokud vám první díl přišel málo akční, dvojka je na tom ještě hůř. Hlavním motivem dvojky je politika, která se řeší stále dokola. Pro ty, jenž nemají v lásce příliš politické zápletky bohužel kniha přijde dost nudná. Sama politické knihy nevyhledávám, a i na mě byla tato kniha horší k přečtení a nemohla jsem se dočkat konce. I tak ale nemohu říct, že by kniha byla úplně špatná. Autorčin styl psaní je takový nenáročný a odlehčený, takže člověk příběh čte a čte a nikde se nemusí pracně pozastavovat.

Svět také není vykreslený nějak zbytečně komplikovaně. V podstatě se může říct, že se jedná o dost realistický svět v časech dávno minulých. Dále si autorka vykreslila velmi dobré postavy, kterým jejich rozhodnutí budete věřit. Kestrel je velmi dobrá hlavní hrdinka, a já doufám, že v příštím posledním díle se její příběh vybarví.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Zradu vítězů zakoupíte na eshopu se slevou!